Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

D.O

Er det service eller reklamasjon bilen din har hatt? Regner med det siste? Hvordan får man opplyst service bulletins, tenker da for dem som ikke leverer bilen på service hvert år.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

snoopy2005

Sitat fra: D.O på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:35
Er det service eller reklamasjon bilen din har hatt? Regner med det siste? Hvordan får man opplyst service bulletins, tenker da for dem som ikke leverer bilen på service hvert år.

Muligens ved at vi oppretter en ny tråd her på forumet?
P85D og en KIA SOUL EV

Bjørn

Sitat fra: valvolainen på onsdag 02. oktober 2013, klokken 09:47
Sitat fra: snoopy2005 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:06
Jeg er en utrolig heldig og fornøyd Tesla eier. Har kjørt snart 3000km. Langtur Bergen-Oslo-Strømstad-Oslo-Bergen. (Måtte bare Harryhandle med El-bil når jeg kommer fra Vestlandet....)
Fryd og glede hver eneste tur jeg tar med bilen + alle som får seg en prøvetur er svært imponert over dette el-vidunderet!

Uansett har jeg dessverre noen feil å melde;

Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)

Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag.

Har merket at dersom jeg kjører med lett gasspådrag og slipper litt brått opp og regenerere, kommer det ens laks slaglyd /dunk som om det skulle være slark i kardangen/mellomakselen, som jo selvfølgelig ikke eksisterer.....

Irriterer meg jo litt over finishen med chrome lister som ikke er matcher og paneler som ikke holder Tysk presisjon......

Er uansett fryktelig glad i bilen!

Det er nok en kardang der, ellers ville vi begge bakhjula gått akkurat likt hele tiden.
Det høres mer ut som en gåen foring, håper du poster hva som er galt når du får fikset det.

Det er nok ingen kardang på mod s... Kardang er mellomaksling, det dere tenker på er differensialen.. som mod s selvsagt har. 

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

snoopy2005

Sitat fra: valvolainen på onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:21
Det er helt riktig, my bad. Mente naturligvis diff.

Det er riktig at det ble henvist til solhjul og at det er naturlig med en viss slark i dette. Det som er særegent med diffen til Tesla er at den er omtrent boltet til rammen og det er hule alu profiler som forsterker slike lyder....

P85D og en KIA SOUL EV

OleJA

Da døde jammen dørhåndtaket på førerdøra, dvs er helt stuck i 'inn' posisjon  >:( Rimelig upraktisk når jeg da må inn på passasjersiden først for å åpne døra innenfra.

Jaja, da blir det ny tur til Tesla SC imorgen - Tror jeg kjenner alle der på fornavn etterhvert.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 21:18
Da døde jammen dørhåndtaket på førerdøra, dvs er helt stuck i 'inn' posisjon  >:( Rimelig upraktisk når jeg da må inn på passasjersiden først for å åpne døra innenfra.

Jaja, da blir det ny tur til Tesla SC imorgen - Tror jeg kjenner alle der på fornavn etterhvert.

Nå kan du jo faktisk få nytte av funksjonen du får ved å holde midtknappen på nøkkelen nede: Alle vinduene går ned ;)

Det er forresten et triks for å resette datamaskinen som styrer dørene, ta ut en eller annen sikring. Var det nr. 51 mon tro? Infoen finnes på TMC et sted. Dette har fikset problemet for andre ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OleJA

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 16. oktober 2013, klokken 21:27
Det er forresten et triks for å resette datamaskinen som styrer dørene, ta ut en eller annen sikring. Var det nr. 51 mon tro? Infoen finnes på TMC et sted. Dette har fikset problemet for andre ihvertfall.
Har forsøkt reset av begge skjermene ja, og 'skrudd av' bilen uten at det hjalp.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. oktober 2013, klokken 21:35
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 16. oktober 2013, klokken 21:27
Det er forresten et triks for å resette datamaskinen som styrer dørene, ta ut en eller annen sikring. Var det nr. 51 mon tro? Infoen finnes på TMC et sted. Dette har fikset problemet for andre ihvertfall.
Har forsøkt reset av begge skjermene ja, og 'skrudd av' bilen uten at det hjalp.

Hjelper nok ikke, dørene styres utenom alt dette.

Det er litt info i denne tråden:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15637-Door-handle-issues!-Self-fix-by-fuse-pull-re-insertion!
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Bjørn

#519
Sitat fra: snoopy2005 på onsdag 16. oktober 2013, klokken 20:40
Sitat fra: valvolainen på onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:21
Det er helt riktig, my bad. Mente naturligvis diff.

Det er riktig at det ble henvist til solhjul og at det er naturlig med en viss slark i dette. Det som er særegent med diffen til Tesla er at den er omtrent boltet til rammen og det er hule alu profiler som forsterker slike lyder....

Den slarken som skal være der er bare snakk om noen få tidels mm og kan (burde) ikke høres, om alt er som det skal være.. det skal være en veldig ille slitt dif før man begynner å høre noe.. har du klart å fremprovosere denne lyden i andre mod s..?
Hele drivverket er festet m gummiforinger i en alu "krybbe" som igjen er festet m 4 gummiforinger i karosseriet.. Jeg har som valvolainen her sier, større tro på at det en el flere av disse foringene er som lager denne lyden.. vil ikke (nekter å) tro dem er utslitt, m d kan være lurt å få noen til å kjenne på boltene til alle disse foringene..

Spooz

"Charging will start momentarily", men den lader ikke. Kan stå sånn i timesvis med pulserende grønt lys i ladeport og på "laderen". Men den lader ikke. Vet om 3 andre biler med samme feil. Går seg oftest til ved å lukke/åpne ladeporten 2-3 ganger. Irriterende!

eclipse

Sitat fra: Spooz på torsdag 17. oktober 2013, klokken 07:56
"Charging will start momentarily", men den lader ikke. Kan stå sånn i timesvis med pulserende grønt lys i ladeport og på "laderen". Men den lader ikke. Vet om 3 andre biler med samme feil. Går seg oftest til ved å lukke/åpne ladeporten 2-3 ganger. Irriterende!

Jeg fikk samme beskjed, og det viste seg at jeg en gang tidligere hadde forsøkt med med tidsforsinket lading på denne lade-lokasjonen. Bilen husket dette og gikk automatisk ut ifra at jeg ønsket det igjen.

Jeg har forsåvidt ikke hatt videre suksess med tidsforskjøvet lading, når jeg stiller dette inn så får jeg beskjed om feil på ladekabel etc og ladingen startet ikke opp. Jeg tror dette er en brukerfeil og at jeg gjør ting i feil rekkefølge (satt bilen til lading først, så gikk jeg inn i bilen og aktiverte tidsforskyvning etter ladingen startet)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

trygvelo

Sitat fra: eclipse på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:00
Sitat fra: Spooz på torsdag 17. oktober 2013, klokken 07:56
"Charging will start momentarily", men den lader ikke. Kan stå sånn i timesvis med pulserende grønt lys i ladeport og på "laderen". Men den lader ikke. Vet om 3 andre biler med samme feil. Går seg oftest til ved å lukke/åpne ladeporten 2-3 ganger. Irriterende!

Jeg fikk samme beskjed, og det viste seg at jeg en gang tidligere hadde forsøkt med med tidsforsinket lading på denne lade-lokasjonen. Bilen husket dette og gikk automatisk ut ifra at jeg ønsket det igjen.

Jeg har forsåvidt ikke hatt videre suksess med tidsforskjøvet lading, når jeg stiller dette inn så får jeg beskjed om feil på ladekabel etc og ladingen startet ikke opp. Jeg tror dette er en brukerfeil og at jeg gjør ting i feil rekkefølge (satt bilen til lading først, så gikk jeg inn i bilen og aktiverte tidsforskyvning etter ladingen startet)

Veldig lite brukervennlig, man skal da ikke trenge å være systemutvikler for å bruke bilen heller :)

Nordtroms

Sitat fra: trygvelo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 12:44
Sitat fra: eclipse på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:00
Sitat fra: Spooz på torsdag 17. oktober 2013, klokken 07:56
"Charging will start momentarily", men den lader ikke. Kan stå sånn i timesvis med pulserende grønt lys i ladeport og på "laderen". Men den lader ikke. Vet om 3 andre biler med samme feil. Går seg oftest til ved å lukke/åpne ladeporten 2-3 ganger. Irriterende!

Jeg fikk samme beskjed, og det viste seg at jeg en gang tidligere hadde forsøkt med med tidsforsinket lading på denne lade-lokasjonen. Bilen husket dette og gikk automatisk ut ifra at jeg ønsket det igjen.

Jeg har forsåvidt ikke hatt videre suksess med tidsforskjøvet lading, når jeg stiller dette inn så får jeg beskjed om feil på ladekabel etc og ladingen startet ikke opp. Jeg tror dette er en brukerfeil og at jeg gjør ting i feil rekkefølge (satt bilen til lading først, så gikk jeg inn i bilen og aktiverte tidsforskyvning etter ladingen startet)

Veldig lite brukervennlig, man skal da ikke trenge å være systemutvikler for å bruke bilen heller :)

Jeg ser at det skrives endel og "snags" ifm lading. Er det oppest og vedtatt at de fleste av disse har forbindelse med lading fra IT nett? Det er vel ikke så mange som har TN hjemme men det kunne være interressant å høre fra dem om hvordan de opplever ladingen. :) sånn bare av ren nyskjerrighet
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

petersv

Samme problematikken med TN. Må replugge endel ganger før det funker med lading på schuko.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA