Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av MortenH, mandag 09. september 2013, klokken 14:19

« forrige - neste »

i3_X5_730

Da er i3'en bestillt:

-   7GA Comfort Pakage Advanced
-   5AT Driving Assistant Plus
-   5DU Parkering Assistant
-   7S9 ConnectedDrive Service
-   B81 Andesite Silver Metallic Lakk
-   7KZ Suite interiør med NL Stellaric skinn Brown/Black skinn
-   2G5 felger 428 19"
-   2VB Dekktrykkindikator
-   2VC Rep.kit dekk
-   322 Comfort Access
-   403 El.Soltak
-   423 Velour gulvmatter
-   442 Ekstra avtagbar koppholder
-   4U7+4U8 Hurtiglading 7,4kW
-   5A2 LED Frontlykter
-   5AK LED Lyselementer
-   609 10,2" Navigasjon Proffesional
-   654 DAB+ radio
-   674 Harman Kardon HiFi
-   6AK Connected Drive
-   6AM RTTi
-   6AN Concierge Services
-   6AR Internett
-   6NR Apps
-   6NS Bluetooth Pro
-   8LZ Norsk ladekabel
-   ZVS Vinterdekk på felger
-   8SM Chassisnr i frontrute
-   853 Engelsk språk

:)

Sonus

Sitat fra: i3_X5_X3_730 på torsdag 21. november 2013, klokken 11:42
Da er i3'en bestillt:

-   7GA Comfort Pakage Advanced
-   5AT Driving Assistant Plus
-   5DU Parkering Assistant
-   7S9 ConnectedDrive Service
-   B81 Andesite Silver Metallic Lakk
-   7KZ Suite interiør med NL Stellaric skinn Brown/Black skinn
-   2G5 felger 428 19"
-   2VB Dekktrykkindikator
-   2VC Rep.kit dekk
-   322 Comfort Access
-   403 El.Soltak
-   423 Velour gulvmatter
-   442 Ekstra avtagbar koppholder
-   4U7+4U8 Hurtiglading 7,4kW
-   5A2 LED Frontlykter
-   5AK LED Lyselementer
-   609 10,2" Navigasjon Proffesional
-   654 DAB+ radio
-   674 Harman Kardon HiFi
-   6AK Connected Drive
-   6AM RTTi
-   6AN Concierge Services
-   6AR Internett
-   6NR Apps
-   6NS Bluetooth Pro
-   8LZ Norsk ladekabel
-   ZVS Vinterdekk på felger
-   8SM Chassisnr i frontrute
-   853 Engelsk språk

:)

Gratulerer, det var en fin smørbrødliste :)

i3_X5_730

Jo takk, må jo tenke litt på annenhåndsverdien også. Folk liker ekstrautstyr på bruktbiler også ...  ;)

Jorgensen

Moro med ny bil, grattis!
Når satte du deg på venteliste og har du fått leveringsdato?
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

i3_X5_730

29.juni i år. Aner ikke hvilke nr jeg har i køen, eller når bilen blir levert. Men det spiller egentlig ingen rolle for meg. Bare at jeg får den ...  ::)

Jorgensen

Jeg snakket med en som satte seg på liste i mai måned. Hans ordre ble sendt i dag og forventet levering av bil blir den 14 januar 2014  :)
Da er det bare å vente på prøvekjøring og signering av kontrakt.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

norwegian123

Er det noen som har klart å få noe oppdatert informasjon mht. hvor langt tid de som start først på reservasjonslisten har på seg før BMW jobber seg videre nedover på listen ?

Jeg står langt nede på listen, men kan skrive kontrakt når som helst, så håper på kort svarfrist og masse frafall.

Chrisp

jeg reserverte meg 13. august, har ingen anelse om hvor i køen det kan være....

skritt

Sitat fra: norwegian123 på torsdag 21. november 2013, klokken 18:44
Er det noen som har klart å få noe oppdatert informasjon mht. hvor langt tid de som start først på reservasjonslisten har på seg før BMW jobber seg videre nedover på listen ?

Jeg står langt nede på listen, men kan skrive kontrakt når som helst, så håper på kort svarfrist og masse frafall.
Vi er også langt nede på listen, men de deler opp i puljer, så som første som skrev kontrakt i Trondheim kan vi komme oss oppover på lista. Får ukenummer første uka i desember.

norwegian123

Jeg satte meg på reservasjonslisten i august, med i overkant av 400 foran meg på listen - trodde jeg. Men det var vist bare listen til Bilia lokalt på Skøyen. På landsbasis plass ca. 1500, kan det være mulig ?

I så tilfelle er det vel bare å begynne å tenkt på plan B.

Nanok

Sitat fra: Sonus på torsdag 21. november 2013, klokken 09:27

Om de ikke klarer å levere før April 2014 og ikke kommer med et tilbud, venter jeg til Mai 2014 og går for E-golf.

Hva får deg til å tro at WV kan levere e-golfen samtidig som lanseringsdato? E-golfen kan være et alternativ for meg også. Mest fordi jeg mistenker (ikke veldig bra begrunnet) at den har bedre vinteregenskaper og at verkstedet ligger veldig nær jobben.

Sonus

Sitat fra: Nanok på lørdag 23. november 2013, klokken 09:37
Sitat fra: Sonus på torsdag 21. november 2013, klokken 09:27

Om de ikke klarer å levere før April 2014 og ikke kommer med et tilbud, venter jeg til Mai 2014 og går for E-golf.

Hva får deg til å tro at WV kan levere e-golfen samtidig som lanseringsdato? E-golfen kan være et alternativ for meg også. Mest fordi jeg mistenker (ikke veldig bra begrunnet) at den har bedre vinteregenskaper og at verkstedet ligger veldig nær jobben.

Vel ingen garanti at de klarer det, men de holdt ord når de lanserte e-up. Slik jeg forstår det kom den til og med noe før. Jeg dealer med Møller om kjøpe av e-up nå med fast innbytte deal på en e-golf når den blir tilgjengelig. Kjørte I3 i dag og ble ikke overbevist. Kul ja, men ikke så sprek som jegtrodde den skulle være. Om jeg ikke visste den hadde 90hk mer en e-up ville jeg ikke trodd det.

Coachen

Nå er nok Golf``en endel mer ettertraktet en UP``en og dermed blir også ventelistene lengre der..
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Sonus

Sitat fra: bromm på lørdag 23. november 2013, klokken 23:41
Sitat fra: Sonus på lørdag 23. november 2013, klokken 18:45
Vel ingen garanti at de klarer det, men de holdt ord når de lanserte e-up. Slik jeg forstår det kom den til og med noe før. Jeg dealer med Møller om kjøpe av e-up nå med fast innbytte deal på en e-golf når den blir tilgjengelig. Kjørte I3 i dag og ble ikke overbevist. Kul ja, men ikke så sprek som jegtrodde den skulle være. Om jeg ikke visste den hadde 90hk mer en e-up ville jeg ikke trodd det.

Hvilket babbel er egentlig dette, Sonus ? Påstår du, (som den eneste i verden), at man ikke merker forskjell på i3 og e-Up, så har du jo litt å forklare i forhold til din egen realitetsoppfatningsevne. Du tror vel ikke at du er den eneste som har prøvd begge (at du kjørte tom i3 på din "motorvei-reise" fra Tiller til Stjørdal, (selv om du fikk beskjed om å kun kjøre i nærområdet til Sulland), slik at bilen var HELT tom når du leverte den tilbake for nestemann), er vel bevis nok for at du ikke er helt den vi andre skal stole på.....?!

Det var da voldsomt! Jeg sier ikke at det ikke er forskjell, men jeg suns ikke det føltes som 90hk forskjell. Interiørmessig er det stor forskjell, men i ytelse syns ikke JEG det var 90Hk forskjell.
Angående min lengre kjøretur har jeg lenge snakket med Sulland om å få kjøre bilen til stjørdal da det er det jeg skal bruke den til og selgeren lot meg gjøre det idag da bilen ikke offisielt lånes ut til prøvekjøring på Lørdager. At du "vet at jeg ikke skulle ha fått lov" sier meg at du enten jobber for Sulland/BMW og ikke har snakket med kollegaene dine eller at du er misfornøyd fordi jeg har kjørt bilen langt av en eller annen grunn. At bilen var helt tom(range 26km)  da jeg leverte den tilbake var et resultat av at jeg fikk beskjed om at ingen skulle prøvekjøre etter meg i følge selger.
Ta gjerne kontakt med meg på PM eller e-post om du vil diskutere dette videre.

jgilberg

Sitat fra: i3_X5_X3_730 på torsdag 21. november 2013, klokken 14:15
29.juni i år. Aner ikke hvilke nr jeg har i køen, eller når bilen blir levert. Men det spiller egentlig ingen rolle for meg. Bare at jeg får den ...  ::)

Jeg reserverte hos Bavaria Økern 3 juni, har ikke hørt noe ennå...
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA