Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

a72

Sitat fra: teslaman på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:07
Tror rett og slett at de ikke er raske nok til å gå ned. I mine øyne en dårlig konstruksjon men er jo ikke godt vant med denne type oppbygging av dørene som ikke er bygd i hel ramme med vinduet omrammet. Finnes denne varianten også på europeiske biler?

Både Audi og BMW har i allefall biler med rammeløse vinduer. Har selv hatt det på en BMW 3 serie coupe.

Eneste problemet var om vinteren hvis det lå is på ruta, så kan det bli trøbbel når ruta skal gå ned, noe som igjen fører til det blir trøbbel med mekanismen.

jkirkebo

Sitat fra: a72 på fredag 11. oktober 2013, klokken 11:15
Både Audi og BMW har i allefall biler med rammeløse vinduer. Har selv hatt det på en BMW 3 serie coupe.

Eneste problemet var om vinteren hvis det lå is på ruta, så kan det bli trøbbel når ruta skal gå ned, noe som igjen fører til det blir trøbbel med mekanismen.

Med forvarmet bil bør vel ikke dette bli noe større problem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

Av en eller annen snodig grunn er lakken sprukket opp nede rundt begge bakre monteringshullene for takboks på min bil.
En journalist som var nyskjerrig som oppdaget det.

Philip Marlowe

Sitat fra: Lanber på fredag 11. oktober 2013, klokken 20:32
Av en eller annen snodig grunn er lakken sprukket opp nede rundt begge bakre monteringshullene for takboks på min bil.
En journalist som var nyskjerrig som oppdaget det.

Kan du få lagt ut bilder av dette?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Patosan

Sitat fra: teslaman på torsdag 10. oktober 2013, klokken 22:07

Det var jeg som rapporterte dette ved siden av ekstra mye during (antakelig pumpe til bremsekraftforsterker som er for dårlig isolert, skjønt bare antagelser)de fleste gangene jeg trykker på bremsen for å starte bilen enten i revers eller framover. Kan ikke skjønne at svaret er at listene skal brettes ut. Hvordan skal da disse listen brettes ut og hvordan kommer det til å se ut? Dessuten er det ikke så ille på fordørene som på bakdørene. Tror rett og slett at de ikke er raske nok til å gå ned. I mine øyne en dårlig konstruksjon men er jo ikke godt vant med denne type oppbygging av dørene som ikke er bygd i hel ramme med vinduet omrammet. Finnes denne varianten også på europeiske biler? Disse problemene har jeg tatt opp gjentatte ganger uten endelig respons fra Tesla og rimelig oppgitt! Duringen ble tatt opp da jeg fikk overlevert bilen den 13 september og Tesla Alnabru skulle ringe meg opp dagen etter! Sånn var den historien!

Jag har sett på mina lister och kan inte tänka mig att de behöver vikas ut mer. De ser ut att passa perfekt mot glaset när dörren är stängd, och ser ut att vara som de ska i förhållande till resten av geometri på bilen.
Helt enig i att detta verkar bero på att glaset inte går ned raskt nog när man öppnar dörren.
Det som besvärar mig mest är att hela utsidan på bilen ger ett utryck av kvalitet helt tills man öppnar dörren.

Nu vet jag att i alla fall teslaman har liknande uppfattning som jag.
Vad med andra?
Är vi bara två som upplever detta?

Har tidigare kört BMW utan ramar runt fönster och då var detta inget jag tänkte på, så jag gissar att detta inte var ett problem på den bilen?
VIN 15026

LinkedIn

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. oktober 2013, klokken 07:32
Jeg har gått fra å være negativ til denne tråden, til å være positiv og se nytteverdien! Det er veldig greit å kunne sjekke egen bil mot punktene, for det er lett å overse feil og mangler om man har skylappene godt festet. Tesla har alt å vinne på å luke ut alt som står i listen. På tross av lang liste i denne tråden sitter jeg selv med en liste på 15 feil/mangler, hvorav rundt 10 stk faktisk ikke finnes i denne tråden!
Lover å komme tilbake med info om hvilke, men først ønsker jeg at Tesla tar en titt og forteller hvordan feilene/manglene fikses (kun en feil oppleves som alvorlig, men ingen knyttet til drivlinje!)

Jeg synes jo det er interessant at du bruker listen til å sjekke din egen bil mens du sitter å knepper på 10 problempunkter som kanskje andre eiere kunne hatt nytta av å sjekke ved leveranse på sine biler...

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. oktober 2013, klokken 07:32
Dog et par kommentarer Kallagtunet:

- "Holde taket nede i 4 sek - hvorfor har du satt dette som sw bug"? Så og si alle biler jeg har hatt de siste 10 årene har hatt denne funksjonaliteten. Hvorfor er det en bug når Tesla leverer funksjonen? Det er for dårlig at man ikke kan kjøre vinduene opp igjen med samme knapp, men det er en løsning vi bør mase på at kommer på plass! Dvs feature request, ikke bug....

Det er vel akkurat det det allerede står i punktet hvis du leser hele :-D

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. oktober 2013, klokken 07:32
- Radio lydløs - denne står under leveringsfeil og sw feil. Slik jeg oppfatter denne feilen bør den kun stå under sw-feil?

- "jalla fiks ved å la visible tesla kjøre" under sw bug. Kan nå byttes til "Løses ved å skru av dvalemodus i bilen".

- Bil leveres uten skilter montert - dette var vel kun en svært kort periode fordi de begynte utlevering av biler før lokasjonen var klar? Klønete, men dette må da være et tilbakelagt punkt som kan fjernes?

- "Ja det må en visst betale ekstra for på denne bilen". Syrlige kommentarer hører ikke hjemme i en konstruktiv liste :)

Skal justere på disse, men husk dette er ikke my "daytime job" dvs at hvis andre har lyst til å bruke mer tid på å oppdatere listen med mer presisjon så: Be my guest!

Kallagtunet

#486
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Det er vel fortsatt for mange eiere som har rapportert om at bilen ikke lar seg starte på grunn av diverse 12v relaterte feil, eller feilmeldinger knyttet til 12V batteri og også målt lav spenning på dette, en opplevde også at vinduer åpnet seg[/b] (sikkert mindre tekniske problemer men med stor praktisk konsekvens). Se trådene for Sudden death og Deep sleep for mer info. Sannsynlighet skyldes disse feilene knyttet til det særnorske IT nettet og stor følsomhet for jordfeil i det. Håp om at software update 5.6 gjør bilene mer robuste mot denne type feil uten at det endelig er bekreftet eller avkreftet. Videre er det rapportert om EN bil med feil som har medført behov for skift av hovedbatteripakke.

Når det er sagt så virker det (heldigvis) som Tesla er responssive og gjør sitt ytterste for å hjelpe uheldige eiere, selv om det er enkelte som sokner til Tesla i Oslo som ikke er helt happy med oppfølgingen.

Oppfordrer også å logge dine opplevde feil i denne tråden slik at en kan se om det er en gjenganger eller ei: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html

Og husk at hvis du opplever feil så hjelper det ikke å melde fra her på forumet... Skal du få problemet løst så må en ta kontakt med Tesla ;D

Mulighet til å gi terningkast på totalopplevelsen med nybilen har en her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9606.0.html

Produksjonsfeil

- Lakken sprukket opp nede rundt begge bakre monteringshullene for takboks
- Termostat i aircondition fungerer ikke (får ikke varme i bil)
- Manglende dørhåndtaks release når jeg nærmer meg bilen.
- Plastskjørt som er skjevt/feilmontert ved venstre bakhjul slik at vann renner inn i skjørtet

- Manglende innfelling av dørhåndtak
- Bilen er skjev pga dårlig/feiljustert luftfjæring
- Dekslene til festene av takrails er av slett kvalitet, plast... knekker veldig lett ved åpning i minusgrader
- Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)
- Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag
- Slaglyd /dunk i drivverk når en går fra lett pådrag til regenerering
- Førerdøra subbet nedi kromlista på undersiden.
- Panser litt skjevt justert
- Dørpakning på førerdør "dekker" ikke over taktrekk 100%, forskyver seg litt.
- Dugg i kurvelys
- Dugg i ryggelyset
- Dugg i blinklys bak.
- Dørhåndtak på høyre fremdør går for langt ut, slik at døren åpner seg når håndtaket går ut.
- Bil vil ikke lade ved hurtiglader
- "Auto-presenting dor handles" fungerer ikke (Resette skjerm kan hjelpe)
- Speilene tilter ikke ved rygging (mulig brukerfeil)
- Får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden
- Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs.
- Kan se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet (Ikke en feil men en «feature» dvs det skal visst være sånn...)
- During ved igangsetting
- Vinduene subber borti takrellingslist før de går ned
- Diode i hovedbatteripakke feilet, bil ikke kjørbar, nytt hovedbatteri monteres,
- Ladeluke åpner ikke når en trykker på knapp ladekabel
- Problem med å løse ut ladekabel fra bil
- Forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving
- Gnisseskade lakk skjerm i hjulbue
- Bakluke skjevt montert ligger helt ned mot støtfangeren - Medført slitespor i lakken på støtfangeren
- Bulk ved fotpanel i dørkarm
- Ripe på felger
- Ripe i skinn på baksete
- Flekker på skinn/alcantarapå seter for og bak
- Løst skinn rundt nakkestøtte
- Vibrasjon over 6 km/t
- Bil levert uten den ekstra defrost ventil frontrute
- Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere, virker bare en stund..
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs

- Ikke mulig å endre maksverdi på lading når bilen er koblet til strøm. (Jalla fix:  ta ut kabel, lukke luka, endrer maksverdi, for å være sikker-setter bilen i drive-, deretter åpne luka og plugge inn kabel.)
- Skjermen låser seg i ca. 60 sekunder og melding "Passenger airbag on" kommer opp i dash-displayet sporadisk under kjøring.

- Problemer med internettradio etter oppdatering 5.6
- Holder du "taket" på nøkkelen inne i 4 sec så åpner alle vinduene seg. (Ikke en feil men en «feature» med potensiale for STORE negative konsekvenser
- Lader ikke når Schuko-kontakt står den ene veien.
- Henger og står veldig lenge timer på "preparing to charge".
- Men steg-for-steg navigasjonen hadde en tendens til å låse seg.
- Når DAB-radioen lever sitt eget liv, har jeg sett at LED-lys i dører OG menyen på luftfjæringen blinker ett lite sekund samtidig som radioen detter ut.
- Dashbordet har resatt seg når jeg setter meg inn.  Får teslalogo og boot.  Første gangen fikk jeg ikke tilbake tripptellerne på høyre side
- Bilbeltealarm begynner å pipe i park.
- Forvarming av kupe og batteri ikke mulig når bil går i dvale (med Software versjon 5.6 så fikses det med å slå av dvalemodus i bilen).
- Diverse (meget høye) skurre lyder fra høyttalere fra alle lydkilder dvs radio, telefon, ringetone, blinklys lyd.
- Cheduled charging fungerer ikke, gir feilmelding om feil på ladekabel.
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låser seg og må resettes

Leverings/klargjørings feil

- Dårlig utbedret transportskade på en dør.
- 'Justering' av skjevt montert bakdør hadde resultert i at hele nedkanten av døra hadde fått seg et par knekker i platene 
- Flere store riper/dype hakk på ene sidespeilet (transportskade ikke fikset før utlevering)
- Ratt feiljustert, når bilen kjører rett frem er ikke ratt i midtstillng
- Skitne fingmerker i Alcantara ved soltak+paneler
- Pletter med ukjent lett oliert substans overalt i interiøret på ratt, skjerm, dashbord, dørsider, paneler
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)

Mangler ved leveranse

- Vinterhjul! Nå kommer kong vinter snart..
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adapter rødt 16A 400V trefas
- Mulighet til å kjøpe gummimatter

Epleskreller

Mangler ved leveranse: Vinterhjul! Nå kommer kong vinter snart..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet


HenningH

Får ikke koblet til WIFI med bilen, den søker og viser tilgjengelige nett men får feilmelding når den forsøker å koble seg på nett. Har prøvd flere ulike, og åpne, nett uten hell.
Synes denne tråden er veldig nyttig, og en fin måte å del informasjon på. Var feks slik jeg fant ut at jeg måtte stille inn speilene i R for å aktivere tilt-funksjonen...
P85 Doplhin grey

Cirion

Hadde bilen inne for ettermontering av dobbeltladeren på fredag. De sa de trengte bilen hele dagen....
Stusset litt over det, men greit nok.

Riktinok jobbet de på den hele dagen! How do I know? A little birde told me...
A birde called BlackVue:
http://www.blackvue.co.uk/

Det gjorde jobben sin og filmet hele dagen. Jeg fikk forklaringen på hvorfor gulvene i servicehallen er så latterlig blanke. Duden som kjører poleringsbilen kjører frem og tilbake noe helt latterlig mange ganger!

De har tydeligvis gjort en haug av småfikser som sikkert hadde blitt gjort ved neste service. Blant annet skremmer jeg ikke vettet av kona når jeg lukker takluka i fart lenger. Luftestilling er betydelig mer stille, og det er ikke anntydning til tunellstøy som tidligere. Er nok en del andre småfikser jeg ikke kommer til å merke også... Men jeg ser nå at takluka sitter lavere enn før.

Siden kamera er aktivt kun når det skjer noe, som bevegelse eller det nettop får strøm, så filmer det hver gang man åpner døra eller jobber med bilen. Med andre ord, kan jeg si de jobbet med den hele dagen.

Etter noen timer med jobbing i servicehallen, ble bilen fraktet til en enda større servicehall like ved... Der ble det noen flere timer, og var ferdig bare 15min før jeg fikk den tilbake :)

Han som overleverte bilen, hadde en perm med en lang sjekkliste som var huket av for at de var gjort.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Øyvind.h

#491
Sitat fra: Cirion på søndag 13. oktober 2013, klokken 05:52
Etter noen timer med jobbing i servicehallen, ble bilen fraktet til en enda større servicehall like ved... Der ble det noen flere timer, og var ferdig bare 15min før jeg fikk den tilbake :)
Såvidt jeg kunne se ved sporing av min bil bruker de hallen som ligger rett over veien for butikken på Alnabru også. Og at de fikser en del service-bulletins høres riktig ut, for i følge åpning/lukking av dører/panser/bakluke så det ut til at de holdt på med bilen mesteparten av dagen, men ingen av feilene jeg hadde meldt inn var rettet. Dvs de må ha prioritert andre feil enn de jeg meldte inn.

Her er listen over feil på min bil:
- Knukket deksel til takstativ
- Plystrelyd fra panoramataket i høy hastighet (dette er det service-bulletin på)
- Løse tetningslister rundt bakdørene (dvs løse nede ved terskelen - har sett denne feilen som gjenganger fra USA)
- Bakvinduer senker seg ikke raskt nok så vinduet slår oppi listen over vinduet.
- Løs interiørdel i frunken, rett over det lille rommet.
- Løs krom rundt bakerste siderute

I tillegg har jeg noe annet småplukk som jeg dropper å melde her, rett og slett fordi jeg tror de vil bli fremstilt feil :)

Btw: skadeverkstedet Tesla jobber med i Drammen er knallflinke! Ble litt overrasket da min "parkerte" bil flyttet på seg og plutselig var utenfor Drammen, men den ble selvfølgelig fraktet på lasteplan. Det bør folk som krisemaksimerer Model S på lasteplan merke seg. Min bil hadde bare små riper, så den kunne de fint kjørt, men de velger altså allikevel å transportere på lasteplan.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AreLib

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 13. oktober 2013, klokken 08:47
Sitat fra: Cirion på søndag 13. oktober 2013, klokken 05:52
Etter noen timer med jobbing i servicehallen, ble bilen fraktet til en enda større servicehall like ved... Der ble det noen flere timer, og var ferdig bare 15min før jeg fikk den tilbake :)
Såvidt jeg kunne se ved sporing av min bil bruker de hallen som ligger rett over veien for butikken på Alnabru også. Og at de fikser en del service-bulletins høres riktig ut, for i følge åpning/lukking av dører/panser/bakluke så det ut til at de holdt på med bilen mesteparten av dagen, men ingen av feilene jeg hadde meldt inn var rettet. Dvs de må ha prioritert andre feil enn de jeg meldte inn.


Så de fikset feil du ikke vet om men fikset ikke det du ønsket få fikset? eller har jeg misforstått helt?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: bensinhodet på søndag 13. oktober 2013, klokken 09:26
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 13. oktober 2013, klokken 08:47
Sitat fra: Cirion på søndag 13. oktober 2013, klokken 05:52
Etter noen timer med jobbing i servicehallen, ble bilen fraktet til en enda større servicehall like ved... Der ble det noen flere timer, og var ferdig bare 15min før jeg fikk den tilbake :)
Såvidt jeg kunne se ved sporing av min bil bruker de hallen som ligger rett over veien for butikken på Alnabru også. Og at de fikser en del service-bulletins høres riktig ut, for i følge åpning/lukking av dører/panser/bakluke så det ut til at de holdt på med bilen mesteparten av dagen, men ingen av feilene jeg hadde meldt inn var rettet. Dvs de må ha prioritert andre feil enn de jeg meldte inn.


Så de fikset feil du ikke vet om men fikset ikke det du ønsket få fikset? eller har jeg misforstått helt?
Riktig (antakelig). Men tror de fikset ett av punktene på listen, som var løs krom rundt bakerste vindu på siden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Leaf_2014

#494
Er dette lovlig?  Kan vel ikke drive på å filme arbeidsplassen til folk!

http://www.datatilsynet.no/Teknologi/Kameraovervaking/
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA