Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Spooz på søndag 20. oktober 2013, klokken 22:40
Har ladet alt som finnes av elbiler og hybridbiler hjemme, aldri hatt problemer. Fisker Karma, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, alle trillingene, Tesla Roadster++. Aldri hatt problemer hjemme. Borte derimot. Min Model S ladet perfekt hjemme i 1 mnd, så startet den å kødde. Har hørt om andre med samme problem hvor det først funket i lang tid før det trøblet seg. Utroooolig irriterende å ikke kunne stole på at pulserende grønn lampe betyr at den lader. Hører også enkelte sier at den teller opp volt og ampere, mens km/time står til 0. Da lader den heller ikke.
Min Model S har ladet feilfritt hjemme halvannen måned. Men går jeg litt utenfor rutinen (eks velger "max range" i appen) så blir det fort kluss. Da melder bilen om inngående spenning på 7-8 volt  :D og kabelen må ut og inn.

Ikke så lett dette med 230v lading for Tesla gitt.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lurven

Etter ei helg med minusgrader ser jeg at det er dugg på innsiden av alle lykter. Også på bremselyset over bakvinduet og hovedlysene fram. :(
Har noen andre merket det samme?
Har nå kjørt 300mil siden medio sept.
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

AllanW

Håpløst , er det slik med andre bilermerker også?

Sitat fra: Lurven på mandag 21. oktober 2013, klokken 09:54
Etter ei helg med minusgrader ser jeg at det er dugg på innsiden av alle lykter. Også på bremselyset over bakvinduet og hovedlysene fram. :(
Har noen andre merket det samme?
Har nå kjørt 300mil siden medio sept.
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Gæsjan

Sitat fra: Real EoN på lørdag 19. oktober 2013, klokken 03:03
@Gæsjan

Den meldingen fikk jeg på tur hjem fra Trondheim på overtakelsesdagen.. fikk beskjed om å fylle på 0,5 liter med vann. Måtte fylle på 0,5 liter til litt senere.. kommer når det er for lite nivå i tanken til kjølevæska. Denne ligger under dekselet i frunken :) 
Ble etterfylt med ren kjølevæske i Trondheim nå nylig når jeg var der å satte på vinterdekk :)
Mest sannsynelig har det vert luft i systemet, vertfall ingen lekasjer i mitt tilfelle, da ville jeg nok ha fått beskjed om det nå :)

Takk for info Real EoN  :) Var på Alnabru idag og fikk fyllt på kjølevæske. Super service og rask fikset. Tekniker sa at dette kunne skje etter at man har fått montert dobbeltlader, men det har ikke jeg fått installert ennå...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Anew

Sitat fra: AllanW på mandag 21. oktober 2013, klokken 19:08
Håpløst , er det slik med andre bilermerker også?
Det er jo en gjenganger på BMW også - dog ikke etter 3000km.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

emagic

Sitat fra: Anew på mandag 21. oktober 2013, klokken 20:28
Sitat fra: AllanW på mandag 21. oktober 2013, klokken 19:08
Håpløst , er det slik med andre bilermerker også?
Det er jo en gjenganger på BMW også - dog ikke etter 3000km.

Jeg må tilstå at jeg etter å ha eid en Ford Escort CLX så ble mine to neste biler Toyota, deretter en I.Miev.

Men selv Escorten hadde ikke lekkasje i lyktene, og til tross for at den åt et sett bærearmer foran i året pekte rattet alltid rett frem...

Det er ufattelig synd at Model S skal være belemret med slike feil, det burde jo vært produsert nok biler nå til å luke ut slikt. 

(Min i.Miev er nå 2,5 år, har kjørt 43.000 harde km i oslotrafikken og må ha nytt vinduspusserblad)

emagic


Celter

Jeg vet ikke om dette er en feil, men da jeg kom til bilen i dag morges var den nærmest "død". Dørhåndtakene kom ikke ut, men åpnet seg med keyfob. Skjermene var svarte og ingenting skjedde før det var gått ca. 1 minutt. Da virket alt igjen som vanlig. Jeg hadde prøvd å reboote ved å holde begge scrollknappene inne i noen sekunder, men vet ikke om det var det som gjorde utslaget. Ingen feilmeldinger. FW 5.6. Bilen hadde stått urørt, uten ladetilkobling i 2,5 døgn, men det var rikelig med strøm på batteriet. Er dette normalt, eller var det en bug?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

OleJA

Sitat fra: Celter på torsdag 24. oktober 2013, klokken 09:18
Jeg vet ikke om dette er en feil, men da jeg kom til bilen i dag morges var den nærmest "død". Dørhåndtakene kom ikke ut, men åpnet seg med keyfob. Skjermene var svarte og ingenting skjedde før det var gått ca. 1 minutt. Da virket alt igjen som vanlig. Jeg hadde prøvd å reboote ved å holde begge scrollknappene inne i noen sekunder, men vet ikke om det var det som gjorde utslaget. Ingen feilmeldinger. FW 5.6. Bilen hadde stått urørt, uten ladetilkobling i 2,5 døgn, men det var rikelig med strøm på batteriet. Er dette normalt, eller var det en bug?

Spekulerer: Tror kanskje den går inn i ekstra dyp dvale dersom den har stått i mer enn 24timer. Ang. keyfob, så er jeg ihvertfall 90% sikker på at 'auto present' skrur seg av etter ett døgn.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Cirion

Sitat fra: Celter på torsdag 24. oktober 2013, klokken 09:18
Jeg vet ikke om dette er en feil, men da jeg kom til bilen i dag morges var den nærmest "død". Dørhåndtakene kom ikke ut, men åpnet seg med keyfob. Skjermene var svarte og ingenting skjedde før det var gått ca. 1 minutt. Da virket alt igjen som vanlig. Jeg hadde prøvd å reboote ved å holde begge scrollknappene inne i noen sekunder, men vet ikke om det var det som gjorde utslaget. Ingen feilmeldinger. FW 5.6. Bilen hadde stått urørt, uten ladetilkobling i 2,5 døgn, men det var rikelig med strøm på batteriet. Er dette normalt, eller var det en bug?
Ikke bug, men høres ut som deep sleep. Du kan oppleve det samme med å bruke power off funksjonen i bilen (og lar den stå uten lading i 15-20min). Du har sikkert på sparemodus på skjermen.
Det at håndtakene ikke kom ut, er rett og slett at den funksjonen sover...

Etter en deep sleep, booter begge skjermene. Først svarte så Tesla logoen før de er operative. Tar noen sekunder.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Celter

Det var det jeg mistenkte. Hva skal til for at bilen går i "deep sleep"?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

atledreier

Uten å ha lest bruksanvisningen for TMS vil jeg tro at svært mange av "manglene" som kommer fram i denne tråden er features som er beskrevet i blekka som følger med bilen? Siden dette er en amerikansk bil vil jeg tro alle muligheter for reklamasjon er behørlig dokumentert og beskrevet?

Kallagtunet

Sitat fra: atledreier på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:27
Uten å ha lest bruksanvisningen for TMS vil jeg tro at svært mange av "manglene" som kommer fram i denne tråden er features som er beskrevet i blekka som følger med bilen? Siden dette er en amerikansk bil vil jeg tro alle muligheter for reklamasjon er behørlig dokumentert og beskrevet?

Det er jo en påstand. Kjekt om du kunne gjort en sjekk om så er tilfelle og være spesifikk. Jeg er nok ikke like overbevist om at det gjelder andre enn de som allerede er markert med at det er en feature ikke  " mangel". Kom med konkrete innspill så skal jeg oppdatere listen.

rsy

Auto-present fungerer kun innen de første 24 timer. Står i norsk manual side 12 (2.3)

RSy

Philip Marlowe

Sitat fra: Celter på torsdag 24. oktober 2013, klokken 09:18
Jeg vet ikke om dette er en feil, men da jeg kom til bilen i dag morges var den nærmest "død". Dørhåndtakene kom ikke ut, men åpnet seg med keyfob. Skjermene var svarte og ingenting skjedde før det var gått ca. 1 minutt. Da virket alt igjen som vanlig. Jeg hadde prøvd å reboote ved å holde begge scrollknappene inne i noen sekunder, men vet ikke om det var det som gjorde utslaget. Ingen feilmeldinger. FW 5.6. Bilen hadde stått urørt, uten ladetilkobling i 2,5 døgn, men det var rikelig med strøm på batteriet. Er dette normalt, eller var det en bug?

Dette tok jo nesten like lang tid som å få i gang en pc som har vært avslått. Kanskje Model S er mer datamaskin enn bil?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Harlex

Fikk bilen for 3 dager siden og har min første konklusjon: Gikk gjennom den lange "opplevde manger listen" her fra forumet... Ingen av manglene/feilene er på min bil :D Mangler selvsagt det vanlige som adaptere, dobbeltladeren og Dab problematikken men det var forventet og vil jo komme etterhvert. Litt kødd med registreringen som medførte prøveskilt frem til idag. Service fra Tesla Bergen: Svært bra!
Solskinnshistore med andre ord.... Tror de fleste har det så det er viktig at disse kommer frem og ikkje bare dritten.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA