Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konvertering til hybrid-eletrisk

Startet av pae_ev, søndag 18. mai 2008, klokken 10:19

« forrige - neste »

pae_ev

Hei,

kjenner noen til om noen har prøvd seg på å konvertere en bil til hybrid-elektrisk drift? Altså en IC-motor som drifter en generator
som igjen lader/drifter en hoved-elmotor.

Mvh
paenger

elektrolux

RIP

Der var en i danmark som skal ha montert en generator inne i en Cityel, og døde av eksosforgiftning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hens


Min "Sølvrev", Kewet serie 1 har bare batterier under setet, 72 volt stm100.
Rommet foran har til tider vært okkupert av en 3,5hk Briggs&Straton påmontert en permanentmagnet likestrømsmotor som ga opp til 20 A kortvarig .
Dette fungerte bra, men støynivået inviterte ikke til langtur.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA