Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:34
Ved vanlig oppstart mister man ikke tripptellerne :o

Har faktisk opplevd et par ganger under kjøring at tripptelleren viste 0km et par sekund før den gikk tilbake til å vise korrekt. Skjer trolig oftere, men sitter ikke å stirrer på den mens jeg kjører..
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Teslafrank

Har hatt bilen i en knapp måned nå, og kan rapportere om følgende feil:

Visuelle mangler:

- Panser litt skjevt justert
- Dugg i baklys
- Dørpakning på førerdør "dekker" ikke over taktrekk 100%, forskyver seg litt.
- Dårlig utbedret transportskade på en dør.

Tekniske mangler:

- Dørhåndtak på høyre fremdør går for langt ut, slik at døren åpner seg når håndtaket går ut. Irriterende
- Når DAB-radioen lever sitt eget liv, har jeg sett at LED-lys i dører OG menyen på luftfjæringen blinker samtidig som radioen detter ut. Bare et lite del av et sekund, men, skjer samtidig. Software-BUG

- Litt treg "start" på bilen av og til, T viser i dashboard, før bilen våkner og vil kjøre.
- Speil tilter ikke i R, mulig jeg ikke har rett innstilling?
- Ladeport "spretter" ikke opp hver gang.

Ellers alt i 100:)   Kjørt 3000 km

snoopy2005

Jeg er en utrolig heldig og fornøyd Tesla eier. Har kjørt snart 3000km. Langtur Bergen-Oslo-Strømstad-Oslo-Bergen. (Måtte bare Harryhandle med El-bil når jeg kommer fra Vestlandet....)
Fryd og glede hver eneste tur jeg tar med bilen + alle som får seg en prøvetur er svært imponert over dette el-vidunderet!

Uansett har jeg dessverre noen feil å melde;

Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)

Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag.

Har merket at dersom jeg kjører med lett gasspådrag og slipper litt brått opp og regenerere, kommer det ens laks slaglyd /dunk som om det skulle være slark i kardangen/mellomakselen, som jo selvfølgelig ikke eksisterer.....

Irriterer meg jo litt over finishen med chrome lister som ikke er matcher og paneler som ikke holder Tysk presisjon......

Er uansett fryktelig glad i bilen!
P85D og en KIA SOUL EV

Stellar

Sitat fra: snoopy2005 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:06
Jeg er en utrolig heldig og fornøyd Tesla eier. Har kjørt snart 3000km. Langtur Bergen-Oslo-Strømstad-Oslo-Bergen. (Måtte bare Harryhandle med El-bil når jeg kommer fra Vestlandet....)
Fryd og glede hver eneste tur jeg tar med bilen + alle som får seg en prøvetur er svært imponert over dette el-vidunderet!

Uansett har jeg dessverre noen feil å melde;

Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)

Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag.

Har merket at dersom jeg kjører med lett gasspådrag og slipper litt brått opp og regenerere, kommer det ens laks slaglyd /dunk som om det skulle være slark i kardangen/mellomakselen, som jo selvfølgelig ikke eksisterer.....

Irriterer meg jo litt over finishen med chrome lister som ikke er matcher og paneler som ikke holder Tysk presisjon......

Er uansett fryktelig glad i bilen!

Angående knakelyd ved fullt rattutslag, så er visst det en kjent feil.


P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

jkirkebo

Sitat fra: snoopy2005 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:06
Uansett har jeg dessverre noen feil å melde;

Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)

Typisk parksensor-feil. Har hatt tilsvarende feil på alle de 4 på Touranen. Det er bare å få byttet den på garanti så forsvinner problemet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

prophan

Leste at det var registrert ca 650 TMS i Norge til nå. Da synes jeg at feil og mangler listen er ganske beskjeden i forhold til antall leverte bil.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

valvolainen

Sitat fra: snoopy2005 på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:06
Jeg er en utrolig heldig og fornøyd Tesla eier. Har kjørt snart 3000km. Langtur Bergen-Oslo-Strømstad-Oslo-Bergen. (Måtte bare Harryhandle med El-bil når jeg kommer fra Vestlandet....)
Fryd og glede hver eneste tur jeg tar med bilen + alle som får seg en prøvetur er svært imponert over dette el-vidunderet!

Uansett har jeg dessverre noen feil å melde;

Parkeringssensor foran (høyre) varsler Stopp, selv om det ikke er noen hindringer der. (Vakkel feil, kommer vet regnvær eller vask av bil)

Forferdelig knakelyd ved fullt ratt-utslag.

Har merket at dersom jeg kjører med lett gasspådrag og slipper litt brått opp og regenerere, kommer det ens laks slaglyd /dunk som om det skulle være slark i kardangen/mellomakselen, som jo selvfølgelig ikke eksisterer.....

Irriterer meg jo litt over finishen med chrome lister som ikke er matcher og paneler som ikke holder Tysk presisjon......

Er uansett fryktelig glad i bilen!

Det er nok en kardang der, ellers ville vi begge bakhjula gått akkurat likt hele tiden.
Det høres mer ut som en gåen foring, håper du poster hva som er galt når du får fikset det.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cato76

Sitat fra: prophan på onsdag 02. oktober 2013, klokken 09:22
Leste at det var registrert ca 650 TMS i Norge til nå. Da synes jeg at feil og mangler listen er ganske beskjeden i forhold til antall leverte bil.

Det kommer an på hvor mange av de 650 som er registrert her på forumet....
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

OleJA

En oppdatering på mine mangler som utelukkende har vært div. problemer med paneler, dører etc. (vel, det er jo denne DAB radioen også da....).

- Så allerede ved overlevering at overgang bakdør / skjerm ikke var bra. Dvs døra sprikte vel ca 1cm i nedkant. Påpekte dette uten at jeg fikk så mye respons fra DS. I lykkerusen over en ellers nydelig bil så aksepterte jeg leveranse.

- Oppdaget etter et par dager at førerdøra subbet nedi kromlista på undersiden. Klaget på dette til Tesla sammen med bakdøra og fikk time for utbedring.

- Tesla fikset førerdøra tilfredstillende, men bakdøra ble bare noe bedre, dvs. sprikte fremdeles ca 5mm. DS lovte å ta opp med 'headquarter' hva som skulle gjøres med dette, samtidig som han prøvde å overbevise meg om at slike 'småfeil' måtte aksepteres.

- I påfølgende uke oppdaget jeg også at bakluka hadde gnagd merke i lakken på bakfangeren siden den lukket helt inntil - Ny time bestilt hos Tesla for utbedring.

- I mellomtiden oppdaget jeg at 'justeringen' av bakdøra (heldigvis!) hadde resultert i at hele nedkanten av døra hadde fått seg et par knekker i platene  >:(  >:(  >:(

- Ved neste besøk på Tesla SC ble det konstantert at jeg måtte få ny bakdør. Bakluke ble justert OK, men lakkskaden krevde ny time seinere, sammen med døra.

Sånn går no dagan.....

Tesla har hele tiden vært samarbeidsvillige, men det er ettehvert frustrerende at de ikke tar noe kvalitetsansvar for produktet selv. Det er hele tiden jeg som må påpeke åpenbare feil. Var heller ikke særlig fornøyd når jeg oppdaget at de hadde ødelagt døra  :(
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

getor

Jeg forundres over alt som skrives her om feil/mangler. I egen virksomhet er kvalites-sikring og -kontoll kjernen på hva vi driver med, at å levere/gjøre riktig med en gang sparer oss en haug penger. Med andre ord, å investere i kvalitet er å spare penger. Her virker det som biler skipes uten eller med dårlig kvalitetssikring fra USA (at den behanskede kontrolløren kanskje bare var med på TM-filmklippet for synsskyld...?) at TM Oslo leverer ut biler med åpenbare mangler og feil for så å måtte kalle inn for reparasjoner, gang på gang. Det må ta utrolig mye kapasitet og belaste allerede opptatte sentalbord, kundebehandlere, verkstesfolk etc. Kan ikke forstå hva de tenker på.
Nå kan det være at vi leser kun de odde tilfellene som bekrefter regelen, men man blir ikke akkurat stilnet i frykten om "prøvekanin" for plunder og heft.

Hyperstress

Sitat fra: getor på onsdag 02. oktober 2013, klokken 12:39
Jeg forundres over alt som skrives her om feil/mangler. I egen virksomhet er kvalites-sikring og -kontoll kjernen på hva vi driver med, at å levere/gjøre riktig med en gang sparer oss en haug penger. Med andre ord, å investere i kvalitet er å spare penger. Her virker det som biler skipes uten eller med dårlig kvalitetssikring fra USA (at den behanskede kontrolløren kanskje bare var med på TM-filmklippet for synsskyld...?) at TM Oslo leverer ut biler med åpenbare mangler og feil for så å måtte kalle inn for reparasjoner, gang på gang. Det må ta utrolig mye kapasitet og belaste allerede opptatte sentalbord, kundebehandlere, verkstesfolk etc. Kan ikke forstå hva de tenker på.
Nå kan det være at vi leser kun de odde tilfellene som bekrefter regelen, men man blir ikke akkurat stilnet i frykten om "prøvekanin" for plunder og heft.

Tror nok en del ligger i at amerikanerene har andre forventninger til en bil enn det vi har. Der er bil i større grad forbruksvare, og opplevd kvalitet på US biler er langt lavere enn hva vi er vant til. Til og med europeiske/asiatiske biler som er produsert lokalt i USA har ofte dårligere opplevd kvalitet ift samme bilmodell produsert i europa/asia. Er rimelig sikker på at den vanlige amerikaner ser igjennom fingrene på mange av disse feilene som er uakseptable for oss.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cato76

Jeg jobber selv som Kvalitetsleder (HSEQ mng) og er overasket over at feil som ble identifisert for et år siden på US modeller ikke har bedret seg stort etter ett år og x-antall tusen produserte biler. Jeg regner med at Tesla Motor er ISO 9001:2008 sertifisert, men hvordan er prosedyren for avviksbehandling og korrektive aksjoner...  ???

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

flux

Sitat fra: Cato76 på onsdag 02. oktober 2013, klokken 14:08
Jeg jobber selv som Kvalitetsleder (HSEQ mng) og er overasket over at feil som ble identifisert for et år siden på US modeller ikke har bedret seg stort etter ett år og x-antall tusen produserte biler. Jeg regner med at Tesla Motor er ISO 9001:2008 sertifisert, men hvordan er prosedyren for avviksbehandling og korrektive aksjoner...  ???
Om du ser gjennom de 4 YouTube produksjonsvideoene til BMW om hvordan de produserer i3, så får du et inntrykk av hvilken sinnssyk prossess det er å serieprodusere en bil som Tesla model S eller i3. Tror ikke at iso sertifisering er det som utgjør forskjellen på BMW kvalitet og en helt fersk produsent. Det vil ta mange iterasjoner og model S gen 2,3 og 4 før de kan være på samme nivå. Innovasjonstakten er motsatt proporsjonal med kvalitet, å være best på begge deler er nærmest umulig for ett og samme selskap. Jeg er utrolig imponert over Tesla, de har fått til noe som savner sidestykke i moderne teknologihistorie!


daggad

Jeg er helt enig flux, det er bare utrolig at en bilfabrikant kan komme med en innovativ og avansert modell som Tesla S som første serieproduserte bil. En ufattelig bragd !
Dette fritar de selvsagt ikke fra ansvaret de har på kvalitet men Tesla kan rette på det aller meste ved god service for de som har fått problemer.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

GRS

#434
Fra flux: "Innovasjonstakten er motsatt proporsjonal med kvalitet, å være best på begge deler er nærmest umulig for ett og samme selskap."

Skal Tesla overleve MÅ de fikse begge. Klarer de ikke det vil tilliten forsvinne både fra investorer og kunder. Med lunkne investorer og et eventuelt fall i interesse/salgstakt så vil selskapet iløpet av noe tid i verste fall gå under. Som kunde kan man ikke akseptere at et innovativt selskap IKKE skal klare å levere akseptabel kvalitet. Skjønner at det er forskjell på å være BEST på kvalitet, og det å levere "grei" kvalitet, men kundegruppen som er villig til å godta det siste er ikke stor nok for et selskap med Teslas ambisjoner.

Det (virker som) noen her mene man som kjøper av de første generasjonene selvsagt må godta at det er en god del kvalitets, innkjørings- og startproblemer. Hvor mange generasjoner/år snakker vi om? Det er kanskje greit nok for de med nærmest ubegrensede midler, som synes Tesla er kjekt å ha. Eneste problemet for de er kanskje at tiden de sparer på køkjøring blir byttet med reklamasjoner og venting på transport/service. Forsåvidt irriterende nok.

For VANLIGE kjøpere, som vurderer Tesla som eneste bil, så holder det ikke at ting er greit nok. Man MÅ kunne stole på produktet, leverandøren og serviceapparatet rundt. Det er tross alt ikke snakk om en ny mobil til noen tusenlapper. Jeg kjøper ikke før dette er ok, så får folk synes hva de vil om det. Da er jeg nok ikke klar for Tesla ennå. Har ikke en halv mill å blåse av for å være testpilot, selv om jeg er aldri så imponert over hva de har fått til så langt.

Finnes det skikkelige statistikker på hvor høy feilprosent det faktisk er på bilene som er levert? Lett å bli "lurt" av disse trådene. Det ser jo ut som det er fryktelig mye feil...... :-\
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA