Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bare en bil ?

Startet av JvdP, mandag 09. september 2013, klokken 07:43

« forrige - neste »

t0ffluss

Vi låner ca 60%.

240-260k er spart kapital samt salg av vår gamle Volvo. Resten av summen blir innbakt i huslånet. Lånskostnadene for å låne de resterende 400k som vi trenger er mindre enn det vi i dag betaler for Volvoen. Med bompenger, veiavgift, drivstoff og forsikring er summen som vi sparer hver måned 150,- ;)

Vi har enda BSU``ene inntakt. Så disse blir kasta inn så fort dem er fulle.

Da er bilen nedbetalt 2015-2016.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

AreLib

er selv 27, har lån på hus og skal fullfinansere tesla over 8 år....men så har det seg at jeg i dag bruker ca 6000kr på kun bensin i mnd så det totale regnestykket for meg er tesla blir rimelig over tid kontra sleden jeg kjører i dag...og som kjent blir ikke bensinen billigere...dessuten er det gøy og kjøpe noe nå som du kanskje ikke kan senere?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Elmo

Da kom "tilbudet" fra Tesla om finansering gjennom DNB.        "Fra 3.750,- pr mnd*"   står det,

og i den uungåelige stjernen sier:
* Basert på 60 kWh Model S @ 4.15% rente, 35% forskuddsbetaling, 96 måneders avtale. Inkluderer et avdrag på kr. 95,- og et startgebyr på kr. 4.395,-. Betingelsene kan være gjenstand for endring og endelig pris er avhengig av kundens kredittverdighet. Nærmere detaljer er tilgjengelig i butikken.

Ikke spesiellt godt tilbud spør du meg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Morten Andersen

Sitat fra: Elmo på onsdag 25. september 2013, klokken 17:21
Da kom "tilbudet" fra Tesla om finansering gjennom DNB.        "Fra 3.750,- pr mnd*"   står det,
Ikke spesiellt godt tilbud spør du meg.

Hvilke andre gode finansieringsmuligheter finnes det da? Har sett litt på lånsammenligning sider som https://www.pengi.no, men vil gjerne ha flere forslag til hvordan finansiere Teslaen. Endte opp med et litt for dyrt lån sist fra noen andre. Har dere noen erfaringer?

Stigzy

Jeg bestilte en ny tesla model s 60 til 650 000kr sist uke. Har da kun 40 000kr i EK. Jeg fikk et bra tilbud gjennom DNB med 9 år nedbetaling. Har ikke planer med å skifte bilen ut på noen år, så derav 9 år :)

Sitte også med huslån og har 2 unger 50%. Funker fint for meg mtp budsjett. Jobber da 100% som aut. regnskapsfører og driver ENK på kveldstid :)

Har også en Opel Zafira 2011 modell med lån på. Men bilen er verd mer enn lånet, så den går i vertfall i null når jeg selger den før jeg får teslaen :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

minim

Jeg tok også 300k i finansiering når jeg kjøpte en S85D nå. Liker i grunnen ikke lån på bil, men jeg kom til at lånet mer eller mindre betaler seg selv ved å gå i fra dieseldyr. Jeg tok lånet over 6år, men kommer til å betale det ned på 2-3 år. Tenkte bare at det var enklere å ta lang tid i utgangspunktet og betale det ned etter evne i stede.
-TMS 85D
-03 VW Polo

Bjoris

Jeg lånefinansierer 50% på Xen, da jeg har planer om å bygge garasjen også så kan ikke bruke opp alt EK. Dere som følger med, hva er det beste tilbudet om dagen med pant i bil? Tenkte å gå for Dnb tilbudet til Tesla med 2,95%...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

kvp

Lån for å kjøpe bil ? Da har du egentlig ikke råd. ACT "All Cash Transaction", er det eneste som gjelder

MyMuffin

Sitat fra: bjoris på tirsdag 22. november 2016, klokken 21:35
Jeg lånefinansierer 50% på Xen, da jeg har planer om å bygge garasjen også så kan ikke bruke opp alt EK. Dere som følger med, hva er det beste tilbudet om dagen med pant i bil? Tenkte å gå for Dnb tilbudet til Tesla med 2,95%...

2.95% er vel nesten garantert nominell rente. Nominell rente er ett sleipt begrep, se på hva effektiv rente, da dette gjenspeiler hva du totalt må ut med inklusiv alle gebyrer osv.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

jkirkebo

Sitat fra: kvp på tirsdag 22. november 2016, klokken 21:44
Lån for å kjøpe bil ? Da har du egentlig ikke råd. ACT "All Cash Transaction", er det eneste som gjelder

Dummeste jeg har hørt. Jeg låner til bil, billånekostnaden utgjør godt undet 10% av det vi har utbetalt pr. måned og det er mer enn nok penger igjen etter at alt er betalt (lån og faste kostnader utgjør totalt 1/3 av netto inntekt pr. måned). Det er såpass billig å låne for tiden at jeg heller bruker kontantene på andre ting (bl.a totalrehabilitering av hytta).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Brede

Da vi kjøpte i 2013 var det med 600k i EK og 100k i lån. Kunne betalt alt kontant, men hadde akkurat gått inn med 200k i fond som vi hadde tro på.
Angrer litt på at vi ikke lånte hele kjøpssummen da fondssparingen har hatt en avkastning på 32%..
Betyr det at vi egentlig ikke hadde råd til bilen kvp?  :P

alda

Med årets prisuppgång i boligmarkedet är ju lån med pant i bolig ett bra alternativ - gitt att man har betalingsevne og tillräckligt med säkerhet i bolig tillgängligt.
Jag tog upp ett separat rammelån så att man kan nedbetala det i samma takt som et typiskt billån, dvs. 5-8 år. Rammen har man tillgänglig til andra behov längre fram om man tar en längre nedbetalingstid på lånet, men det kräver ju at man är disciplinerad och har bra kontroll på sin ekonomi.

Med detta alternativet får du samma ränta som på ditt boliglån. Har denna lösning i DNB, är SAGA-kunde där.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA