Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: Rabies på lørdag 21. september 2013, klokken 11:09
Det er jeg som hadde feilen med oppkobling mot Samsung mobiltelefon. Etter å ha fiklet og prøvd noen flere ganger fikk jeg imidlertid paret telefon og bil. Grunnen til at jeg tok dette for god fisk i utgangspunktet var at DES fortalte at paring mot Samsung ikke var mulig og at Tesla jobbet mot Samsung for å løse dette. Nå viser det seg jo at alle på forumet her med Samsung telefoner får paret disse uten problemer, så da kan det nok fjernes fra listen.

Done. Når det er sagt så er jeg litt undrende til at en DES kan lire av seg den type kommentarer, hvis de ikke vet noe så er det bedre å si det enn å lire av seg en slik skrøne.

Anew

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 21. september 2013, klokken 11:16
Sitat fra: Rabies på lørdag 21. september 2013, klokken 11:09
Det er jeg som hadde feilen med oppkobling mot Samsung mobiltelefon. Etter å ha fiklet og prøvd noen flere ganger fikk jeg imidlertid paret telefon og bil. Grunnen til at jeg tok dette for god fisk i utgangspunktet var at DES fortalte at paring mot Samsung ikke var mulig og at Tesla jobbet mot Samsung for å løse dette. Nå viser det seg jo at alle på forumet her med Samsung telefoner får paret disse uten problemer, så da kan det nok fjernes fra listen.
Done. Når det er sagt så er jeg litt undrende til at en DES kan lire av seg den type kommentarer, hvis de ikke vet noe så er det bedre å si det enn å lire av seg en slik skrøne.
FWIW - jeg prøvde å pare bilen jeg prøvekjørte med min Sony. Det gikk ikke, og selger sa det var problemer med Sony, og at det ble jobbet med saken...  :o Noen som har klart å pare Sony Xperia Z med bilen?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

jahnarne

Sitat fra: Anew på lørdag 21. september 2013, klokken 11:59
FWIW - jeg prøvde å pare bilen jeg prøvekjørte med min Sony. Det gikk ikke, og selger sa det var problemer med Sony, og at det ble jobbet med saken...  :o Noen som har klart å pare Sony Xperia Z med bilen?
Uproblematisk for min del - både førstegangsoppkobling og videre bruk i ettertid.

OleJA

Sitat fra: jahnarne på lørdag 21. september 2013, klokken 12:04
Sitat fra: Anew på lørdag 21. september 2013, klokken 11:59
FWIW - jeg prøvde å pare bilen jeg prøvekjørte med min Sony. Det gikk ikke, og selger sa det var problemer med Sony, og at det ble jobbet med saken...  :o Noen som har klart å pare Sony Xperia Z med bilen?
Uproblematisk for min del - både førstegangsoppkobling og videre bruk i ettertid.
Satte opp kona sin Sony Experia Pro igår, null problem.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Anew

Takker. Nok et eksempel på at Tesla-ansatte griper til "det jobbes med saken" når de ikke vet svaret på spørsmålet, altså.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

PHsigP85

Vi slet også med å parre min Samsung med bilen, noe vistnok ikke var første gang. Forsøkte tre ganger ved overlevering uten resultat (DES' iPhone gikk fint). Når jeg senere forsøkte hjemme gikk det derimot på første forsøk uten at jeg kan se jeg gjorde noe annerledes.

Kan dermed fint forstå at DES svarer at det er et kjent problem og at det jobbes med det. Er jo helt sikkert meldt inn som et case mange ganger allerede uten at det egentlig er noe problem.

Den som sa noe om manglende lisensiering tok derimot en spansk en eller hadde fått feil beskjed fra IT support. Det har hendt meg også når man ringer helpdesk 8) feil beskjed altså...
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

glaserud

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 21. september 2013, klokken 07:26
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Vil ikke virke. P+-dekkene har inside/outside, så du vil fortsatt få samme slitemønsteret.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Nuvolari

Sitat fra: glaserud på lørdag 21. september 2013, klokken 17:26
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 21. september 2013, klokken 07:26
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Vil ikke virke. P+-dekkene har inside/outside, så du vil fortsatt få samme slitemønsteret.

Det stemmer så du må kjøre med innsiden ut. Jeg har diskutert dette med et par dekk guruer og man vil ikke merke forskjell.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Kjørte for 7 år siden med Nankang dekk.
Disse var OVERRASKENDE gode på vått føre, ikke fullt så bra tørt.

En kompis påpekte at de var "feil vei".
Visstnok var dem det.

Byttet så de sto riktig.

Da ble de skikkelig (!!) dårlig på vannføre. Mye bedre på tørt føre.

Kan ikke forklare hva som skjedde, poenget er at feil vei nødvendigvis ikke er noe kritisk?

OleJA

Sitat fra: OleJA på lørdag 21. september 2013, klokken 12:24
Sitat fra: jahnarne på lørdag 21. september 2013, klokken 12:04
Sitat fra: Anew på lørdag 21. september 2013, klokken 11:59
FWIW - jeg prøvde å pare bilen jeg prøvekjørte med min Sony. Det gikk ikke, og selger sa det var problemer med Sony, og at det ble jobbet med saken...  :o Noen som har klart å pare Sony Xperia Z med bilen?
Uproblematisk for min del - både førstegangsoppkobling og videre bruk i ettertid.
Satte opp kona sin Sony Experia Pro igår, null problem.
Hmm, etter at kona sin Sony var satt opp, kjente den ikke lenger igjen min S II :( Måtte slette min og pare på nytt - Får se om den nå kjenner igjen Sony'en neste gang hun skal ut å kjøre. :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Kallagtunet

#325
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Oppforderer også å logge dine opplevde feil i denne tråden slik at en kan se om det er en gjenganger eller ei: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html

Produksjonsfeil

- Bulk ved fotpanel i dørkarm
- Ripe på felger
- Ripe i skinn på baksete
- Flekker på skinn/alcantarapå seter for og bak
- Løst skinn rundt nakkestøtte
- Vibrasjon over 6 km/t
- Bil levert uten den ekstra defrost ventil frontrute
- Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri

- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs

- Cheduled charging fungerer ikke, gir feilmelding om feil på ladekabel.
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil

- Skitne fingmerker i Alcantara ved soltak+paneler
- Pletter med ukjent lett oliert substans overalt i interiøret på ratt, skjerm, dashbord, dørsider, paneler

- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Mangler ved leveranse

- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adapter rødt 16A 400V trefas
- Mulighet til å kjøpe gummimatter (ja det må en visst betale ekstra for på denne bilen...)

TS

#326
Ut i fra ferske innlegg på TM forumet, virker det som GPSn er "helt ute og kjører" med FW 5.0 og at det muligens må ny hardware til for å løse det.
(Også kunder i Europa. )

Har alle testet sin GPS til navigering?  Det er svært få som har rapportert slike feil her..(0,9% ..) Med eller uten Tech pakke?   
De hyles om slike problemer med nye biler på TM forumet:
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/tesla-unaware-gps-problems?page=1
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

OleJA

Sitat fra: TS på søndag 22. september 2013, klokken 11:37
Ut i fra ferske innlegg på TM forumet, virker det som GPSn er "helt ute og kjører" med FW 5.0 og at det muligens må ny hardware til for å løse det.
(Også kunder i Europa. )

Har alle testet sin GPS til navigering?  Det er svært få som har rapportert slike feil her..(0,9% ..) Med eller uten Tech pakke?   
De hyles om slike problemer med nye biler på TM forumet:
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/tesla-unaware-gps-problems?page=1
GPS og navigering virker helt supert i min TMS ;D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Amoss

Sitat fra: TS på søndag 22. september 2013, klokken 11:37
Ut i fra ferske innlegg på TM forumet, virker det som GPSn er "helt ute og kjører" med FW 5.0 og at det muligens må ny hardware til for å løse det.
(Også kunder i Europa. )

Så ikke noe om kunder i Europa der?  Ser ikke egentlig ut til å være FW 5.0 som er problemet, men en produksjonsserie de siste par ukene. Tar vel litt tid før denne serien "treffer" Europa?  Ut fra innleggene i den tråden så vil jeg tro problemet "treffer" oss en gang i oktober, og da har de forhåpentligvis en fiks klar, og kan fikse dette før utlevering. :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Wenche

Sitat fra: OleJA på søndag 22. september 2013, klokken 11:47
Sitat fra: TS på søndag 22. september 2013, klokken 11:37
Ut i fra ferske innlegg på TM forumet, virker det som GPSn er "helt ute og kjører" med FW 5.0 og at det muligens må ny hardware til for å løse det.
(Også kunder i Europa. )

Har alle testet sin GPS til navigering?  Det er svært få som har rapportert slike feil her..(0,9% ..) Med eller uten Tech pakke?   
De hyles om slike problemer med nye biler på TM forumet:
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/tesla-unaware-gps-problems?page=1
GPS og navigering virker helt supert i min TMS ;D
Utmerket i min TMS med tech pakke  ;D
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA