Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: GRS på torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:11
Finnes det skikkelige statistikker på hvor høy feilprosent det faktisk er på bilene som er levert? Lett å bli "lurt" av disse trådene. Det ser jo ut som det er fryktelig mye feil...... :-\

Min har gått 2350 feilfrie kilometer hittil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kimlillebo


Sitat fra: jkirkebo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 15:33
Sitat fra: GRS på torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:11
Finnes det skikkelige statistikker på hvor høy feilprosent det faktisk er på bilene som er levert? Lett å bli "lurt" av disse trådene. Det ser jo ut som det er fryktelig mye feil...... :-

Min har gått 2350 feilfrie kilometer hittil.
Og jeg 1450 feilfrie kilometer.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

cyber

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 15:33
Sitat fra: GRS på torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:11
Finnes det skikkelige statistikker på hvor høy feilprosent det faktisk er på bilene som er levert? Lett å bli "lurt" av disse trådene. Det ser jo ut som det er fryktelig mye feil...... :-\

Min har gått 2350 feilfrie kilometer hittil.

Hyggelig å høre ; det burde være en tråd som fanget opp alle problemfrie S-biler også  :)

Muffinman

Det er veldig viktig for min del at jeg får med meg flest mulig av feilene som oppleves, slik at jeg lettere kan kontrollere bilen før overtagelse og melde fra om eventuelle mangler på stedet. Det gjør også at jeg kan ta enkelte forhåndsregler i forhold til egen tilværelse med bilen. Jeg har IKKE lyst å oppleve at jeg står på et forholdsvis øde sted midt på vinteren og 28 mil hjemmefra og oppdager at 12v batteriet er dødt - derfor vil jeg med bakgrunn i info fra forumet kjøre med en booster i frunken slik at jeg kan få bilen i gang om det mot formodning skulle skje.

På den andre siden - det er lett å gå seg vill i problemtråder som denne, og hvis man ikke evner å se gjennom tåka er det fort å bli lurt til å tro at alle bilene har masse  feil. Derfor setter jeg stor pris på innlegg  hvor man rapporterer at ting virker også.

Litt kontrastvæske er i denne sammenhengen bare sunt.

VigdisA

Vår bil har gått snart 3200 og vi har ikke hatt noen driftsproblemer med bilen. Noen små lakkskader bare, og noe manglende egentlig medfølgende ting. (Dobbeltlader, vinterdekk, tåkelys etc. Men de kommer... (Avtalt når)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Stellar

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. oktober 2013, klokken 16:13
Det er veldig viktig for min del at jeg får med meg flest mulig av feilene som oppleves, slik at jeg lettere kan kontrollere bilen før overtagelse og melde fra om eventuelle mangler på stedet. Det gjør også at jeg kan ta enkelte forhåndsregler i forhold til egen tilværelse med bilen. Jeg har IKKE lyst å oppleve at jeg står på et forholdsvis øde sted midt på vinteren og 28 mil hjemmefra og oppdager at 12v batteriet er dødt - derfor vil jeg med bakgrunn i info fra forumet kjøre med en booster i frunken slik at jeg kan få bilen i gang om det mot formodning skulle skje.

På den andre siden - det er lett å gå seg vill i problemtråder som denne, og hvis man ikke evner å se gjennom tåka er det fort å bli lurt til å tro at alle bilene har masse  feil. Derfor setter jeg stor pris på innlegg  hvor man rapporterer at ting virker også.

Litt kontrastvæske er i denne sammenhengen bare sunt.

Vil man få bilen i gang med en booster? Trodde denne kun ga startstrøm, noe som holder for en fossilbil, eller lader den batteriet?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

valvolainen

Sitat fra: Stellar på torsdag 03. oktober 2013, klokken 16:41
Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. oktober 2013, klokken 16:13
Det er veldig viktig for min del at jeg får med meg flest mulig av feilene som oppleves, slik at jeg lettere kan kontrollere bilen før overtagelse og melde fra om eventuelle mangler på stedet. Det gjør også at jeg kan ta enkelte forhåndsregler i forhold til egen tilværelse med bilen. Jeg har IKKE lyst å oppleve at jeg står på et forholdsvis øde sted midt på vinteren og 28 mil hjemmefra og oppdager at 12v batteriet er dødt - derfor vil jeg med bakgrunn i info fra forumet kjøre med en booster i frunken slik at jeg kan få bilen i gang om det mot formodning skulle skje.

På den andre siden - det er lett å gå seg vill i problemtråder som denne, og hvis man ikke evner å se gjennom tåka er det fort å bli lurt til å tro at alle bilene har masse  feil. Derfor setter jeg stor pris på innlegg  hvor man rapporterer at ting virker også.

Litt kontrastvæske er i denne sammenhengen bare sunt.

Vil man få bilen i gang med en booster? Trodde denne kun ga startstrøm, noe som holder for en fossilbil, eller lader den batteriet?

Jada, det handler bare om å få overført ampere fra et batteri til et annet. blybatterier tar imot mye strøm.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Muffinman

Løfter man spenningen på 12v batteriet f.eks vha en booster slik at kontaktoren som kobler hovedbatteriet slår inn er man berget, ihvertfall inntil videre.

Balrog

Feilfri bil her også. 1400km uten andre problemer enn brukerfeil av typen trykke-banne-let-finn-trykk-fikse.
DAB-radio fungerer utmerket i sivisliserte strøk men faller ut i grisgrendte strøk. Ikke sikkert dette er Teslas feil.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

NorwegianX

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. oktober 2013, klokken 16:13
Det er veldig viktig for min del at jeg får med meg flest mulig av feilene som oppleves, slik at jeg lettere kan kontrollere bilen før overtagelse og melde fra om eventuelle mangler på stedet. Det gjør også at jeg kan ta enkelte forhåndsregler i forhold til egen tilværelse med bilen. Jeg har IKKE lyst å oppleve at jeg står på et forholdsvis øde sted midt på vinteren og 28 mil hjemmefra og oppdager at 12v batteriet er dødt - derfor vil jeg med bakgrunn i info fra forumet kjøre med en booster i frunken slik at jeg kan få bilen i gang om det mot formodning skulle skje.

På den andre siden - det er lett å gå seg vill i problemtråder som denne, og hvis man ikke evner å se gjennom tåka er det fort å bli lurt til å tro at alle bilene har masse  feil. Derfor setter jeg stor pris på innlegg  hvor man rapporterer at ting virker også.

Litt kontrastvæske er i denne sammenhengen bare sunt.

Tenkte jeg skulle gjøre som Muffinmann og skaffe en booster. Men er det mulig å få opp frunken når 12V batteriet er dødt? Surt å vite at løsningen er innelåst i frunken hvis den ikke lar seg åpne.
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

kjølholdt

Ja du får den opp er det flere som sier selv med sudden death. 12 v batteriet genererer tydeligvis nok strøm til det.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Kallagtunet

#446
Er ikke dette tråden du hater over alt på jord rognball? Og så nå to OT innlegg i denne:-)

Flott at bilen din er perfekt, det skulle bare mangle! Er vel heller ikke helt overbevist om at du dvs mot formodning og selvsagt helt usannsynlig skulle oppleve noen feil på din perfekte bil at skal få høre om det her... Men det kan hende jeg tar feil, har gjort det opptil flere ganger før:-)

Sitat fra: Balrog på mandag 07. oktober 2013, klokken 01:08
Feilfri bil her også. 1400km uten andre problemer enn brukerfeil av typen trykke-banne-let-finn-strykk-fikse.
DAB-radio fungerer utmerket i sivisliserte strøk men faller ut i grisgrendte strøk. Ikke sikkert dette er Teslas feil.

jkirkebo

Sitat fra: Balrog på mandag 07. oktober 2013, klokken 01:08
Feilfri bil her også. 1400km uten andre problemer enn brukerfeil av typen trykke-banne-let-finn-trykk-fikse.
DAB-radio fungerer utmerket i sivisliserte strøk men faller ut i grisgrendte strøk. Ikke sikkert dette er Teslas feil.

Hmm, merkelig. Min oppfører seg stikk motsatt. Fungerer utmerket i grisgrendte strøk der ingen kunne tru at nokon hadde bygd ut DAB-dekning, men faller ut i siviliserte strøk selv med høy signalstyrke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. oktober 2013, klokken 08:00
Sitat fra: Balrog på mandag 07. oktober 2013, klokken 01:08
Feilfri bil her også. 1400km uten andre problemer enn brukerfeil av typen trykke-banne-let-finn-trykk-fikse.
DAB-radio fungerer utmerket i sivisliserte strøk men faller ut i grisgrendte strøk. Ikke sikkert dette er Teslas feil.

Hmm, merkelig. Min oppfører seg stikk motsatt. Fungerer utmerket i grisgrendte strøk der ingen kunne tru at nokon hadde bygd ut DAB-dekning, men faller ut i siviliserte strøk selv med høy signalstyrke.
Nå skal det meste av landet være utbygd så geografien burde ikke ha så mye å si.....
Kanskje softwareversjonen dere kjører har mer å si ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Lynet

Min gamle fossilPassat har takmontert DAB-antenne og tar inn nesten overalt. Sattte inn DAB radio på Thinken med bare glassmontert antenne og tar inn godt i Trondheim men dårlig i distriktet.
Sjekk http://radio.no/dekning/ På Thinken må jeg ha "svært god dekning"
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA