Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: Nuvolari på søndag 29. september 2013, klokken 22:43
Sitat fra: mrjalle på søndag 29. september 2013, klokken 22:29
Sitat fra: Nuvolari på søndag 29. september 2013, klokken 22:22
Kan noen fortelle meg hva som er fiksen ift dugg i baklyset slik at jeg kan be tesla utbedre denne feil FØR jeg overtar?

Fiksen er nye pakninger. Pakningene som blir satt inn er for øvrig "test"...

Og de løser problemet 100%?

Derav ordet "test"... På min bil har jeg ikke opplevd fukt etter å ha fått den nye pakningen, men forstod det slik at det ikke var 100 % avgjort at det var denne pakningen som var den endelige fiksen....

Kallagtunet


Oppdatert liste (nye punkter i Bold). Heldigvis færre rapporterte nye småfeil de siste dagene får håpe at det er reelt og at det ikke er feil og mangler på bilene levert i det siste.

Det som likevel bekymrer er om at det vel er forholdsvis mange (nærmer det seg 10 på forumet?) eiere så langt som har rapportert om at bilen ikke lar seg starte på grunn av diverse 12v relaterte feil, en opplevde også at vinduer åpnet seg (sikkert mindre tekniske problemer men med stor praktisk konsekvens). Videre er det rapportert om EN bil med feil som har medført behov for skift av hovedbatteripakke.

Når det er sagt så virker det (heldigvis) som Tesla er responssive og gjør sitt ytterste for å hjelpe uheldige eiere, selv om det er enkelte som sokner til Tesla i Oslo som ikke er helt happy med oppfølgingen.

Oppfordrer også å logge dine opplevde feil i denne tråden slik at en kan se om det er en gjenganger eller ei: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html

Og husk at hvis du opplever feil så hjelper det ikke å melde fra her på forumet... Skal du få problemet løst så må en ta kontakt med Tesla ;D

Mulighet til å gi terningkast på totalopplevelsen med nybilen har en her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9606.0.html

Produksjonsfeil

- Bil vil ikke lade ved hurtiglader
- "Auto-presenting dor handles" fungerer ikke (Resette skjerm kan hjelpe)
- Speilene tilter ikke ved rygging (mulig brukerfeil)

- Radioen lydløs, både FM og DAB, lyd fra andre kilder som internettradio
- Får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden
- Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs.
- Kan se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet (Ikke en feil men en «feature» dvs det skal visst være sånn...)
- During ved igangsetting
- Vinduene subber borti takrellingslist før de går ned
- Diode i hovedbatteripakke feilet, bil ikke kjørbar, nytt hovedbatteri monteres,
- Ladeluke åpner ikke når en trykker på knapp ladekabel
- Problem med å løse ut ladekabel fra bil
- Forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving
- Gnisseskade lakk skjerm i hjulbue
- Bakluke skjevt montert ligger helt ned mot støtfangeren - Medført slitespor i lakken på støtfangeren[/b]
- Bulk ved fotpanel i dørkarm
- Ripe på felger
- Ripe i skinn på baksete
- Flekker på skinn/alcantarapå seter for og bak
- Løst skinn rundt nakkestøtte
- Vibrasjon over 6 km/t
- Bil levert uten den ekstra defrost ventil frontrute
- Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs

- Bilbeltealarm begynner å pipe i park.
- Forvarming av kupe og batteri ikke mulig når bil går i dvale (Jalla fiks med å la VisibleTesla kjøre hele natten).
- Diverse (meget høye) skurre lyder fra høyttalere fra alle lydkilder dvs radio, telefon, ringetone, blinklys lyd.
- Cheduled charging fungerer ikke, gir feilmelding om feil på ladekabel.
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låser seg og må resettes

Leverings/klargjørings feil

- Flere store riper/dype hakk på ene sidespeilet (transportskade ikke fikset før utlevering)
- Ratt feiljustert, når bilen kjører rett frem er ikke ratt i midtstillng
- Skitne fingmerker i Alcantara ved soltak+paneler
- Pletter med ukjent lett oliert substans overalt i interiøret på ratt, skjerm, dashbord, dørsider, paneler
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Mangler ved leveranse

- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adapter rødt 16A 400V trefas
- Mulighet til å kjøpe gummimatter (ja det må en visst betale ekstra for på denne bilen...)

sindrej

Speiltilten kan vel avskrives som brukerfeil inntil evt det motsatte er bekreftet ?

ErikH

Hentet bilen 23. september i Stavanger.

FM, AM og DAB er helt stille. Får FM-kanallista på høyre side, men det skjer ingenting når jeg trykker på en kanal. AM og DAB skjer det ingenting når jeg trykker. Har vært i bilen tre ganger med to forskjellige teknikere, ble enige om en firmware-oppdatering når service-senteret i Stavanger åpner. Internet-radio og USB-MP3 fungerer strålende.

Dugg i blinklys bak. Det kommer visst av ventilasjonskanaler i lyktene, så de ikke eksploderer når lyktene tennes og produserer varme.

Varierer om ladeporten åpner når jeg trykker på knappen på ladehåndtaket. Håper på utbedring.

Lader ikke når Schuko-kontakt står den ene veien. Har testet i to forskjellige garasjer. Kan leve med det.

Noe treg til å gå ut av dvale. Savner mulighet til å holde bilen våken når den er på ekstern strøm.

Men alt i alt: Terningkast 6. Har tiltro til at Tesla utbedrer det som må utbedres. Barnesykdommer må forventes, og organisasjonen er helt fersk.
Tesla Model S - S85, pearl white, air suspensions, tech, sound - Utlevert 23. september 2013

Elmo

Sitat fra: ErikH på mandag 30. september 2013, klokken 14:33
Lader ikke når Schuko-kontakt står den ene veien. Har testet i to forskjellige garasjer. Kan leve med det.

Kan ikke årsaken til det være jordfeil i området (dvs at den ene fasen ligger til jord)?? 
Kan du sjekke med voltmeter ?
Det er egentlig en veldig vanlig feil. Og feilen behøver ikke ligge i eget hus, men kan godt være hos noen i nabolaget.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lurven

Jeg fant er par lakk feil under klarlakken pluss dugg i baklys.
Varslet TM Trondheim pr e-post med bilder.
Leverte bilen i dag for utbedring.
Er så langt fornøyd med Trondheim's avdelingen.
P996, S85, Perlemorhvit,19", alt u/barneseter og sikkerhetspakke,

tjobben

Hei alle dere heldiggriser som har fått levert bil :)
Jeg må bare innrømme at jeg er misunnelig, og dagene går saaaaakte.
Mens jeg venter, så lurer jeg på en liten ting.
Mange av dere som har opplevd dette?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8491.msg125710.html#msg125710
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

sindrej

Sitat fra: tjobben på mandag 30. september 2013, klokken 19:03
Hei alle dere heldiggriser som har fått levert bil :)
Jeg må bare innrømme at jeg er misunnelig, og dagene går saaaaakte.
Mens jeg venter, så lurer jeg på en liten ting.
Mange av dere som har opplevd dette?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8491.msg125710.html#msg125710
Linka du til feil post nå ?  Min har stort sett vært snill ihvertfall.

Havebigfun

Jeg forsto heller ikke hva du ville vite- du kan lage en spørreundersøkelse om du vil ha "statistisk" info 8)

Eopheim

Dekslene til festene av takrails er av slett kvalitet, plast... - en av mine spratt opp under kjøring+ knakk av da det skulle åpnes i 2 minusgrader på fjellet - Blir nok fint i 20 minus og sne/is.... Disse burde vært laget av aluminium som mye annet på bilen!
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Stellar

Sitat fra: Eopheim på mandag 30. september 2013, klokken 21:50
Dekslene til festene av takrails er av slett kvalitet, plast... - en av mine spratt opp under kjøring+ knakk av da det skulle åpnes i 2 minusgrader på fjellet - Blir nok fint i 20 minus og sne/is.... Disse burde vært laget av aluminium som mye annet på bilen!
Merket meg dette på Bergen sin demobil, tror en var knekt, og to var borte. Kan nye klipses på tro, hvordan ser det ut på din bil?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

sindrej

Har opplevd to ganger på kort tid at dashbordet har resatt seg når jeg setter meg inn.  Får teslalogo og boot.  Første gangen fikk jeg ikke tilbake triptellerne på høyre side, men andre gangen gjorde jeg det.  Ikke noe problem egentlig, bare bittelitt irriterende siden det ikke skal være sånn.

Øyvind.h

Sitat fra: sindrej på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 00:00
Har opplevd to ganger på kort tid at dashbordet har resatt seg når jeg setter meg inn.  Får teslalogo og boot.  Første gangen fikk jeg ikke tilbake triptellerne på høyre side, men andre gangen gjorde jeg det.  Ikke noe problem egentlig, bare bittelitt irriterende siden det ikke skal være sånn.
Og det er ikke oppvåkning fra dvale du ser?
Når bilen har gått i dvale og du er rask til å sette deg inn vil du få en T der speedometeret sitter. Det vil deretter ta noen sekunder før bilen er klar mens systemene starter opp.

Men regner med du snakker om en bil som allerede er våken og i bruk, men at du har vært ut av bilen og inn igjen ettersom du kaller dette for en feil? Dvs plutselig reboot av dashbordet?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun


Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 08:34
Ved vanlig oppstart mister man ikke tripptellerne :o
Du må skille problemene fra hverandre.
1. Random reboot når bilen ikke er i dvale, eller var det oppvåkning fra dvale?
2. Korrekt display ikke vist etter oppvåkning

Så dette kan ha vært random reboot og deretter ikke korrekt visning av display. Eller ordinær oppvåkning fra dvale, men i ett av tilfellene kom ikke korrekt visning opp etter oppvåkning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA