Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av MortenH, mandag 09. september 2013, klokken 14:19

« forrige - neste »

MortenH

Har noen så langt vært hos forhandleren for å skrive kontrakt, med endelige spesifikasjoner?
I så fall: Var det krav om forhåndsbetaling/depositum i forbindelse med bestillingen?

Jeg tenker her ikke på reservasjonen vi har levert i sommer, som sikret oss plassen i produksjonskøen.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Sonus

Og om noen har skrevet kontrakt, var det med BMW Norge eller forhandleren?

Tok de innbytte på din gamle bil?

bromm

BMW har tidligere ikke hatt som praksis å ta depositum, iallefall ikke hvis man stiller med innbytte - men kontrakten er jo selvfølgelig bindende, så i praksis er det point-of-no-return når du signerer den...

Sonus

Reserverte en plass i produksjonen i går :)

Kires

Grattis :) Har du bestemt deg for hvordan oppsettet blir?
Blir nok til å bestille i løpet av vintern selv
Bmw i3 120ah
E-tron 50

Thoiby

Gratulerer :) vurderer sterkt Bmw i3 selv. Er det noen som har prøvekjørt den ?

Sonus

Sitat fra: Kires på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:10
Grattis :) Har du bestemt deg for hvordan oppsettet blir?
Blir nok til å bestille i løpet av vintern selv

Det blir nok en ganske rimelig variant med standard interiør pluss litt til. Kanskje hurtiglader, men jeg pendler kun 76km om dagen. Må prøve å holde meg under 300.000 med vinterdekk

jgilberg

Jeg reserverte 3 juni og fikk beskjed på Bavaria for to uker siden at kontrakten skrives etter lanseringsdatoen i november.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Dersom de gjentar stuntet til Nissan da Leaf ble lansert, så venter man til offisiell lanseringsdato og skryter etterpå at man solgte 1500 i3 i løpet av en uke  ;)

kulfyr

#9
Var på "før-lansering" av i3 på Bilia Skøyen tidligere i dag og de håpet at Norge fikk 2500 biler i løpet av 2014. Ingen levering i 2013, kun demo og utstillingsbiler. Skøyen får 5 stk i år tilgjengelig fra 16. nov og første levering i jan.
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

Coachen

Er det noen som har fått telefon fra en BMW forhandler og gjort ferdig bestillingen sin av utstyrspakke,etc?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

jgilberg

Jeg reserverte 3. juni og har ikke blitt kontaktet ennå.... Jeg sendte Bavaria Økern en mail på tirsdag og fikk til svar at de har begynt å ringe rundt.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Sonus

Fikk "tilbud" i går, men jeg kaller det mer en summering av prislisten. Det har jeg gjort en 15-16 ganger selv allerede :(

Om de ikke klarer å levere før April 2014 og ikke kommer med et tilbud, venter jeg til Mai 2014 og går for E-golf.

bromm

Sitat fra: Sonus på torsdag 21. november 2013, klokken 09:27
Fikk "tilbud" i går, men jeg kaller det mer en summering av prislisten. Det har jeg gjort en 15-16 ganger selv allerede :(

Om de ikke klarer å levere før April 2014 og ikke kommer med et tilbud, venter jeg til Mai 2014 og går for E-golf.

Forstår ikke helt hva du forventer av begrepet "tilbud", hvis det ikke skal være en "summering av prislisten". BMW i-Agenturet er et nytt konsept hvor BMW selger bilene direkte til kunden gjennom utvalgte BMW-forhandlere. Dette gjøres for at bilen skal bli så billig som overhode mulig, og i3 er faktisk veldig mye billigere enn det som var forventet på forhånd (da anslagene var litt i overkant av 300k i grunnpris). Forhandlerne har derfor ingen mulighet for å forhandle/justere pris, og derfor er summering av prisliste det eneste alternativet, verken mer eller mindre.

Når det gjelder innbytte, så er det litt av samme sak - forhandlerne må evt. tilby å kjøpe bilen hvis de er interessert - men i utgangspunktet er det altså 2 adskilte foretak, så innbytteprisen kan nok derfor ikke påvirke salgsprisen på i3.

Sonus

Sitat fra: bromm på torsdag 21. november 2013, klokken 10:09
Sitat fra: Sonus på torsdag 21. november 2013, klokken 09:27
Fikk "tilbud" i går, men jeg kaller det mer en summering av prislisten. Det har jeg gjort en 15-16 ganger selv allerede :(

Om de ikke klarer å levere før April 2014 og ikke kommer med et tilbud, venter jeg til Mai 2014 og går for E-golf.

Forstår ikke helt hva du forventer av begrepet "tilbud", hvis det ikke skal være en "summering av prislisten". BMW i-Agenturet er et nytt konsept hvor BMW selger bilene direkte til kunden gjennom utvalgte BMW-forhandlere. Dette gjøres for at bilen skal bli så billig som overhode mulig, og i3 er faktisk veldig mye billigere enn det som var forventet på forhånd (da anslagene var litt i overkant av 300k i grunnpris). Forhandlerne har derfor ingen mulighet for å forhandle/justere pris, og derfor er summering av prisliste det eneste alternativet, verken mer eller mindre.

Når det gjelder innbytte, så er det litt av samme sak - forhandlerne må evt. tilby å kjøpe bilen hvis de er interessert - men i utgangspunktet er det altså 2 adskilte foretak, så innbytteprisen kan nok derfor ikke påvirke salgsprisen på i3.

Jeg kjenner til den nye strategien for I-konseptet, men når samme bil er ca 17.500 billigere i UK med nåværende sjokkerende dårlige valutakurs så er det tydelig at BMW Norge sitter igjen med en god slump.
Volkswagen gir blant annet storkunde rabatt på sine elbiler, noe BMW ikke gjør. Storkunderabatten er noe importør gir til forhandler og noe dermed BMW Norge kunne ha gitt.

At BMW I3 ble billig var jo hyggelig, men de reklamerte jo først med en grunnpris på 237.000 som etter offentliggjøringen ganske kjapt ble 249.900 når prislanseringen var ferdig. Bra markedsføringstrategi?

Jeg har jobbet med salg i snart 20år og anskaffelser i 8år og må nok innrømme at jeg kvier meg for å kjøpe til listepris. 

Min forhandler jobber iallefall med saken så får vi se. Lørdag er det prøvekjøring, håper bilen overgår mine forventninger :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA