Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

stor66

I går fikk jeg meldingen "car needs service" på sentralskjermen. Det gikk litt kaldt nedover ryggen på meg, men etter å ha tenkt meg om og roet pusten litt resatte jeg sentralskjermen ved å trykke inn de to rullehjulene på rattet.

I dagene fram til i går opplevde jeg at sentralskjermen ikke responderte på trykk når jeg startet bilen. Først etter nesten et minutt begynte berøringsskjermen å virke igjen.

Etter å ha startet skjermen på nytt forsvant meldingen, og jeg kjørte uten problemer dit jeg skulle (ca. 30 km) og hjem etterpå. Og det ser ut som om forsinkelsen på berøringsskjermen også er borte. Bilen virket også helt fint i dag morges.

Litt kaldsvette, men det ser bra ut nå.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Gæsjan

Fikk feil feilmeldingen Wehicle Coolant is Low. Contact Tesla Service for 1 måned siden. Sto da parkert i en bratt bakke og trodde det var årsaken. Så ikke noe mer til meldingen før for et par dager siden og igjen idag morges. Ringte da supporttelefonen og fikk snakke med en kar på det europeiske kontoret. Han logget seg opp til bilen og konstaterte det samme som meg. Han anbefalte meg ikke å kjøre på langtur med bilen og la en aksjon på bilen min og at jeg ville bli kontaktet av Tesla Norge, Hørte dog ikke noe iløpet av dagen så 15.30 ringte jeg Tesla Norge   igjen. Fikk da snakke med en hyggelig kar på norsk support som bekreftet at de hadde motatt aksjonen, men ikke rukket å ringe meg ennå. Lovte å sjekke det opp og ringe tilbake. Noe han gjorde etter 5 minutter med beskjed om at han hadde fikset time til meg på Alnabru first thing Monday for å få fikset dette. Hadde håpet på Ranger hjelp, men veldig fornøyd med service overall. Lover bra for framtiden når Tesla-organisasjonen er satt opp skikkelig.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Real EoN

@Gæsjan

Den meldingen fikk jeg på tur hjem fra Trondheim på overtakelsesdagen.. fikk beskjed om å fylle på 0,5 liter med vann. Måtte fylle på 0,5 liter til litt senere.. kommer når det er for lite nivå i tanken til kjølevæska. Denne ligger under dekselet i frunken :) 
Ble etterfylt med ren kjølevæske i Trondheim nå nylig når jeg var der å satte på vinterdekk :)
Mest sannsynelig har det vert luft i systemet, vertfall ingen lekasjer i mitt tilfelle, da ville jeg nok ha fått beskjed om det nå :)

Jeg fikk også kalibrert luftfjøringene siden venstre bak hadde en tendens til å sige ned ved parkering.
Dette ser også ut til å vere en gjenganger.

Eller en del andre småting som det ikke var så enkelt å få fiksa på.
Setter dette på kontoen for voksesmerter og helt ny bil, jeg er tolmodig og virkelig digger denne bilen :)

Kjørt over 5000 km nå.

Dem som er glad over at dem ikke kjøpte bilen pga feilene dem leser om her drar jeg bare på smilebåndene av, dette er den beste bilen jeg noen gang har hatt :)

Og servicen med tanke på hvor nytt alt er for alle er upåklagelig !!

Det eneste jeg fikk litt frysninger av er at bilen ble vasket før levering fra verkstedet, og jeg glemte og si at min bil IKKE skal maskinvaskes med børster, så jeg håper virkelig ikke den ble det.
Og jeg må huske på å gi streng beskjed om det neste gang  :D
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Newbee


"glemte og si at min bil IKKE skal maskinvaskes med børster"

Er dette noe som kun gjelder de ensfargende Teslaene, eller sier Tesla dette om alle bilene sine?
En Metallic/Multibelegg bør tåle en maskin-børstevask i ny og ne.

Vh.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

petersv

Sitat fra: Newbee på lørdag 19. oktober 2013, klokken 07:45

"glemte og si at min bil IKKE skal maskinvaskes med børster"

Er dette noe som kun gjelder de ensfargende Teslaene, eller sier Tesla dette om alle bilene sine?
En Metallic/Multibelegg bør tåle en maskin-børstevask i ny og ne.

Vh.

Tesla sier selv at man kun skal benytte børsteløs vaskeautomat. Står iallefall i den amerikanske manualen.

laumb

Ingen biler, uansett lakk eller farge skal vaskes i børstemaskin. :)
Nok om det - har vel egen tråd om vasking?

P85D+

Sitat fra: Nordtroms på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:31
Sitat fra: trygvelo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 12:44
Sitat fra: eclipse på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:00
Sitat fra: Spooz på torsdag 17. oktober 2013, klokken 07:56
"Charging will start momentarily", men den lader ikke. Kan stå sånn i timesvis med pulserende grønt lys i ladeport og på "laderen". Men den lader ikke. Vet om 3 andre biler med samme feil. Går seg oftest til ved å lukke/åpne ladeporten 2-3 ganger. Irriterende!

Jeg fikk samme beskjed, og det viste seg at jeg en gang tidligere hadde forsøkt med med tidsforsinket lading på denne lade-lokasjonen. Bilen husket dette og gikk automatisk ut ifra at jeg ønsket det igjen.

Jeg har forsåvidt ikke hatt videre suksess med tidsforskjøvet lading, når jeg stiller dette inn så får jeg beskjed om feil på ladekabel etc og ladingen startet ikke opp. Jeg tror dette er en brukerfeil og at jeg gjør ting i feil rekkefølge (satt bilen til lading først, så gikk jeg inn i bilen og aktiverte tidsforskyvning etter ladingen startet)

Veldig lite brukervennlig, man skal da ikke trenge å være systemutvikler for å bruke bilen heller :)

Jeg ser at det skrives endel og "snags" ifm lading. Er det oppest og vedtatt at de fleste av disse har forbindelse med lading fra IT nett? Det er vel ikke så mange som har TN hjemme men det kunne være interressant å høre fra dem om hvordan de opplever ladingen. :) sånn bare av ren nyskjerrighet

Samme m. TN nett
P85D og 85D

snoopy2005

Sitat fra: Bjørn på torsdag 17. oktober 2013, klokken 00:22

Den slarken som skal være der er bare snakk om noen få tidels mm og kan (burde) ikke høres, om alt er som det skal være.. det skal være en veldig ille slitt dif før man begynner å høre noe.. har du klart å fremprovosere denne lyden i andre mod s..?

Jeg har ikke klart det i samme grad som i min bil, men det var lignende lyd i P+ utgaven jeg fikk ut som lånebil. (Den var kun gått 235km når jeg fikk den, så den er nokk ikke like innkjørt som min nå rundet 4000km)

Fint om andre kan forsøke dette; kjør bortover på en åpen plass/vei, flatt terreng, i 15-20km/t. Veksle mellom lett pådrag til lett regen (Noen få kWh +/-).
Jeg får da en klunkelyd, som om dieseltanken er halvfull og væsken splasher/klunker frem og tilbake i tanken...... Mulig jeg har fått diesel utgaven av Model S?
P85D og en KIA SOUL EV

Roger (NO)

Sitat fra: snoopy2005 på lørdag 19. oktober 2013, klokken 17:42
Sitat fra: Bjørn på torsdag 17. oktober 2013, klokken 00:22

Den slarken som skal være der er bare snakk om noen få tidels mm og kan (burde) ikke høres, om alt er som det skal være.. det skal være en veldig ille slitt dif før man begynner å høre noe.. har du klart å fremprovosere denne lyden i andre mod s..?

Jeg har ikke klart det i samme grad som i min bil, men det var lignende lyd i P+ utgaven jeg fikk ut som lånebil. (Den var kun gått 235km når jeg fikk den, så den er nokk ikke like innkjørt som min nå rundet 4000km)

Fint om andre kan forsøke dette; kjør bortover på en åpen plass/vei, flatt terreng, i 15-20km/t. Veksle mellom lett pådrag til lett regen (Noen få kWh +/-).
Jeg får da en klunkelyd, som om dieseltanken er halvfull og væsken splasher/klunker frem og tilbake i tanken...... Mulig jeg har fått diesel utgaven av Model S?
Jeg har det samme i min...

Neemaz


Har en ganske kraftig lyd ved rattutslag,spesielt når jeg rygger. Det er ikke når jeg  har fullt utslag, men bare litt sving spes. til venstre så skraper det i noe. Kan ikke se at hjulet treffer noe som helst inni der, tror det er noe innenfor. Kan virke som det er noe fra servoen som kommer innpå karosseri/ramme og skaper rystelse. Mener kanskje jeg så en video på nett av akkurat denne feilen, men klarer ikke finne den igjen. Der var det ihvertfall bare å løsne stasjet i frunken og flytte på noe der fremme.. Får ta det med service gutta litt senere i høst.

VigdisA

#535
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 19. oktober 2013, klokken 09:35
Sitat fra: Nordtroms på torsdag 17. oktober 2013, klokken 19:31
Sitat fra: trygvelo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 12:44
Sitat fra: eclipse på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:00
Sitat fra: Spooz på torsdag 17. oktober 2013, klokken 07:56
"Charging will start momentarily", men den lader ikke. Kan stå sånn i timesvis med pulserende grønt lys i ladeport og på "laderen". Men den lader ikke. Vet om 3 andre biler med samme feil. Går seg oftest til ved å lukke/åpne ladeporten 2-3 ganger. Irriterende!

Jeg fikk samme beskjed, og det viste seg at jeg en gang tidligere hadde forsøkt med med tidsforsinket lading på denne lade-lokasjonen. Bilen husket dette og gikk automatisk ut ifra at jeg ønsket det igjen.

Jeg har forsåvidt ikke hatt videre suksess med tidsforskjøvet lading, når jeg stiller dette inn så får jeg beskjed om feil på ladekabel etc og ladingen startet ikke opp. Jeg tror dette er en brukerfeil og at jeg gjør ting i feil rekkefølge (satt bilen til lading først, så gikk jeg inn i bilen og aktiverte tidsforskyvning etter ladingen startet)

Veldig lite brukervennlig, man skal da ikke trenge å være systemutvikler for å bruke bilen heller :)

Jeg ser at det skrives endel og "snags" ifm lading. Er det oppest og vedtatt at de fleste av disse har forbindelse med lading fra IT nett? Det er vel ikke så mange som har TN hjemme men det kunne være interressant å høre fra dem om hvordan de opplever ladingen. :) sånn bare av ren nyskjerrighet

Samme m. TN nett
har IT nett - i dag var det spesielt trøblete å få startet ladingen.

Første gang jeg satte på lading gikk det greit, men så måtte jeg ut en tur og handle, og måtte stoppe ladingen.
Etter endt tur, og ladingen skulle fortsettes, ville ikke ladeluken åpne seg når jeg trykket på kabelen. Åpnet ladeluken fra inne i bilen, og koblet på - men så lyste det rødt og "car needs service"
og "charging problem". Koblet fra kabelen og lukket ladeluken. Forsøkte på nytt igjen med å åpne luke og sette i kabel - måtte åpne luke fra inne i bilen og sette kabel i bilen. Nå fikk jeg " charging will start momentarily"  uten at noe som helst mer skjedde - ingen lading satte i gang. Kabel ut og inn igjen som i sted to-tre ganger - samme problem. Til slutt fikk jeg åpnet ladeluken med kabelen og da endelig gikk alt som det skulle - og fikk jeg startet lading.  :P
Det virker på meg som det er kun bestemte sekvenser/kombinasjoner av operasjoner som er OK i forhold til å få lading til å gå knirkefritt, og at Tesla har glemt å tenke ut alle kombinasjoner i SW.

Er det noen som har snakket med Tesla om tilsvarende problemer?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

petersv

Sitat fra: VigdisA på søndag 20. oktober 2013, klokken 00:36

Jeg ser at det skrives endel og "snags" ifm lading. Er det oppest og vedtatt at de fleste av disse har forbindelse med lading fra IT nett? Det er vel ikke så mange som har TN hjemme men det kunne være interressant å høre fra dem om hvordan de opplever ladingen. :) sånn bare av ren nyskjerrighet

Samme m. TN nett
[/quote]
har IT nett - i dag var det spesielt trøblete å få startet ladingen.

Første gang jeg satte på lading gikk det greit, men så måtte jeg ut en tur og handle, og måtte stoppe ladingen.
Etter endt tur, og ladingen skulle fortsettes, ville ikke ladeluken åpne seg når jeg trykket på kabelen. Åpnet ladeluken fra inne i bilen, og koblet på - men så lyste det rødt og "car needs service"
og "charging problem". Koblet fra kabelen og lukket ladeluken. Forsøkte på nytt igjen med å åpne luke og sette i kabel - måtte åpne luke fra inne i bilen og sette kabel i bilen. Nå fikk jeg " charging will start momentarily"  uten at noe som helst mer skjedde - ingen lading satte i gang. Kabel ut og inn igjen som i sted to-tre ganger - samme problem. Til slutt fikk jeg åpnet ladeluken med kabelen og da endelig gikk alt som det skulle - og fikk jeg startet lading.  :P
Det virker på meg som det er kun bestemte sekvenser/kombinasjoner av operasjoner som er OK i forhold til å få lading til å gå knirkefritt, og at Tesla har glemt å tenke ut alle kombinasjoner i SW.

Er det noen som har snakket med Tesla om tilsvarende problemer?
[/quote]

Ja, snakket med de om det. Det er kanskje jorpotensialet i nettet som har endret seg, vil jeg tro. På verkstedet sa de at toleransene kom til å bli endret for at den skal bli mindre følsom for "normale" feil/ikke feil.

Jeg opplever samme regla, men har ikke IT-nett.

Kallagtunet

Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Det er vel fortsatt for mange eiere som har rapportert om at bilen ikke lar seg starte på grunn av diverse 12v relaterte feil, eller feilmeldinger knyttet til 12V batteri og også målt lav spenning på dette, en opplevde også at vinduer åpnet seg[/b] (sikkert mindre tekniske problemer men med stor praktisk konsekvens). Se trådene for Sudden death og Deep sleep for mer info. Feilene opptrer i både IT og TN nett. Håp om at software update 5.6 gjør bilene mer robuste mot denne type feil uten at det endelig er bekreftet eller avkreftet. Videre er det rapportert om EN bil med feil som har medført behov for skift av hovedbatteripakke.

Når det er sagt så virker det (heldigvis) som Tesla er responssive og gjør sitt ytterste for å hjelpe uheldige eiere, selv om det er enkelte som sokner til Tesla i Oslo som ikke er helt happy med oppfølgingen.

Oppfordrer også å logge dine opplevde feil i denne tråden slik at en kan se om det er en gjenganger eller ei: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html

Og husk at hvis du opplever feil så hjelper det ikke å melde fra her på forumet... Skal du få problemet løst så må en ta kontakt med Tesla ;D

Mulighet til å gi terningkast på totalopplevelsen med nybilen har en her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9606.0.html

Produksjonsfeil

- Dørhåndtaket på førerdøra er helt stuck i 'inn' posisjon
- Feilmeldingen Wehicle Coolant is Low (Ikke tegn på lekkasje)
- Luftfjæring på venstre bak hadde en tendens til å sige ned ved parkering.
- Kraftig lyd ved rattutslag når jeg rygger

- Plystrelyd fra panoramataket i høy hastighet (dette er det service-bulletin på)
- Løse tetningslister rundt bakdørene (dvs løse nede ved terskelen - har sett denne feilen som gjenganger fra USA)
- Bakvinduer senker seg ikke raskt nok så vinduet slår oppi listen over vinduet.
- Løs interiørdel i frunken, rett over det lille rommet.
- Løs krom rundt bakerste siderute
- Lakken sprukket opp nede rundt begge bakre monteringshullene for takboks
- Termostat i aircondition fungerer ikke (får ikke varme i bil)
- Manglende dørhåndtaks release når jeg nærmer meg bilen.
- Plastskjørt som er skjevt/feilmontert ved venstre bakhjul slik at vann renner inn i skjørtet
- Manglende innfelling av dørhåndtak
- Bilen er skjev pga dårlig/feiljustert luftfjæring
- Dekslene til festene av takrails er av slett kvalitet, plast... knekker veldig lett ved åpning i minusgrader
- Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)
- Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag
- Slaglyd /dunk i drivverk når en går fra lett pådrag til regenerering
- Førerdøra subbet nedi kromlista på undersiden.
- Panser litt skjevt justert
- Dørpakning på førerdør "dekker" ikke over taktrekk 100%, forskyver seg litt.
- Dugg i kurvelys
- Dugg i ryggelyset
- Dugg i blinklys bak.
- Dørhåndtak på høyre fremdør går for langt ut, slik at døren åpner seg når håndtaket går ut.
- Bil vil ikke lade ved hurtiglader
- "Auto-presenting dor handles" fungerer ikke (Resette skjerm kan hjelpe)
- Speilene tilter ikke ved rygging (mulig brukerfeil)
- Får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden
- Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs.
- Kan se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet (Ikke en feil men en «feature» dvs det skal visst være sånn...)
- During ved igangsetting
- Vinduene subber borti takrellingslist før de går ned
- Diode i hovedbatteripakke feilet, bil ikke kjørbar, nytt hovedbatteri monteres,
- Ladeluke åpner ikke når en trykker på knapp ladekabel
- Problem med å løse ut ladekabel fra bil
- Forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving
- Gnisseskade lakk skjerm i hjulbue
- Bakluke skjevt montert ligger helt ned mot støtfangeren - Medført slitespor i lakken på støtfangeren
- Bulk ved fotpanel i dørkarm
- Ripe på felger
- Ripe i skinn på baksete
- Flekker på skinn/alcantarapå seter for og bak
- Løst skinn rundt nakkestøtte
- Vibrasjon over 6 km/t
- Bil levert uten den ekstra defrost ventil frontrute
- Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere, virker bare en stund..
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs

- Ladehastighet etter Software oppdatering 5.6 er redusert til 13 amp i 400v trefas og 26A fra type 2 stasjon, ikke info fra Tesla i release note skjedd eller hvorfor dette er gjort
- Får ikke koblet til WIFI med bilen, den søker og viser tilgjengelige nett men får feilmelding når den forsøker å koble seg på nett
- Ikke mulig å endre maksverdi på lading når bilen er koblet til strøm. (Jalla fix:  ta ut kabel, lukke luka, endrer maksverdi, for å være sikker-setter bilen i drive-, deretter åpne luka og plugge inn kabel.)
- Skjermen låser seg i ca. 60 sekunder og melding "Passenger airbag on" kommer opp i dash-displayet sporadisk under kjøring.
- Problemer med internettradio etter oppdatering 5.6
- Holder du "taket" på nøkkelen inne i 4 sec så åpner alle vinduene seg. (Ikke en feil men en «feature» med potensiale for STORE negative konsekvenser
- Lader ikke når Schuko-kontakt står den ene veien.
- Henger og står veldig lenge timer på "preparing to charge".
- Men steg-for-steg navigasjonen hadde en tendens til å låse seg.
- Når DAB-radioen lever sitt eget liv, har jeg sett at LED-lys i dører OG menyen på luftfjæringen blinker ett lite sekund samtidig som radioen detter ut.
- Dashbordet har resatt seg når jeg setter meg inn.  Får teslalogo og boot.  Første gangen fikk jeg ikke tilbake tripptellerne på høyre side
- Bilbeltealarm begynner å pipe i park.
- Forvarming av kupe og batteri ikke mulig når bil går i dvale (med Software versjon 5.6 så fikses det med å slå av dvalemodus i bilen).
- Diverse (meget høye) skurre lyder fra høyttalere fra alle lydkilder dvs radio, telefon, ringetone, blinklys lyd.
- Cheduled charging fungerer ikke, gir feilmelding om feil på ladekabel.
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låser seg og må resettes

Leverings/klargjørings feil

- Dårlig utbedret transportskade på en dør.
- 'Justering' av skjevt montert bakdør hadde resultert i at hele nedkanten av døra hadde fått seg et par knekker i platene 
- Flere store riper/dype hakk på ene sidespeilet (transportskade ikke fikset før utlevering)
- Ratt feiljustert, når bilen kjører rett frem er ikke ratt i midtstillng
- Skitne fingmerker i Alcantara ved soltak+paneler
- Pletter med ukjent lett oliert substans overalt i interiøret på ratt, skjerm, dashbord, dørsider, paneler
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)

Mangler ved leveranse

-Adapter blått 32 A 1 fas Tesla melder uoffisielt (!) om levering Q1 2014(!)
- Adapter rødt 16A 400V trefase kommer etter sigende om om 14 "Tesla" dager (leveres i EU som er nok snart her)...
- Vinterhjul! Har begynt å levere ut dekk kan forhåpentligvis snart fjernes fra liste snart.
- Dobbltlader (leveres nå vel med de feste biler)
- Mulighet til å kjøpe gummimatter (matter er observert i mindre antall i Bergen og Trondheim norske priser er klare i alle fall uoffisielt)

Spooz

Har ladet alt som finnes av elbiler og hybridbiler hjemme, aldri hatt problemer. Fisker Karma, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, alle trillingene, Tesla Roadster++. Aldri hatt problemer hjemme. Borte derimot. Min Model S ladet perfekt hjemme i 1 mnd, så startet den å kødde. Har hørt om andre med samme problem hvor det først funket i lang tid før det trøblet seg. Utroooolig irriterende å ikke kunne stole på at pulserende grønn lampe betyr at den lader. Hører også enkelte sier at den teller opp volt og ampere, mens km/time står til 0. Da lader den heller ikke.

Lanber


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA