Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mistet pådraget en liten stund

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 09. juni 2008, klokken 23:11

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Mens vi elbileiere kan kjøre rundt med god samvittighet i visshet om at vi har null utslipp, er det enkelte bileiere som nå prøver å gjøre bilene sine mer miljøvennlige på andre måter....

Kilde: Budstikka.no
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Artig, den!  :D

Men er det sikkert at den er så borti natta? Det er jo så inn å kjøpe miljøkvoter nå for tida, men personlig er jeg ikke for slik avlat. Så det slo meg da jeg så denne bilen: har noen regnet på hvor mange trær eller hvor mye plen man må plante for å "gjøre opp for seg" for f.eks. en sydentur?

Har selv en del "uutnyttet areal" i hagen, og tenkte at om det nytter så kan det være like greit å plante et epletre hvis vi reiser til syden so må betale avlat. Og slik jeg ser det så vli antakelig det treet kunne stå og rense lufta for CO2 også etter at jeg selv har sluttet å produsere det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Om du begraves under treet vil du få en enda bedre gevinst!

Jeg tviler på om det er noe spesielt med trær, bare at arealet er lagt til grønt.

Langsom kompostering av plant rester vil ikke føre til mye utslipp av CO2.

Brenning av epletreet av barnebarnet gir hurtig utslipp av CO2!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Sitat fra: Ken på tirsdag 20. mai 2008, klokken 12:03
Om du begraves under treet vil du få en enda bedre gevinst!

Tror nok det er strenge regler for hvor man kan begraves, og i egen hage er nok lite aktuelt.

Sitat fra: Ken på tirsdag 20. mai 2008, klokken 12:03
Jeg tviler på om det er noe spesielt med trær, bare at arealet er lagt til grønt.

I så fall ligger jeg bra an. Har rikelig med grønt på tomta (høymol og gress, for det mneste). Kanskje jeg kan bruke miljøet som alibi for å ikke slå det neste gang samboeren maser? Sparer utslipp fra klipperen, OG bidrar til CO2-rensing.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA