Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

GRS

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 22. september 2013, klokken 19:11
Tesla har allerede endret dette på biler som leveres i US. Ikke sett bilder av dette området på produksjonbiler som er levert til Norge enda. Noen som kan ta ett bilde?

Mener slitasjen også var på stedet der det er lyst skinn. Altså der det IKKE er gjort noe. Men det er bra de tar tak i det så fort! :) Her også burde vært en plast-slitekant.
TM3P sort/sort

GRS

TM3P sort/sort

Kallagtunet

Sitat fra: Cirion på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:40
Ugg, er det ikke bedre å oppdatere førstesiden etter hvert som nye ting kommer opp, enn å slenge inn hele lista om og om igjen som et annet Troll på forumet her gjorde?
Foxy kjenner du deg igjen?

Jeg har ikke startet tråden og eier derfor ikke førstposten og har derfor ikke mulighet til å endre på den...

Hvis du oppfatter å samle denne type (og i mine øyne veldig relevant) informasjon som å trolling så stiller jeg meg undrende til måten du bruker begrepet, men hvis dette er trolling for deg så lever jeg fint med å være ett troll.

Da foreslår jeg en enkel løsning at de som oppfatter dette som trolling og ikke ønsker eller liker å lese om feil og mangler på Model S levert i Norge at en lar være å lese denne tråden.

Og hvis du tror at Kallagtunet = Foxy så tar du feil, men du står selvsagt helt fritt til å tro det:D. En kjapp titt på min historie og poster på dette forumet vil nok helt sikkert også vise at det ikke stemmer for de som skulle fantasere om det...

Amper

Listen til Kallagtunet er helt topp.  :)

Og den vil bli lang etterhvert. Og vi må skille på hva som er meget sjelden, sjelden og regelmessig feil.. de som kommer regelmessig bør Tesla gjøre noe med ASAP.. De sjeldne får de ta på litt mer sikt..

En annen tanke er at Tesla kan jo godt lage sin egen liste og vise oss den før vi overtar bilen.. og evt. gi oss valget om vi skal overta bilen nå eller når feilene er utbedret.. jeg tipper de fleste vil ha bilen ASAP og leve med å levere den fra seg for senere fix.  Det eneste er at det ofte vil slå tilbake på Tesla selv om vi tar dette valget siden det fort blir bare snakk om hva som var feil når den ble levert..

Uansett så er ordenes bilene av Tesla uten diskusjon er mitt inntrykk..  :)

P85D :o)

Cirion

Listen er topp, men han spammer den om og om igjen... Er det ikke bedre å starte en ny sticky med all informasjon oppdatert på første post, i stedet for at man skal måtte bla seg gjennom mengder med spam fra Kallagtunet. Er tilnærmet umulig å lese denne tråden i Model S.

Og nei Kallagtunet, jeg har ikke sagt eller trodd at du er Foxy, men jeg spurte Foxy om han kjente seg igjen. Han spammet listen sin om at Tesla ikke var premiumbil om og om igjen. Jeg må også si, du er helt klart ikke et Troll  ;D Men innimellom oppfatter jeg kommentarene dine som trolling... Meg om det.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Stellar

Opplever Kallagtunets poster utelukkende som positive og i beste mening, dette motstrider alt som har med trolling å gjøre. Ser heller ingen poster som er urelatert til emnet og inneholder linker til all slags fjas som ikke har noe der å gjøre, altså ikke noe form for spam heller. Å beskylde noen urettmessig for noen av disse handlingene derimot, det grenser til trolling. Synes vi bør holde det personlige utenfor slike tråder som dette, og eventuelt ta det pr PM eller i off-topic.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Anew

Enig med begge sider her. Listen og kallagtunets innsats er topp, men det hadde vært bedre med en ny tråd hvor han kunne holde førsteposten oppdatert.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Amper

jeg synes kallagtunet liste oppdateres på en fornuftig måte. Den kommer komplett med de nye punkter uthevet..  At tråden blir lang er et lite problem.. de fleste starter å lese på de siste sidene uansett..  :)

Og skulle første siden oppdateres må du klikke tilbake til side 1.. det slipper vi med dagens utgave  8)

P85D :o)

glaserud

Sitat fra: tho på mandag 23. september 2013, klokken 23:45
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 23. september 2013, klokken 21:24
- Forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving

Gjelder dette 21", 19" eller begge?

Jeg har 21. Som andre har nevnt er omkrets lik, så mulig det er det samme for 19 også. Er ganske marginalt, så antakelig er det nok med ørlitt annerledes dekkskulder eller 0,000x mm slitasje.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amoss

Sitat fra: Stellar på tirsdag 24. september 2013, klokken 11:56
Ser heller ingen poster som er urelatert til emnet og inneholder linker til all slags fjas som ikke har noe der å gjøre, altså ikke noe form for spam heller.

I andre fora jeg har vært på har man skilt mellom to forskjellige former for "spam":
1. Reklame, "søppelposter" og urelaterte linker.
2. Stadig repetisjon. Selv om meldingen i seg selv er helt "on topic" og relevant og/eller interessant, så om den stadig gjentas oppleves det fortsatt som "spam".

Formoder det her ble vist til spam av type 2 over.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kallagtunet

De siste tre innleggene inklusiv dette er i alle fall OT... Foreslår at alle tre slettes!

Balrog

Fatter ikke at du gidder. Kikket "raskt" igjennom postene dine. ALLE er negative unntatt positive tilbakemeldinger til de som kommer med noe negativt om Tesla. Det må være et ork med så negativ innstilling til et tema man interesserer seg for. Jeg vil sterkt anbefale deg å la være å kjøpe en Tesla Model S. Min erfaring er at når man er så negativt innstilt til noe vil man ta tak i alle negative opplevelser og se bort fra de positive og ende opp med sin8e negative forutanelser bekreftet.

Straks folk reagerer på den ensidig negative framstillingen i et forum der hovedvekten faktisk ønsker at dette skal være en god opplevelse (og langt de fleste klarer å ha det som en god opplevelse på tross av at det mangler æøå på skjermen eller på tross av at det er en limflekk på undersiden av armlenet på passasjersida) så hugger du til "rett i strupen" på de som drister seg til noe så tankeløst som å være uenig i den ensidig negative framstillinga av alt som har med Tesla å gjøre.

Kort sagt: Mange med meg som er på jakt etter representativ, saklig og vesentlig informasjon synes det er jævlig slitsomt. Dessverre finner jeg ingen "ignore user"-funksjon i dette forumet.

Det er godt mulig at det ikke er meningen å virke så negativ som andre brukere her oppfatter. Er det da avsenderen eller mottakerne som bør justere kommunikasjonen?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Kallagtunet

Sitat fra: Balrog på tirsdag 24. september 2013, klokken 21:06
Fatter ikke at du gidder. Kikket "raskt" igjennom postene dine. ALLE er negative unntatt positive tilbakemeldinger til de som kommer med noe negativt om Tesla. Det må være et ork med så negativ innstilling til et tema man interesserer seg for. Jeg vil sterkt anbefale deg å la være å kjøpe en Tesla Model S. Min erfaring er at når man er så negativt innstilt til noe vil man ta tak i alle negative opplevelser og se bort fra de positive og ende opp med sin8e negative forutanelser bekreftet.

Straks folk reagerer på den ensidig negative framstillingen i et forum der hovedvekten faktisk ønsker at dette skal være en god opplevelse (og langt de fleste klarer å ha det som en god opplevelse på tross av at det mangler æøå på skjermen eller på tross av at det er en limflekk på undersiden av armlenet på passasjersida) så hugger du til "rett i strupen" på de som drister seg til noe så tankeløst som å være uenig i den ensidig negative framstillinga av alt som har med Tesla å gjøre.

Kort sagt: Mange med meg som er på jakt etter representativ, saklig og vesentlig informasjon synes det er jævlig slitsomt. Dessverre finner jeg ingen "ignore user"-funksjon i dette forumet.

Det er godt mulig at det ikke er meningen å virke så negativ som andre brukere her oppfatter. Er det da avsenderen eller mottakerne som bør justere kommunikasjonen?

Ja, ja rognball, hvis du irriterer deg så mye over meg, mine innlegg og denne tråden så har jeg en enkel løsning slutt å lese tråden og mine innlegg! Jeg tvinger ingen og ikke deg til å lese noe av det det jeg skriver.

Jeg undrer meg likevel litt over hva som er så frustrerende for enkelte med at jeg har brukt noen minutter hver dag på å scanne innlegg og samler de feilene og manglene som rapporteres i en oversikt med så langt ca en oppdatering per dag (vil forhåpentligvis bli mye sjeldnere etter hvert som Tesla begynner å levere mer konsistent kvalitet..) men meg om det.

Ellers så synes jeg innlegget ditt taler for seg selv og jeg har min tolkning av det som mottaker.

Kallagtunet

Sitat fra: GRS på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:54
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 22. september 2013, klokken 19:11
Tesla har allerede endret dette på biler som leveres i US. Ikke sett bilder av dette området på produksjonbiler som er levert til Norge enda. Noen som kan ta ett bilde?

Mener slitasjen også var på stedet der det er lyst skinn. Altså der det IKKE er gjort noe. Men det er bra de tar tak i det så fort! :) Her også burde vært en plast-slitekant.

Trolig burde det vært en modifikasjon der også, ja. Det er vel få biler som har fått det oppdaterte designet og en vil vel se etterhvert om det løser problemet eller ei. Vi kan jo håpe at de har gjort noe med skinnkvalitet eller at sømmene som er der bidrar til å redusere problemet på den øverste "puppen".


Muffinman

Synes lista er veldig nyttig for meg som skal overta bil om ikke så veldig lenge. Den gir meg et nyttig verktøy i form av en sjekkliste, slik at mest mulig av eventuelle feil og mangler kan avdekkes og registreres allerede ved overtagelsen. Det vil sannsynligvis spare både meg og Tesla for en del arbeid. Så får de som ikke liker den skjære så mye tenner de bare vil for min del.

Vel, tilbake til topic?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA