Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Øyvind.h

I dag skal bilen inn til reparasjon :) Blir interessant å se om Tesla retter opp inntrykket! Har bedt om et godt tilbud på Cyclone-felger på bakgrunn av alle feil og mangler, men ikke hørt noe. Har også bedt om lånebil ettersom det i all hovedsak er garantireparasjoner, og bilen vil bli stående hos Tesla et par dager. Ikke fått endelig bekreftelse, men møter opp med tillit til at dette er på plass.

Jeg har gått fra å være negativ til denne tråden, til å være positiv og se nytteverdien! Det er veldig greit å kunne sjekke egen bil mot punktene, for det er lett å overse feil og mangler om man har skylappene godt festet. Tesla har alt å vinne på å luke ut alt som står i listen. På tross av lang liste i denne tråden sitter jeg selv med en liste på 15 feil/mangler, hvorav rundt 10 stk faktisk ikke finnes i denne tråden!
Lover å komme tilbake med info om hvilke, men først ønsker jeg at Tesla tar en titt og forteller hvordan feilene/manglene fikses (kun en feil oppleves som alvorlig, men ingen knyttet til drivlinje!)

Dog et par kommentarer Kallagtunet:

- "Holde taket nede i 4 sek - hvorfor har du satt dette som sw bug"? Så og si alle biler jeg har hatt de siste 10 årene har hatt denne funksjonaliteten. Hvorfor er det en bug når Tesla leverer funksjonen? Det er for dårlig at man ikke kan kjøre vinduene opp igjen med samme knapp, men det er en løsning vi bør mase på at kommer på plass! Dvs feature request, ikke bug....

- Radio lydløs - denne står under leveringsfeil og sw feil. Slik jeg oppfatter denne feilen bør den kun stå under sw-feil?

- "jalla fiks ved å la visible tesla kjøre" under sw bug. Kan nå byttes til "Løses ved å skru av dvalemodus i bilen".

- Bil leveres uten skilter montert - dette var vel kun en svært kort periode fordi de begynte utlevering av biler før lokasjonen var klar? Klønete, men dette må da være et tilbakelagt punkt som kan fjernes?

- "Ja det må en visst betale ekstra for på denne bilen". Syrlige kommentarer hører ikke hjemme i en konstruktiv liste :)

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Epleskreller

Du kan også fjerne at venstre bakdør ikke lar seg åpne fra innsiden. Etter en restart av skjermen virket den igjen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

el-fanboy

Angående denne:

- Problem med å løse ut ladekabel fra bil

Jeg opplevde dette med type2-kabelen, den har jo ikke utløserknapp på håndtaket.

Jeg fikk ikke utløst kabelen via knappen "Open Charge Port" i "Batteri-skjermbildet", og trodde jeg var helt stuck med ladekabelen i bilen.

Så kom kom jeg på at det var en annen knapp som kanskje kunne virke, knappen "Charge port" under "Controls". Den knappen løste ut ladepistolen.  :)

Vet ikke om det er "feature eller bug" men greit å vite at man har to knapper her med ulik funksjon.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Epleskreller

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 09. oktober 2013, klokken 11:17
Angående denne:

- Problem med å løse ut ladekabel fra bil

Jeg opplevde dette med type2-kabelen, den har jo ikke utløserknapp på håndtaket.

Jeg fikk ikke utløst kabelen via knappen "Open Charge Port" i "Batteri-skjermbildet", og trodde jeg var helt stuck med ladekabelen i bilen.

Så kom kom jeg på at det var en annen knapp som kanskje kunne virke, knappen "Charge port" under "Controls". Den knappen løste ut ladepistolen.  :)

Vet ikke om det er "feature eller bug" men greit å vite at man har to knapper her med ulik funksjon.

Det enkleste er å dobbeltklikke på taket av nøkkelen :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TesLars

Var innom TM på Skøyen i dag og så at bilene som stod parkert utenfor hadde lykter som slapp inn en del fukt. Spesielt på baklyktene var dette veldig tydelig. Opplever dere det samme?
Oslo
Black Model S

The Viking

Termostat i aircondition fungerte ikke allerede fra første dag, var ikke merkbart før midten av september, og tok TI dager før Serviceavdelingen kontaktet meg tilbake etter utallige henvendelser. Lite holdbart etter som utendørstemperaturen stadig ble kaldere. Siste uken i desember med litt rim på bakken var det en iskald fornøyelse å kjøre til Gardermoen kl. 05.30 om morgenen med kun setevarme..
Rett skal være rett: Tesla hentet bilen på Gardermoen og leverte den tilbake samme sted slik at den stod klar da vi landet uken etter. Imidlertid har den fått 150km ekstra på "klokken" og ble levert tilbake med intens røyklukt... Hmmm... (Dette har de lovt å fikse)
For øvrig:
Dårlig sentrert ratt/spissing.
Speiltilt som ikke fungerte fra start.
12V varsling.
Lavt dekktrykkvarsling.
Manglende dørhåndtaksrelease når jeg nærmer meg bilen.

For øvrig er jeg frustrert over autosenkningsfunksjonen på luftfjæringen, en SW oppdatering bør klart gi oss mulighet for overstyring av denne. 

jkirkebo

Sitat fra: The Viking på onsdag 09. oktober 2013, klokken 20:08
For øvrig er jeg frustrert over autosenkningsfunksjonen på luftfjæringen, en SW oppdatering bør klart gi oss mulighet for overstyring av denne.

Det håper jeg også. Jeg vil gjerne ha den lav på typisk landeveiskjøring i 80, og det går fint så lenge jeg akselererer opp til 100+ først og venter noen sekunder. Da senker den seg, men hever seg når jeg kommer under 70 eller deromkring. Synes det er bedre å kunne senke den fra skjermen når jeg kjører i 80- eller 90-sone fremfor å måtte kjøre for fort :/
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rklokk

Sitat fra: luffe på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 07:50
Jeg har en merkelig feil. Skjermen låser seg i ca. 60 sekunder og melding "Passenger airbag on" kommer opp i dash-displayet sporadisk under kjøring. Noen andre som har opplevd dette?

Har/hadde samme feil. Har ikke opplevd at dette kun varte i 60 sek, men har måttet resette hovedskjermen. Håper dette er borte nå med sw5.6.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Gæsjan

Har samme problem med DAB som mange andre. Den faller ut helt til man har hatt bilen i OFF og starter igjen. Muligens marginalt bedre etter SW. Det jeg har som ikke er nevnt her er et plastskjørt som er skjevt/feilmontert ved venstre bakhjul slik at vann renner inn i skjørtet (ca 2-3 cm) langt. Har sendt et bilde Til Tesla som har lovet å fikse det når dobbeltladeren skal monteres. Har ellers nå kjørt 2500 km inkludert 2 langturer og må si at jeg generellt er meget meget fornøyd med bilen. Støtter andres oppfatning her om at dette tross alt er en amerikansk bil og at det da blir litt feil og sammenligne med tysk. Allikevel, hvis Tesla ønsker å være i premium i finish må de heve lista noe. På motor og drivline er de allerede enestående!
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Gæsjan

TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

elnino

Jeg har konsekvent "Charge cable problem" når jeg har ladet opp til valgt maksverdi.
Tar kabel ut, resetter, setter kablen inn, samme problem.
Gjentar men med økt maksverdi så den kan lade mer, problemet borte frem til ny maksverdi oppnås.

Brukerfeil? Veldig irriterende nå som det blir kaldt ute og jeg ønsker forvarme bilen.
(lader på 13A, 20m 2.5mm² skjøtekabel)

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

RoadRunner

Sitat fra: elnino på torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:56
Jeg har konsekvent "Charge cable problem" når jeg har ladet opp til valgt maksverdi.
Tar kabel ut, resetter, setter kablen inn, samme problem.
Gjentar men med økt maksverdi så den kan lade mer, problemet borte frem til ny maksverdi oppnås.
observerer det samme jeg ogsaa.
For aa endre maksverdi, saa tar jeg ut kabel, lukker luka, endrer, for aa vaere sikker-setter bilen i drive-, deretter aapne luka og plugge inn kabel.
Virker som at sw trenger en "luke-lukking" for aa komme paa rett spor. Jeg setter den i Drive etter aa ha lest denne traaden her...
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

OleJA

Sitat fra: elnino på torsdag 10. oktober 2013, klokken 09:56
Jeg har konsekvent "Charge cable problem" når jeg har ladet opp til valgt maksverdi.
Tar kabel ut, resetter, setter kablen inn, samme problem.
Gjentar men med økt maksverdi så den kan lade mer, problemet borte frem til ny maksverdi oppnås.

Brukerfeil? Veldig irriterende nå som det blir kaldt ute og jeg ønsker forvarme bilen.
(lader på 13A, 20m 2.5mm² skjøtekabel)
Samme her - Får også charge cable problem dersom jeg trykker på stop charge på skjermen mens jeg lader. Noen ganger er det da mulig å starte lading igjen med start charge, andre ganger går det ikke.
NB, er fremdeles på FW5.0 (107).
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

teslaman

Sitat fra: Patosan på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:28
Ser ett problem i listan ovan som jag tänker kanske passar på min bil; 'Vinduene subber borti takrellingslist før de går ned'.

Jag har märkt att jag får en kort vibration i glaset när jag öppnar dörren. Tidigare har jag tänkt att det kanske kommer av undertryck inne i bilen, och att glaset 'suger' sig fast när man öppnar.
Efter jag såg felet i listan så undersökte jag lite närmare och det kan verka som om kanske glaset inte går ned raskt nog när man öppnar dörren.

Är det detta som upplevs vid problemet 'Vinduene subber borti takrellingslist før de går ned'?
Vad är erfarenheten till alla er andra?

Jag ska undersöka det närmare i helgen genom att sätta lite vax på insidan av listerna och se om det smittar över på glaset när jag öppnar.
Detta kan ju omöjligt vara normalt att det ska bli kontakt mellan list och glas när man öppnar?

Det var jeg som rapporterte dette ved siden av ekstra mye during (antakelig pumpe til bremsekraftforsterker som er for dårlig isolert, skjønt bare antagelser)de fleste gangene jeg trykker på bremsen for å starte bilen enten i revers eller framover. Kan ikke skjønne at svaret er at listene skal brettes ut. Hvordan skal da disse listen brettes ut og hvordan kommer det til å se ut? Dessuten er det ikke så ille på fordørene som på bakdørene. Tror rett og slett at de ikke er raske nok til å gå ned. I mine øyne en dårlig konstruksjon men er jo ikke godt vant med denne type oppbygging av dørene som ikke er bygd i hel ramme med vinduet omrammet. Finnes denne varianten også på europeiske biler? Disse problemene har jeg tatt opp gjentatte ganger uten endelig respons fra Tesla og rimelig oppgitt! Duringen ble tatt opp da jeg fikk overlevert bilen den 13 september og Tesla Alnabru skulle ringe meg opp dagen etter! Sånn var den historien!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA