Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Banebrytende ladeinformasjon for Tesla eiere

Startet av Svesa, søndag 08. september 2013, klokken 19:10

« forrige - neste »

Svesa

Klarer ikke å finne ut om GPS og ryggekamera er inkl. i standard pakken eller om man MÅ oppgradere med Tech pakken for å få disse funksjonene....

Har vurdert å bestille den billigste utg til 446.600,- men det er et must at den i det minste har GPS...

Birger

Sitat fra: Svesa på søndag 01. september 2013, klokken 11:08
Klarer ikke å finne ut om GPS og ryggekamera er inkl. i standard pakken eller om man MÅ oppgradere med Tech pakken for å få disse funksjonene....

Har vurdert å bestille den billigste utg til 446.600,- men det er et must at den i det minste har GPS...

Fra : http://www.teslamotors.com/no_NO/models/specs
"Ryggekamera i standard oppløsning"

Når det gjelder GPS så vet jeg ikke. Det er nok Google maps, men kanskje ikke med stemme/Piler osv. Antagelig må du da også være tilkoblet nett hele tiden.
Jeg ville ringt og spurt om dette.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

petersv

GPS er der, men ikke sving-for-sving navigasjon. Mao. google maps på storskjermen, men ikke i instrumentskjermen.

eclipse

Sitat fra: Svesa på søndag 01. september 2013, klokken 11:08

Det er GPS selv om du ikke har Tech pakke, men det er via 3G systemet så du må ha det aktivt. Da vil du få google maps som på en smart mobiltelefon
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

petersv

Det er GPS i tillegg til GSM-triangulering på alle biler, også uten tech.

Svesa

Google maps fungerer som på en smart telefon? Dvs du får kjørerute osv med tale på den store skjermen, men ikke på LCD skjermen i intrumentpanelet? Hva er GSM-triangulering?

Så da er det egentlig greit å droppe Tech Pakka? Eller er det andre tungtveiende argumenter for å ta den med?

petersv

Google is your friend ;)

Nå som xenon er standard, såvdt jeg har skjønt, er det vel ikke det. Sjekk dette med Tesla, kan hende det kun er std. i US enda.

HABEL

Jeg er usikker på om noen her har fått levert en bil uten Tech-Pakke så langt.

Det jeg har fått høre er at du MÅ ha denne pakken for å kunne benytte navigasjon i bilen.

Fra Tesla: "Tech-pakken muliggjør enda flere funksjoner i Model S. Innovativ belysning hjelper sjåførene se og bli sett, mens mange alternativer lar sjåførene dra full nytte av våre makedsledende 17 tommers touchscreen og LCD instrumentpanelet. Tech-pakken inkluderer følgende:"

•GPS-navigasjonssystem med innebygget kart og gratis kartoppdateringer i sju år
•Automatisk nøkkelløs tilgang
•HD ryggekamera
•Xenon-lykter
•Elektrokromatiske sidespeil
•LED kurvelys
•Belysning under dørhåndtak
•Elektrisk hevet bakdør
•GPS-aktivert Homelink system
•Seter med memory funksjon

Pakken inneholder mer enn du sier du er på jakt etter, er ganske dyr, men vil nok også øke annenhåndsverdien.

Hvis jeg var deg ville jeg kontaktet Tesla vedr. navigasjon UTEN denne pakken skriftlig for å få et fyldestegjørende svar.

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

TS

Sitat fra: HABEL på søndag 01. september 2013, klokken 11:46
Jeg er usikker på om noen her har fått levert en bil uten Tech-Pakke så langt.

Det jeg har fått høre er at du MÅ ha denne pakken for å kunne benytte navigasjon i bilen.

Fra Tesla: "Tech-pakken muliggjør enda flere funksjoner i Model S. Innovativ belysning hjelper sjåførene se og bli sett, mens mange alternativer lar sjåførene dra full nytte av våre makedsledende 17 tommers touchscreen og LCD instrumentpanelet. Tech-pakken inkluderer følgende:"

•GPS-navigasjonssystem med innebygget kart og gratis kartoppdateringer i sju år
•Automatisk nøkkelløs tilgang
•HD ryggekamera
•Xenon-lykter
•Elektrokromatiske sidespeil
•LED kurvelys
•Belysning under dørhåndtak
•Elektrisk hevet bakdør
•GPS-aktivert Homelink system
•Seter med memory funksjon

Pakken inneholder mer enn du sier du er på jakt etter, er ganske dyr, men vil nok også øke annenhåndsverdien.

Hvis jeg var deg ville jeg kontaktet Tesla vedr. navigasjon UTEN denne pakken skriftlig for å få et fyldestegjørende svar.

Utilfra diskusjoner i amerikanske forum, er det sannsynligvis HD ryggekamera uten Tech pakken også..

Ellers har det blitt sagt at du får Garmin turn-by-turn navigasjon med Google maps og 7års gratis oppdateringer inkludert i Tech pakken.
Uten Tech kun google maps

Det hadde vært fint om noen fikk dette bekreftet i en bil uten Tech pakke, eller av TM.
Utfordringen er at dette kan endres når som helst ..
Lagring av musikk forsvant jo fra pakken uten forvarsel.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv

Det er bekretet mange ganger på TMC, for de som gidder å leite. ;)

Å kjøpe en ribba for 446 er en veldig bra deal, mye bil for pengene. Go for it, jeg tror ikke du blir skuffet! Så lenge du skal ha bilen i noen år (10 f.eks.) er det idiotisk å kjøpe ekstrautstyr for "nestemann".

EvenSteven

Jeg ville helt klart valgt tech-pakken + sensorer.
Totalt da ca. 25 lapper. Ja det er en del penger,  men om man sammenligner hva man da får av utstyr kontra evt. Audi Bmw er dette en billig pakke. Tror fort man måtte gitt det dobbelte hos premium merkene.
Xenon, navi + parksensorer er et must i denne bilklassen.
Tror ihvertfall dette vil hjelpe å holde 2. Håndsverdien bedre.

Bil på 5 meter lengde og denne bredden uten park sensorer kan fort bli dyrt.  :o
Tesla S P85+ sølv

EvenSteven

Utstyr anbefalt av Leaseplan

• Tilleggsvarmer med timer og/eller fjernkontroll • Xenon-lys/Bi-xenon-lys • Aktive kurvelys • Hengerfeste • Automatisk klimaanlegg • Seter i skinn/delskinn • Oppgradering til sportsseter • Panoramatak (avhenger av bilmodell)• Ekstra seter (for MPV der sju seter er opsjon) er er utstyret som Leaseplan mener man burde ta med:

Tesla S P85+ sølv

jkirkebo

Sitat fra: EvenSteven på søndag 01. september 2013, klokken 15:40
Jeg ville helt klart valgt tech-pakken + sensorer.
Totalt da ca. 25 lapper. Ja det er en del penger,  men om man sammenligner hva man da får av utstyr kontra evt. Audi Bmw er dette en billig pakke. Tror fort man måtte gitt det dobbelte hos premium merkene.
Xenon, navi + parksensorer er et must i denne bilklassen.
Tror ihvertfall dette vil hjelpe å holde 2. Håndsverdien bedre.

Lydpakke ville jeg også valgt til de prisen som er nå. Kjipt å selge en bil om 5 år som ikke har fungerende radio, siden FM er avslått...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cowboystrekk

Jeg droppa tech. Fikk høre det var navi via google maps og det holder. Ryggekameraet duger bra. Det eneste jeg savner litt er parksensorer menmen. Har et litt stramt budsjett men føler vi får alt vi trenger :) er xenon standard?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

glaserud

Sitat fra: taraquin på søndag 01. september 2013, klokken 18:32
Jeg droppa tech. Fikk høre det var navi via google maps og det holder. Ryggekameraet duger bra. Det eneste jeg savner litt er parksensorer menmen. Har et litt stramt budsjett men føler vi får alt vi trenger :) er xenon standard?

Anbefaler deg å lese http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options for å sette deg inn i pakkene.

1. Det er ikke navigasjon i standard. Turn-by-turn ligger i Tech-pakka.
2. Parksensor er ikke i tech-pakka. Dette er en egen pakke (som riktignok krever Tech).
3. Xenon ligger i tech-pakka.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA