Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Yagi på onsdag 18. september 2013, klokken 19:28På min 2001 mod Think lader jeg 12V batteriet ved å koble en ctek-lader i sigarettenneruttaket. Noen som vet om dette er mulig også på TMS? Kan slippe å fjerne nesen. Er jo en smule mer følsom elektronikk på Tesla'n så jeg har mine tvil til om dette er greit... eller?
Om du ønsker å kunne toppe opp 12V batteriet er kansje Ferve sin MC lader genial...
Den kommer med 2 kabelsett.

Ene kabelen kan kobles rett på batteriet, og har vanntett plugg i andre enden.
Denne er beregnet på montering på MC batteriet og man kan trekke ut pluggen slik at den er lett å få tak i.
Denne kan jo da trekkes ut ved vindusviskerene eller under nosecone.

Den andre kablen har batteriklyper for å klypes rett på polene.

Over lader ikke batteriet, og kan kobles til og glemmes.

Har en sånn selv på min MC, og tenker å gjøre det samme om jeg skulle få noe problem med 12v.

http://www.torshovbil.no/sider/vare?0&varenr=102066306

Den støtter 12v batterier opp til 45ah, har ikke sjekket hva TMS har.

http://www.ferve.com/en/f2201.htm
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

Var innom Bilbyen i Stavanger i dag. Sto 7 Model S der. Ingen av de 7 var i nærheten på VAG (VW, Audi, Skoda) standard på karosseri tilpasninger. Tre av dem var så sjuskete hadde ikke jeg akseptert å få dem levert til meg, dører, panser med og lister med 5/6 mm store skjevheter. Her er det tydelig at jeg må justere ned forventningene mange hakk før levering...

bjodnes

Var det en mørke grå med svart tak der?...skal hente på mandag. Nå ble jeg skeptisk.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

cairnz

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 20. september 2013, klokken 16:03
Var innom Bilbyen i Stavanger i dag. Sto 7 Model S der. Ingen av de 7 var i nærheten på VAG (VW, Audi, Skoda) standard på karosseri tilpasninger. Tre av dem var så sjuskete hadde ikke jeg akseptert å få dem levert til meg, dører, panser med og lister med 5/6 mm store skjevheter. Her er det tydelig at jeg må justere ned forventningene mange hakk før levering...
Hadde vært fint om du kunne lagt ved bilder som viser skjevheten - kanskje noen opp i systemet etterhvert vil kunne kommentere og begrunne de.

Et annet spørsmål er er jo om dette er biler som skulle rett ut til kunde, eller om det er noen som går over de før de blir levert ut, og eventuelt (hvis mulig) får gjort justeringer. Alt er jo festet på en eller annen måte, så jeg vil anta at det fins justeringsmuligheter for de fleste skjevheter.
Elbilist

Kallagtunet

#289
Sitat fra: bjodnes på fredag 20. september 2013, klokken 17:02
Var det en mørke grå med svart tak der?...skal hente på mandag. Nå ble jeg skeptisk.

Det var en grå med svart tak og 19" felger der ja og den var nok en av de jeg ikke hadde akseptert. Bakdør venstre side og spesielt crome list på den satt var 5/6 mm ute av retning for å være  flukt med tilsvarende list på bak-skjermen. Hvis jeg ikke husker feil var også glippene mellom frunk og forskjermer veldig ujevene, lite åpning i front mye større i bakkant. Vi får satse på at det ikke var din, og i så fall ville jeg gått over med lupe!

Når det er sagt så er gråfargen veldig digg og veldig glad for at vi har bestilt den. 

Kallagtunet

#290
Sitat fra: cairnz på fredag 20. september 2013, klokken 18:18
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 20. september 2013, klokken 16:03
Var innom Bilbyen i Stavanger i dag. Sto 7 Model S der. Ingen av de 7 var i nærheten på VAG (VW, Audi, Skoda) standard på karosseri tilpasninger. Tre av dem var så sjuskete hadde ikke jeg akseptert å få dem levert til meg, dører, panser med og lister med 5/6 mm store skjevheter. Her er det tydelig at jeg må justere ned forventningene mange hakk før levering...
Hadde vært fint om du kunne lagt ved bilder som viser skjevheten - kanskje noen opp i systemet etterhvert vil kunne kommentere og begrunne de.

Et annet spørsmål er er jo om dette er biler som skulle rett ut til kunde, eller om det er noen som går over de før de blir levert ut, og eventuelt (hvis mulig) får gjort justeringer. Alt er jo festet på en eller annen måte, så jeg vil anta at det fins justeringsmuligheter for de fleste skjevheter.

Jeg tenker at de som får biler som de ikke er fornøyd med karosseritilpasning får ta bilder av dem. Å fly rundt på en oppstillingsplass for ett klargjøringsfirma å ta bilder av biler som står mer eller mindre stuet sammen blir det nok ikke jeg som gjør... Det er heller ikke så enkelt å fange på bilde denne type feil hvis en ikke bruker litt tid på å treffe riktig vinkel.

For meg så handler dette også om å justere ned forventningene i alle fall for meg, jeg klarer meg ute VAG nivå på dette men karosserideler som er en halv cm ute av stilling er ikke aktuelt å ta imot... Det er litt synn da bilene jeg har prøvekjørt har vært så uamerikanske og tighte å kjøre men finishen holder altså tradisjonell crappy US standard (når det er sagt så kan holdbarheten på US biler være ok selv om det ser ut som man har kastet karosseridelene på bilen).

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 20. september 2013, klokken 19:10
Det var en grå med svart tak og 19" felger der ja og den var nok en av de jeg ikke hadde akseptert. Bakdør venstre side og spesielt crome list på den satt var 5/6 mm ute av retning for å være  flukt med tilsvarende list på bak-skjermen. Hvis jeg ikke husker feil var også glippene mellom frunk og forskjermer veldig ujevene, lite åpning mye større i bakkant. Vi får satse på at det ikke var din, og i så fall ville jeg gått over med lupe!

Hmm, merker jeg føler meg heldig for tiden... Gikk over bilen igjen i dag og så vidt jeg kan se med mine øyne er alle paneltilpassninger helt perfekte. Ihvertfall så perfekte man kan forvente. All krom-pynt ser også ut til å stå på linje. Ikke er det noe støy fra pano-taket heller.

Eneste jeg egentlig kan klage på er DAB-radioen som muter seg selv til de merkeligste tider selv med fullt signal. Men det er forhåpentligvis kun en sw-oppgradering unna.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ojan

Siden jeg er en av de få som ikke har funnet noen feil...gikk jeg i dag grundig over bilen på nytt.
Ingen vanninntrengning, lister eller overganger som ikke jeg kunne akseptere.

DAB derimot...der er nok jeg i samme båt som alle andre.

Registrerer derimot at akselerasjonen blir svekket etter at man har kjørt noen mil. Pendler 4x2 mil daglig og det er helt klart at bilen ikke yter full effekt etter en økt på 4 mil er gjennomført.
Heller ikke dette ser jeg på som noe stort problem da bilen har så utrolige kraftreserver at man bare nyyter kjøreturene.  :)

P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

Muffinman


P85D+

Sitat fra: Cirion på fredag 20. september 2013, klokken 13:05
Sitat fra: Yagi på onsdag 18. september 2013, klokken 19:28På min 2001 mod Think lader jeg 12V batteriet ved å koble en ctek-lader i sigarettenneruttaket. Noen som vet om dette er mulig også på TMS? Kan slippe å fjerne nesen. Er jo en smule mer følsom elektronikk på Tesla'n så jeg har mine tvil til om dette er greit... eller?
Om du ønsker å kunne toppe opp 12V batteriet er kansje Ferve sin MC lader genial...
Den kommer med 2 kabelsett.

Ene kabelen kan kobles rett på batteriet, og har vanntett plugg i andre enden.
Denne er beregnet på montering på MC batteriet og man kan trekke ut pluggen slik at den er lett å få tak i.
Denne kan jo da trekkes ut ved vindusviskerene eller under nosecone.

Den andre kablen har batteriklyper for å klypes rett på polene.

Over lader ikke batteriet, og kan kobles til og glemmes.

Har en sånn selv på min MC, og tenker å gjøre det samme om jeg skulle få noe problem med 12v.

http://www.torshovbil.no/sider/vare?0&varenr=102066306

Den støtter 12v batterier opp til 45ah, har ikke sjekket hva TMS har.

http://www.ferve.com/en/f2201.htm


12V, 35Ah

P85D og 85D

Cirion

Sitat fra: Muffinman på fredag 20. september 2013, klokken 22:30
Edmunds.com opplever også en del krøll med sin. Å slite hull i bakdekkene på vel 15.000 km er vel litt for tidlig...

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html
Kommer helt ann på hvordan man kjører... Er fult mulig å bruke opp et sett med dekk på 1 time.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Nuvolari

Sitat fra: Muffinman på fredag 20. september 2013, klokken 22:30
Edmunds.com opplever også en del krøll med sin. Å slite hull i bakdekkene på vel 15.000 km er vel litt for tidlig...

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html

Det er 3 ting man må gjøre for å maksimere levetiden på dekkene:

1) Be Tesla gjøre en toe og camber sjekk rett etter overtakelse
2) øke lufttrykket i dekkene
3) rotere dekkene. Det er 2 måter å rotere dekkene på.
3a) putte bakdekkene foran
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Gjør man dette er jeg sikker på at dekkene varer 20.000km
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

fonberg

#297
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 21. september 2013, klokken 07:26
Sitat fra: Muffinman på fredag 20. september 2013, klokken 22:30
Edmunds.com opplever også en del krøll med sin. Å slite hull i bakdekkene på vel 15.000 km er vel litt for tidlig...

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html

Det er 3 ting man må gjøre for å maksimere levetiden på dekkene:

1) Be Tesla gjøre en toe og camber sjekk rett etter overtakelse
2) øke lufttrykket i dekkene
3) rotere dekkene. Det er 2 måter å rotere dekkene på.
3a) putte bakdekkene foran
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Gjør man dette er jeg sikker på at dekkene varer 20.000km

Er det noen norske TMS-eiere som har fått gjennomført en toe and camber sjekk? Er dette noe Teslas servicesentere gjør uten videre?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Quattro

Det at det er 20 sider på denne tråden etter så kort tid gjør meg bekymret. Bilene er tydligvis fulle av feil!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

fonberg

Sitat fra: Quattro på lørdag 21. september 2013, klokken 08:59
Det at det er 20 sider på denne tråden etter så kort tid gjør meg bekymret. Bilene er tydligvis fulle av feil!

Mange av innleggene i tråden er fra fornøyde eiere, og enda flere innlegg er fra nysgjerrigperer som deg og meg som ikke rapporterer feil men som bare har spørsmål eller kommentarer.

Jeg synes ikke feilraten til nå gir grunn til bekymring, men derimot er det veldig greit å kunne være forberedt og oppdatert på hvilke typiske feil man skal være obs på når man etter hvert mottar og tar i bruk egen bil.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA