Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf El

Startet av Bjoris, søndag 08. september 2013, klokken 15:06

« forrige - neste »

arv

Hei
Her blir det Think 2011 og TMS. Ved behov for hengerfeste blir det å bytte låne med med venner.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

tjobben

Blir helelektrisk her også, men trenger kun én bil, så den må dekke alle behov. Tror ikke det skal bli noe problem :)
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Cirion

Ser ikke helt behovet for 2 elbiler, kun jeg som kjører og jeg nyter min Model S.
Fossilbilen har fattern stukket av med, så da er det kun 1 bil, og den er elektrisk :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Ludvig

Kona tar over Leifen, mens jeg skal kjøre Model S. Helelektrisk her også mao  8)
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Maartensommer

Vi skal selge vår bil nr 2 nå: Fabia Scout stv.

Den skal byttes ut til en EV.  Avhengig av hvor lenge vi klarer oss med 1 bil, blir det enten en Leaf eller den elektriske Golfen som kommer til våren. 

leafer

Blir også helelektrisk her (på sikt). Har leaf og fossibil nå. Vurderte å bytte ut fossilbilen i TMS, men vi venter ennå en stund pga jeg for tiden har carport til bare en av bilene. Da ladestasjonen til leafen allerede er i carporten, må TMS'en stå ute. Det ønsker jeg ikke. (skulle tatt seg ut...leaf i carport og TMS ute... :o) Vil helst ha begge under tak med hver sin ladestasjon. Dessuten var jeg en periode bekymret for batterilevetid til å forsvare helelektrisk, men den bekymringen er (nesten) helt begravet nå. (satt på med leaf taxi her en dag. Hadde gått 75.000 km, hurtigladet 3-4 ganger pr dag og ingen reduksjon på batterikapasiteten... :D)

Bjoris

Sitat fra: Ludvig på mandag 02. september 2013, klokken 13:20
Kona tar over Leifen, mens jeg skal kjøre Model S. Helelektrisk her også mao  8)

Hehe, blir slik her også. I dag kjører jeg Leafen og fruen A6en, men det kommer til å endre seg den dagen vi får TMS, antakelig vil hun være livredd for å få en skramme i den uansett og ville nok derfor ikke hatt den på jobb uansett...:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Balrog

Sitat fra: chal på mandag 02. september 2013, klokken 06:44
Vurderer også to elbiler. Leaf eller BMWI3 som bil 2. Er det noen som vet noe om disse to bilene med tanke på:
Vampire drain (utladning når bilen står ubrukt)
Mulighet for kontroll av batteristatus via app
Anordning for å feste sykkel bak på bilen?
Takknemlig for svar.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Feste sykkel bak på bilen: Jeg har avtagbart hengerfeste montert på Leafen. Helt lovlig, men jeg kan ikke trekke henger (lovlig).
Ikke noe registrerbart vampire drain på Leaf, men så brukes den hele tida da...
Batteristatus får du via app på "norsk" Leaf ettersom Nissan sperrer kart/GPS/mobil til opprinnelig salgsland på bilene. Leaf ser kanskje fæl ut, men er lettkjørt, kvikk og god å kjøre og riktig trivelig inni, selv om den bærer preg av mye japansk hardplast.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

PHsigP85

Ser ikke problemet med to elbiler nå med mindre man er avhengig av henger. Kjørte Oslo-Kragerø i dag - en strekning på ca 195km - og tenkte det var en fin anledning til å teste SC på Cinderella/Brokelandsheia.

Vel fremme i Kragerø (15 min før forventet ankomst iflg GPS) viste bilen Projected Range på 284km og et snittforbruk rundt 180kWh/km. Med så mye energi på batteriet så jeg ingen grunn til å teste SC likevel og endte med å lade på vanlig 13A mens jeg var i møte. Etter tre timer satt jeg snuta hjemover.

Vel hjemme hadde jeg 80 km igjen etter litt friskere kjøring, samt en demotur etter endt møte.

Ser dermed ut som om batteriet leverer som lovet uten at man må kjøre med egg under foten. Har aldri klart å få en fossilbil til å kjøre på oppgitt forbruk så igjen imponerte Model S meg.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

eledille

#39
MS'en erstatter det siste fossilet vi kommer til å eie.

Vi vurderer å selge Thinken for å få to firesetere, men er ikke helt sikre. Om vi selger den, så blir det selvsagt bytte til en annen annen elbil. Thinken fungerer problemfritt, og jeg har lyst til å vente litt på flere biler som kan lade med Type 2 før vi bytter.

Vi skal i hvert fall kjøre oldtids-Think og Tesla samtidig en stund - det er jo en ganske spesiell bilpark :)

Trenger jeg henger så låner jeg en bil.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

RoadRunner

#40
Sitter med henger + dieselbil + TMS + en Buddy (RoadRunneren) + et Buddy prosjekt
Kona kjører diesel +jeg bruker henger bortimot en gang i uka. Egentlig ble dieselbilen byttet inn i Think'en, men den gikk jo "opp i røyk" dessverre, og da forsvant samtidig ideen om helelektrisk for familien.
Når Buddy-prosjektet er operativt med nye batterier, tar junior over RoadRunneren og hans Kewet 5 pensjoneres inntil videre (trolig nytt prosjekt i leid låve for å få bedre plass på tunet hjemme). Tenker å fortsatt kjøre Buddy på jobb og spare TMS'n for 10k km i året. Når hyttebygging en gang er ferdig blir det slutt på henger&dieselbil :-[.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA