Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hundebur i Tesla Model S

Startet av Clandrel, mandag 09. september 2013, klokken 20:56

« forrige - neste »

Clandrel

Jeg la inn bestilling på en Model S forrige mandag, og har siden det prøvd og nå Tesla via alle mulige telefonnummer de har på hjemmesiden. Har prøvd i snitt en gang i timen i over en uke nå. Det er ingen som tar telefonen. Har også lagt igjen beskjeder og i tillegg sendt eposter. Null svar.

Er det mulig?

Jeg skulle gjort en endring på bestillingen, men det er ikke spesielt enkelt å få til...

For en service!

/c

EvenSteven

Opplever det samme med e-post henvendelser. De gir et svar og ferdig med det.
Har man oppfølgingspørsmål blir det tyst fra andre enden.
Må si meg litt skuffet rundt nettopp dette. Har de så mye å gjøre innad i organisasjonen... Skaff flere folk!!!  Det har Musk råd til...  ;)
Tesla S P85+ sølv

teslaslaven

Mail min venn.

EUsales@teslamotors.com

De har det nok så travelt der nede at alle hender (og føtter) jobber med utleveringen av biler (=bra for alle).

janosat

Sitat fra: Clandrel på mandag 02. september 2013, klokken 14:50
Jeg la inn bestilling på en Model S forrige mandag, og har siden det prøvd og nå Tesla via alle mulige telefonnummer de har på hjemmesiden. Har prøvd i snitt en gang i timen i over en uke nå. Det er ingen som tar telefonen. Har også lagt igjen beskjeder og i tillegg sendt eposter. Null svar.

Er det mulig?

Jeg skulle gjort en endring på bestillingen, men det er ikke spesielt enkelt å få til...

For en service!

/c

Du har PM

larsleik

Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. september 2013, klokken 14:55
Må si meg litt skuffet rundt nettopp dette. Har de så mye å gjøre innad i organisasjonen... Skaff flere folk!!!  Det har Musk råd til...  ;)

Dette er dessverre en klassisk voksesmerte som mange bedrifter sliter med...
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

larsleik

Er det mulig?

For en service!

/c

Sendte deg en PM med navn og nummer til en som (normalt) svarer....

Lykke til med bestillingen!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

gloom

Jeg har desverre også slitt med dette. Var i kontakt med noen fra kundesenteret i Nederland før bestilling og da var alt i skjønneste orden, men ved oppfølgingsspørsmål så begynte ting å ta veldig lang tid, og når jeg nå ønsket å bekrefte en bankoverføring så har jeg ikke fått svar på noen av mailene (hverken til kundekontakten direkte eller til EUReservations), og har forsøkt å nå dem på telefon i to dager uten hell.

Jeg anerkjenner at de sikkert er under et ekstraordinært press gitt veldig stor pågang, men å svare på enkle spørsmål på e-post er noe som det er veldig lett å skalere (jeg jobbet selv på kundeservice for mange år siden :))
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

Jærbuen

Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. september 2013, klokken 14:55

Du kan jo logge deg på din Tesla-konto og gjøre endringer der :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Bjoris

Jeg har også prøvd en del ganger både via mail og tlf fredag og i dag uten at noen tar telefonen eller svarer på epost. Kanskje de skulle lagt en beskjed på sin svarer at det er lang saksbehandlingstid eller rett og slett at de ikke har kapasitet til å ta telefonen og at en må ta kontakt senere. Det er bedre enn at folk ringer og ringer uten å få svar...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

ctr46

Sitat fra: larsleik på mandag 02. september 2013, klokken 15:03

Er det mulig?

For en service!

/c

Sendte deg en PM med navn og nummer til en som (normalt) svarer....

Lykke til med bestillingen!

Jeg tar gjerne en PM med info... Har også noen spørsmål og sliter med å få tak i kundesenteret.
85D

TS

De har et luksusproblem : ekstremt stor pågang, sannsynligvis mer en noen erfaren bilforhandler i Norge..
(etter at mange hundre nordmenn har sett omtale av bilen i media og endelig har fått med seg at revolusjonen er i gang )

Send epost til :EUSales@teslamotors.com.   Gjerne på engelsk..

De har nok ikke like stor pågang der..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Maartensommer

Sitat fra: TS på onsdag 04. september 2013, klokken 22:03
De har et luksusproblem : ekstremt stor pågang, sannsynligvis mer en noen erfaren bilforhandler i Norge..
(etter at mange hundre nordmenn har sett omtale av bilen i media og endelig har fått med seg at revolusjonen

Det forstår jeg. Det jeg ikke forstår er at de ikke kan prioritere de som allerede har bestilt/gitt dem rentefritt lån.  Merker at mangelen på kundeservice har endret meg fra å være en god ambassadør til å bli irritert.  Har anbefalt 3 potensielle kjøpere til å vente med å bestille til Tesla får ting under kontroll.

gloom

Jeg har også blitt ganske irritert over de siste ukene på manglende svar og ingen oppfølging, men nå ser det ut til å ha bedret seg. Håper de får tingene sine på stell - den dårlige oppfølgingen så langt har gitt noe som skulle ha vært en lykkerus-opplevelse en ganske sur bismak, desverre.
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

Gusse

Erfaringene har vært noe forskjellig. Må bare snakke for meg selv. Har kontaktet Tesla på "mail" 2 ganger. Fikk svar på ca 48timer, som lovet. Det må sies at jeg har brukt noe man kalle "riktig" tjenestevei(nei, jeg jobber ikke i forsvaret ;D ), med å bruke kontakt systemet via webside, og ikke sendt mail direkte til han eller henne. Tror nok at noen, ikke alle, av misnøyen kan lukes ut her. Før noen legger meg i giljontinen her, så vil jeg understreke at jeg ikke prøver å glatte over faktiske tregheter og feilaktig behandling. Jeg har vel også vært heldig med å få Trondheim som servicesenter, de har vært exemplariske. Har snakket med dem på tlf 4 ganger(2 ganger i forhold til prøvekjøring og 2 ganger for spørsmål i starten), og har heller ingenting å utsette på behandlingen. Ved en av anledningene ble det behov for Tesla Trondheim å ringe tilbake. Det gjorde de innenfor avtalt tid.
Det er mulig at jeg er tålmodig, og vært lite i kontakt med Tesla i forhold til noen andre?!
Som en PS til slutt så kan jeg kun uttale meg om tiden før levering, da jeg enda ikke har fått levert min bil. 2. uke i desember er markert med store streker i flashye farger på kalenderen.
Håper jeg ikke støter noen med dette innlegget, men vil bare gjerne representere gruppen med kunder som er fornøyd med kundebehandlingen sålangt;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA