Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan henger du opp UMC laderen når du lader fra Schuko?

Startet av Fox81, mandag 09. september 2013, klokken 23:51

« forrige - neste »

Fox81

Hei!

Prøvekjørte forrige modell Leaf tidligere i år, men ble med testturen.
Nå begynner dieselen å bli latterlig dyr så jeg vurderer det sterkt igjen.
Kjører 20.000 km i året kun frem og tilbake fra jobben.
De siste årene har jeg kjørt totalt ca 25.000km, så de 5000 km må jeg kanskje bruke bensinbilen våres til. (mye ute å farter på kveldstid, når leafen må stå å lade)

Så over til det jeg egentlig lurer på :)

Er varmeapparatet blitt merkbart mye bedre?
Er en svensk Leaf identisk med en norsk? Vil alt fungere i Norge? Garanti i Sverige vs. Norge?
Om man finner en svensk bil som man kan dra av momsen på. Vil det bli samme prosedyre som på en bensin/diesel import? Noen som har sjekket hva en svensk forhandler tar for en ny Leaf uten avgifter (med sitt påslag sef.) Noen som har sjekket Danmark? Det har det jo vært populært å kjøpe bla Toyota pga høye danske avgifter. Alle innspill mottas med takk!




Ellis

Tror det blir det samme fra sverige. Mange henter fra Nederland og Frankrike. Jeg hentet min brukt i Nederland, men det er ikke noe problem å handle nytt i Nederland. Autotransport i Drammen kan hjelpe deg med transport etc. Virker som du lett sparer 30 - 40 000 på en slik handel. Full garanti etc. Spørs hvor mye du gidder å gjøre selv.  På finn.no finner du folk som er agenter for forhandlere  i utlandet.
Nissan Leaf, sølv.
Asker

Lars_S

Sitat fra: Ellis på mandag 02. september 2013, klokken 20:46
Tror det blir det samme fra sverige. Mange henter fra Nederland og Frankrike. Jeg hentet min brukt i Nederland, men det er ikke noe problem å handle nytt i Nederland. Autotransport i Drammen kan hjelpe deg med transport etc. Virker som du lett sparer 30 - 40 000 på en slik handel. Full garanti etc. Spørs hvor mye du gidder å gjøre selv.  På finn.no finner du folk som er agenter for forhandlere  i utlandet.

Høres interessant ut :)
Vet du hva Autotransport tar for transporten?
Er bilen likt spesifisert som i Norge (vinter pakke?)

Ellis

Vet ikke nøyaktig, men de gir deg sikkert en ca pris. De ordner alt med papirer osv. Du må betale vrakpant etc ved reg i norge. Du kan bestille det samme som på norske biler. Jeg betalte en for å finne bilen og ordne alt for meg. Det kostet derfor litt mer. Men da fikk jeg en strøjen bil, og slapp å reise annet enn til Drammen for å hente.

Alle bilene kommer vel fra england nå uansett. Jeg tok uten vinterpakke, men det var bare for få prisen ned. Alt koster, og jeg føler ikke jeg trenger det, men det er delte meninger om.

Nissan Leaf, sølv.
Asker

Finnøy (Arne Johan Larsen)

..og jeg ville aldri hatt en Leaf uten vinterpakke...... ;)

Fox81

Noen som har vært borti gammelt/nytt varmeapp? Merkbare forskjeller?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Merkbare forskjeller på varmeapparatene vil nok først vise seg tydelig når vinteren kommer....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA