Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Golf El

Startet av Bjoris, søndag 08. september 2013, klokken 15:06

« forrige - neste »

StianB

Hvilke argument har et styre imot elbil lading?  Forstår vel ikke helt at de kan argumentere mot, om de som trenger det bærer kosten, så kan jo andre "kjøpe seg inn" når de ser fremtiden er her.

Stian
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

Birger

Vi tar ikke sjansen enda. Det blir en Model S og så beholder vi vår 18 måneder gamle Citroen DS3.(Kjempefornøyd med den, var veldig skeptisk når vi kjøpte sitronen)

Nå har vi har blant annet en pågående diskusjon med Agder Energi om øket hovedinntak på strøm. Det ser ikke ut som om de liker tanken på mange el-biler.... Antagelig er trafoen i vårt område høyt belastet allerede.

Så for oss er det for mange ukjente. Om et par år kan det godt hende det endrer seg :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

jgilberg

Vi venter på i3 i jan/feb, da er vi komplette på el-bil. Passer oss fiiiiint!
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Helelektrisk

Her blir det kun en bil i familien og det blir en S. Sikker på at det kommer til å fungere fint :-)

Sualc

Her blir det også kun elbil, Leaf og TMS!

Gleder meg til å bli kvitt fossilbilen en gang for alle:-)
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Bjoris

#20
Sitat fra: StianB på søndag 01. september 2013, klokken 10:55
Hvilke argument har et styre imot elbil lading?  Forstår vel ikke helt at de kan argumentere mot, om de som trenger det bærer kosten, så kan jo andre "kjøpe seg inn" når de ser fremtiden er her.

Stian
Har fundert litt på hvordan dette kan løses, men det er 90 pl i parkeringshuset og alle har en fast plass. Enten kan en jobbe for å få ett uttak på sin plass med estimert forbruk som en betaler en fast pris for. Alt. to som er litt mer fremtidsrettet er jo en egen ladeplass med uttak. Det er nok dette som er nedstemt, usikker på om det er en plass ledig også til dette. Neste punkt er brannfaren, burde punktet vært ute? Over grasjen ligger 90 leiligheter, er det da fornuftig å legge opp til lading i inne i garasjen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Stighl

Hos oss blir det også Tesla og Leaf.
Jeg har en stor varehenger og en båt på henger så litt utfordringer blir det. Båten blir vel satt ut om våren og tatt opp igjen til høsten. To turer med å låne bil er ikke noe problem. Det er stadig vekk venner som låner tilhengeren, så det er nok ikke noe problem å få lånt en bil til søplekjøring.
Sannsynligvis flere som kanskje vil byttelåne med Teslaen også;-)

Jeg kjører langt i arbeid, så litt planlegging blir det, men jeg regner med at det skal gå bra.

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

OddB

Sitat fra: bjoris på søndag 01. september 2013, klokken 15:35
Sitat fra: StianB på søndag 01. september 2013, klokken 10:55
Hvilke argument har et styre imot elbil lading?  Forstår vel ikke helt at de kan argumentere mot, om de som trenger det bærer kosten, så kan jo andre "kjøpe seg inn" når de ser fremtiden er her.

Stian
Har fundert litt på hvordan dette kan løses, men det er 90 pl i parkeringshuset og alle har en fast plass. Enten kan en jobbe for å få ett uttak på sin plass med estimert forbruk som en betaler en fast pris for. Alt. to som er litt mer fremtidsrettet er jo en egen ladeplass med uttak. Det er nok dette som er nedstemt, usikker på om det er en plass ledig også til dette. Neste punkt er brannfaren, burde punktet vært ute? Over grasjen ligger 90 leiligheter, er det da fornuftig å legge opp til lading i inne i garasjen?
Brannfare ? Fare for at en gnist skal antenne de 5-6 tonnene med diesel og bensin som befinner seg i garasjen ?? :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

nordvik

Å ta sjansen på to elbiler er intet problem :-)
Iallefall ikke når vi i dag "bare" har en Leaf. Kjører ca 40'000 i året, og det eneste jeg savner er et hengerfeste en gang i blant. Men det er som regel ikke vanskelig å få byttelånet bil et par timer.
Når økonomien tilsier det blir det bestilling av TMS/TMX i tillegg, sånn at Leafen får hvilt litt innimellom. Kommer nok aldri til å kjøpe fossilbil igjen

Sent from my Galaxy Note II using Tapatalk 2

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Med TMX + Leaf er jeg ikke i tvil om at vi dekker alle våre behov.

skywalker

Har akkurat solgt 2010 mod BMW 520dat og bestilt Leaf i tillegg til Teslaen, så i løpet av høsten blir det bare elektroner på tanken. Lurer på hva som må til av elektrisk opplegg for disse to i garasjen?
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

P85D+

Ja. Signature P85+ er på plass. Venter på S85
P85D og 85D

chal

Vurderer også to elbiler. Leaf eller BMWI3 som bil 2. Er det noen som vet noe om disse to bilene med tanke på:
Vampire drain (utladning når bilen står ubrukt)
Mulighet for kontroll av batteristatus via app
Anordning for å feste sykkel bak på bilen?
Takknemlig for svar.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

gbzdoc

Sitat fra: chal på mandag 02. september 2013, klokken 06:44
Vurderer også to elbiler. Leaf eller BMWI3 som bil 2. Er det noen som vet noe om disse to bilene med tanke på:
Vampire drain (utladning når bilen står ubrukt)
Mulighet for kontroll av batteristatus via app
Anordning for å feste sykkel bak på bilen?
Takknemlig for svar.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Her blir det Leaf og TMS. Kommer kun til å savne hengerfeste, særlig for å håndtere båten vår og høst. Men det årner seg! :)

Har også hytte på fjellet, uten strøm. Lader i Lillehammer på vei opp og ned tenker jeg.

Ang. bruk av Leaf:

- Den taper svært lite strøm mens den er parkert. Merker null forskjell etter to uker med 55% SOC på Rygge. (Men noen har slitt med tomt 12v batteri...)
- Leaf har egen App for oppvarming, kjøling, lading og batteristatus.
- Sykkelen settes på taket med vanlig Thule system.

larsleik

TMS erstatter en A6 Allroad. Har i tillegg en Lexus Ct200H. Men den skiftes ut med en Leaf. Vi er "All In" har også Stromer elsykkel som hjelper meg raskt på jobb i dag
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA