Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Dennis

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 03. februar 2015, klokken 12:02
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:55
Rask i vått vær


DET er imponerende! Selvfølgelig litt klønete at de ikke filmer speedometer, men har vel ingen grunn til å tro at dragtimes.com jukser med dette.

Er målt med en vbox, så er veldig nøyaktig. Å se på speedometeret og bruke stoppeklokke blir aldri i nærheten av riktig :)

jazzwheel

Nei, men det var heller ikke poenget mitt. De kan skrive hva de vil på overlayen på videoen - det er ikke noe bevis for at det faktisk stemmer.

Dennis

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:51
Nei, men det var heller ikke poenget mitt. De kan skrive hva de vil på overlayen på videoen - det er ikke noe bevis for at det faktisk stemmer.

Det er ikke et speedometer heller :) Kan feks sette opp farta på videoen litt eller kjøre i en nedoverbakke. Kryr av slike juksevideoer på youtube.

Tesla P85D

Noen som har funnet en video snutt hvor dem tester Tesla P85D, med skikkelig film av interiør, frunk, bagasjerom osv?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

ErlingH

Testet min P85 i fjor vinter (mars). Fuktig vei, 6 grader med Dunlop Winter Sport 19".
0-100km/t på  4,9 sek. 0-60 mph på 4,7 sek.
Det vil si at jeg mistet 0,7 sek i fohold til testene på tørr asfalt som ligger på ca. 4,0 sek. Traction control lampa blinker helt til jeg passerer 85 km/t.

Bedre enn forventet, men ikke S85D tider :)
Tesla Model S P85 - Nov 2013
P85, 19", pearl white, luft, pano, tech, park, karbon, sort skinn

MR Tesla



cirys1

Jeg har bestemt meg for en Tesla, men jeg synes det er urkomisk hvordan disse videoene blir fremstilt..

Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Jeg skal kjøpe meg en fordi den har rå prestanda, den er famillievennlig og billig ikke fordi den kan slå en Lamborghini, fordi det vill den aldri gjøre. En supersportsbil veier ikke 2,1 tonn uten fører, p.g.a. avgifter blir dette førstevalget..   

Mr. P85D

Vi har alle våre grunner. Jeg kjøper den fordi den har 700 HK og koster under 1 mill. I tillegg er den full av tech......
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

HåkonE

Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:42
Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Så ille er det ikke da. Ligger en video på Youtube, der Model S fortsatt ligger foran BMW M4 @ 210km/t. På kvartmila nærmer hastigheten seg 200 ved mål, og P85D vinner fortsatt over biler som E63 AMG-S.

Og Elon har lovet firmware med bedre ytelser både i "høy fart" og på 0-100.

Noen lambo er det ikke. Det er en premium familiebil. Og det er det som gjør det så morsomt. For oss som bryr oss om sånt.  :)

Dennis

#250
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:42
Jeg har bestemt meg for en Tesla, men jeg synes det er urkomisk hvordan disse videoene blir fremstilt..

Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Jeg skal kjøpe meg en fordi den har rå prestanda, den er famillievennlig og billig ikke fordi den kan slå en Lamborghini, fordi det vill den aldri gjøre. En supersportsbil veier ikke 2,1 tonn uten fører, p.g.a. avgifter blir dette førstevalget..

Blir feil å sammenligne mot Aventador, 911 turbo osv ja, hadde de brukt LC hadde de flisa ifra også til 100 :) P85D må sammenlignes mot BMW M5, Audi RS7 osv og der gjør den det bra og spesielt i forhold til pris i Norge 8)

En fordel er jo også responsens en elmotor har, så man kan lett flise fra hvis de i feks en lambo er litt treig, har feil gir osv. som veldig ofte er tilfelle :P


satheesh.net

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:19
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:42
Jeg har bestemt meg for en Tesla, men jeg synes det er urkomisk hvordan disse videoene blir fremstilt..

Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Jeg skal kjøpe meg en fordi den har rå prestanda, den er famillievennlig og billig ikke fordi den kan slå en Lamborghini, fordi det vill den aldri gjøre. En supersportsbil veier ikke 2,1 tonn uten fører, p.g.a. avgifter blir dette førstevalget..

Blir feil å sammenligne mot Aventador, 911 turbo osv ja, hadde de brukt LC hadde de flisa ifra også til 100 :) P85D må sammenlignes mot BMW M5, Audi RS7 osv og der gjør den det bra og spesielt i forhold til pris i Norge 8)

En fordel er jo også responsens en elmotor har, så man kan lett flise fra hvis de i feks en lambo er litt treig, har feil gir osv. som veldig ofte er tilfelle :P

Det er jo nettopp derfor TMS er så fint. Fordi man ikke trenger doktorgrad i noe som helst for å komme raskt avgårde. (Bortsett fra muligens sunn fornuft ...) Trykke inn diverse knapper, passe på korrekt gir, Formel 1 sjåfør reflekser, etc. trengs rett og slett ikke. Klampen i bunn and away you go! ;)

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:19
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:42
Jeg har bestemt meg for en Tesla, men jeg synes det er urkomisk hvordan disse videoene blir fremstilt..

Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Jeg skal kjøpe meg en fordi den har rå prestanda, den er famillievennlig og billig ikke fordi den kan slå en Lamborghini, fordi det vill den aldri gjøre. En supersportsbil veier ikke 2,1 tonn uten fører, p.g.a. avgifter blir dette førstevalget..

Blir feil å sammenligne mot Aventador, 911 turbo osv ja, hadde de brukt LC hadde de flisa ifra også til 100 :) P85D må sammenlignes mot BMW M5, Audi RS7 osv og der gjør den det bra og spesielt i forhold til pris i Norge 8)

En fordel er jo også responsens en elmotor har, så man kan lett flise fra hvis de i feks en lambo er litt treig, har feil gir osv. som veldig ofte er tilfelle :P

Jeg sammenlignet den med bilene på videoen, ikke noe jeg tok i fra mitt eget hode..  8)

Jeg syns Tesla er en rå bil derfor skal jeg ha meg en, syns bare det blir vell mye haussing, spesielt den ene videoen der klipper man hver gang de andre bilene er på vei til og kjøre forbi. (Og tro meg jeg har sett alle originalvideoene)

Er uenig i at P85D skal sammenlignes med M5 en RWD med 140 hk mindre...
Skal man sammenligne akserelasjon (for la oss være ærlig det er det eneste vi gjør, håper ikke noen tror at model s kan kjøre ifra noen av disse superbilene på bane..?) så må den sammenlignes med noe som "motorisert i samme sjanger, og der kommer lambo,ferrarier osv inn i bildet..

La oss være litt ærlige grunnen for og kjøpe en Tesla er p.g.a. avgifter, selvfølgelig er det ekstra gøy med elektromotoren sin karakteristikk, men allikevel. I andre land så konkurrer Tesla med S-klasse og BMW 7 serie..
Det er en av få sjanser vi "dødelige" får i livet til og eie noe som har prestendene til en superbil og som også fungerer som en familiebil.  8)

En siste liten ting, det er ingen av disse nye superbilene som bruker manuell kasse, de har alle lynraske elektroniske kasser, de har derimot ikke 600nm(P85(+)) tilgjengelig til enhver tid, så er man heldig engang så kan man "ta" en M5 på et rett strekke engang..



kos

Sitat fra: cirys1 på søndag 08. februar 2015, klokken 20:16
Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:19
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:42
Jeg har bestemt meg for en Tesla, men jeg synes det er urkomisk hvordan disse videoene blir fremstilt..

Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Jeg skal kjøpe meg en fordi den har rå prestanda, den er famillievennlig og billig ikke fordi den kan slå en Lamborghini, fordi det vill den aldri gjøre. En supersportsbil veier ikke 2,1 tonn uten fører, p.g.a. avgifter blir dette førstevalget..

Blir feil å sammenligne mot Aventador, 911 turbo osv ja, hadde de brukt LC hadde de flisa ifra også til 100 :) P85D må sammenlignes mot BMW M5, Audi RS7 osv og der gjør den det bra og spesielt i forhold til pris i Norge 8)

En fordel er jo også responsens en elmotor har, så man kan lett flise fra hvis de i feks en lambo er litt treig, har feil gir osv. som veldig ofte er tilfelle :P

Jeg sammenlignet den med bilene på videoen, ikke noe jeg tok i fra mitt eget hode..  8)

Jeg syns Tesla er en rå bil derfor skal jeg ha meg en, syns bare det blir vell mye haussing, spesielt den ene videoen der klipper man hver gang de andre bilene er på vei til og kjøre forbi. (Og tro meg jeg har sett alle originalvideoene)

Er uenig i at P85D skal sammenlignes med M5 en RWD med 140 hk mindre...
Skal man sammenligne akserelasjon (for la oss være ærlig det er det eneste vi gjør, håper ikke noen tror at model s kan kjøre ifra noen av disse superbilene på bane..?) så må den sammenlignes med noe som "motorisert i samme sjanger, og der kommer lambo,ferrarier osv inn i bildet..

La oss være litt ærlige grunnen for og kjøpe en Tesla er p.g.a. avgifter, selvfølgelig er det ekstra gøy med elektromotoren sin karakteristikk, men allikevel. I andre land så konkurrer Tesla med S-klasse og BMW 7 serie..
Det er en av få sjanser vi "dødelige" får i livet til og eie noe som har prestendene til en superbil og som også fungerer som en familiebil.  8)

En siste liten ting, det er ingen av disse nye superbilene som bruker manuell kasse, de har alle lynraske elektroniske kasser, de har derimot ikke 600nm(P85(+)) tilgjengelig til enhver tid, så er man heldig engang så kan man "ta" en M5 på et rett strekke engang..

Helt enig. Dette var og er den siste gangen vi "dødelige" får råd, overhode mulig å kjøpe en bil i denne klassen. Uten insentivene hadde jeg aldri kjøpt meg en tesla. jeg er ikke i kjøpe gruppe 1 mill +. men denne klarer jeg fint.

Kjøp deg en, og fortell barnebarna om da vi kjøpte superbil på billigsalg ved hjelp av staten .

cirys1

Sitat fra: Haknys på lørdag 07. februar 2015, klokken 22:14
Sitat fra: cirys1 på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:42
Det er ingen tvil at Tesla er kjapp de første 100 m, men samtlige fossiler i "den" klassen fiser forbi Teslaen i 130-150 men da "klipper vi"..

Så ille er det ikke da. Ligger en video på Youtube, der Model S fortsatt ligger foran BMW M4 @ 210km/t. På kvartmila nærmer hastigheten seg 200 ved mål, og P85D vinner fortsatt over biler som E63 AMG-S.

Og Elon har lovet firmware med bedre ytelser både i "høy fart" og på 0-100.

Noen lambo er det ikke. Det er en premium familiebil. Og det er det som gjør det så morsomt. For oss som bryr oss om sånt.  :)

BMW M4 har 425 hester og RWD kanskje ikke helt riktig og sammenligne den med 691hk og AWD?
I en rett linje er det ingen tvil om at P85D er lynrask.. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA