Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TMS - Den Nye Bobla?

Startet av HABEL, tirsdag 10. september 2013, klokken 21:14

« forrige - neste »

Longice

Har du tenkt å teste det altså?

Tesla P85D

50 ganger blir vel passert den første uken 8)
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Dennis

Uten å si for sikkert, men tror den komme til å begrense effekten lenge før man har klart 50 stk på rad. Skal ikke mye grisekjøring til før P85 struper effekten kraftig. Holder nok en god del lengre på P85D siden den har 2 motorer og invertere, men 50 tviler jeg går :P

Tesla P85D

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 01. februar 2015, klokken 14:23
Uten å si for sikkert, men tror den komme til å begrense effekten lenge før man har klart 50 stk på rad. Skal ikke mye grisekjøring til før P85 struper effekten kraftig. Holder nok en god del lengre på P85D siden den har 2 motorer og invertere, men 50 tviler jeg går :P

Regner med du her sikter til en lading?
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Havebigfun

Sitat fra: PERFORMANCE85D på søndag 01. februar 2015, klokken 14:38
Sitat fra: Cookie Monster på søndag 01. februar 2015, klokken 14:23
Uten å si for sikkert, men tror den komme til å begrense effekten lenge før man har klart 50 stk på rad. Skal ikke mye grisekjøring til før P85 struper effekten kraftig. Holder nok en god del lengre på P85D siden den har 2 motorer og invertere, men 50 tviler jeg går :P

Regner med du her sikter til en lading?
Hvis man regenererer etter aksellerasjonen blir det ikke mye tap per aks- batteriet tåler helt sikkert 50 akser.
Det er nok varmgang av diverse komponenter som er begrensende ved en slik test.

Dennis

En P85 begynner å dra ned effekten hvis man pusher den for lenge, til slutt er man nede på ca 160kw som man får lov til å bruke over tid. Om det er batteriet, invertert eller noe annet som blir varmt er jeg ikke sikker på. Men håper de også har oppgradert kjøling på P85D.

Tesla P85D

at man taper effekt etter en stund på samme lading kan jeg akseptere. Men forventer at den samme effekten er tilbake når batteriet er fulladet igjen.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Dennis

Effekten blir stupet ned pga varme for å beskytte batteri, motor osv. Effekten går opp igjen når det har fått kjølt seg ned igjen.
Effekten blir også litt dårligere etterhvert som batteriet blir tappet, men ikke i samme grad. Det er først når batteri er nesten helt tomt at effekten blir stupet kraftig.

jazzwheel

Skulle vel egentlig tro at P85D får effektbegrensning raskere enn P85 siden den trekker mer fra batteriet.

Dennis

Er det sikkert at det er batteriet som blir for varmt? og ikke inverter, motor? Er det invertere eller motor som blir varmt har D modellene en fordel med å kunne fordelere over to stykker.

Ikke lest om noen som har skrevet noe om at de har opplevd effektbegrensing på P85D enda, selv han som har laget mange av de drag videoene har ikke nevnt noe om det, så skulle tro de har gjort noe med kjølingen.

jazzwheel

Sant nok, men uansett så er det jo samme motor bak så det er vel en sjanse for at den kan bli like varm som før.

Når det er sagt så har jeg selv aldri opplevd effektbegrensning annet enn når bilen har vært kald så jeg skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen.

Dennis

Kan fordelene kreftene over 2 motorer, sjeldent man klarer å utnytte 100% av kreftene fra begge motorene over veldig lang tid ;)

Begrensingen skjer i hovedsak bare ved veldig aktiv kjøring, feks hvis man ligger lenge i høy hastighet eller ved banekjøring.

Thor2014


Mr.Hansen

"I Just Liked It" — Fake Tesla Motors Commercial Will Make You Smile
Matthew McConaughey. Nesten en Apple førelse over den.

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

jazzwheel

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:55
Rask i vått vær


DET er imponerende! Selvfølgelig litt klønete at de ikke filmer speedometer, men har vel ingen grunn til å tro at dragtimes.com jukser med dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA