Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: stopper ladnig ved 40%

Startet av pae_ev, mandag 09. juni 2008, klokken 08:42

« forrige - neste »

pae_ev

Hei,

kjenner noen til om noen har prøvd seg på å konvertere en bil til hybrid-elektrisk drift? Altså en IC-motor som drifter en generator
som igjen lader/drifter en hoved-elmotor.

Mvh
paenger

elektrolux

RIP

Der var en i danmark som skal ha montert en generator inne i en Cityel, og døde av eksosforgiftning.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens


Min "Sølvrev", Kewet serie 1 har bare batterier under setet, 72 volt stm100.
Rommet foran har til tider vært okkupert av en 3,5hk Briggs&Straton påmontert en permanentmagnet likestrømsmotor som ga opp til 20 A kortvarig .
Dette fungerte bra, men støynivået inviterte ikke til langtur.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA