Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Kallagtunet

#225
Sitat fra: TS på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:23
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:16
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Produksjonsfeil
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser

- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter

Dette blir som å lese en en grøsser...Jeg blir redd, men tror ikke helt på det.

  En slik liste bør innholde antall rapportererte tilfeller og info om løsninger.

Jeg vet ikke om dette forumet er beste stedet å drive trosbekjennelse men hvis du vil det så gjerne for meg :-D

Det er fritt frem for deg å forbedre og vedlikeholde listen på den måten du synes er best....

Etter det jeg leser så er de fleste feilen rapportert her enkelttilfeller kanskje da bortsett fra radio (virker som treffer alle biler), dugg i lykter og rufsete karosseritilpasninger som flere (men ikke mange) har rapportert om.

Gitt at det er kun er registret ca 500 Model S i Norge så lagt og vi har ett par hundre aktive eiere her på forumet så synes JEG at listen over enkeltfeller av feil er FOR lang... Og derfor er jeg glad for at Telsa fortsatt leter etter delene til vår bil og håper de gjør til de har "Got their shit together :D" før de begynner å faktisk produsere  den...

Stig O

Ja jeg synes dette er skremmende mye på så få biler. Glad jeg har utsatt leveringen 3 mnd. til februar. Håper i hvert fall de får bukt med en del av dette innen den tid.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

jkirkebo

#227
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:35
Gitt at det er kun er registret ca 500 Model S i Norge så lagt og vi har ett par hundre aktive eiere her på forumet så synes JEG at listen over enkeltfeller av feil er FOR lang... Og derfor er jeg glad for at Telsa fortsatt leter etter delene til vår bil og håper de gjør til de har "Got their shit together :D" før de begynner å faktisk produsere  den...

Det er nok en god del biler som er i orden også. Riktignok ble vår levert med beta-software (?), 5.5 branch ett-eller-annet, noe som gjorde at DAB+FM ikke virket. Tesla "nedgraderte" den til 5.0(.106) i dag og nå virker radioen som den skal etter hva jeg kan skjønne. Vi har heller ingen av de andre meldte feilene. Paneler ser bra ut (ihvertfall for mine øyne), ingen knirk eller dårlige pakninger/lekkasjer/dugg.

Forøvrig tok det 4 dager å passere 1000km...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. september 2013, klokken 20:25
Det er nok en god del biler som er i orden også.

Det tviler jeg ikke på og skulle vel bare mangle at når en får levert en ny bil at den er uten feil og mangler.

TS

#229
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:35
Sitat fra: TS på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:23
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:16
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Produksjonsfeil
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser

- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter

Dette blir som å lese en en grøsser...Jeg blir redd, men tror ikke helt på det.

  En slik liste bør innholde antall rapportererte tilfeller og info om løsninger.

Jeg vet ikke om dette forumet er beste stedet å drive trosbekjennelse men hvis du vil det så gjerne for meg :-D

Det er fritt frem for deg å forbedre og vedlikeholde listen på den måten du synes er best....

Etter det jeg leser så er de fleste feilen rapportert her enkelttilfeller kanskje da bortsett fra radio (virker som treffer alle biler), dugg i lykter og rufsete karosseritilpasninger som flere (men ikke mange) har rapportert om.

Gitt at det er kun er registret ca 500 Model S i Norge så lagt og vi har ett par hundre aktive eiere her på forumet så synes JEG at listen over enkeltfeller av feil er FOR lang... Og derfor er jeg glad for at Telsa fortsatt leter etter delene til vår bil og håper de gjør til de har "Got their shit together :D" før de begynner å faktisk produsere  den...
Dine frekkheter om trosbekjennelse kan du spare deg for. Det blir like saklig som å beskylde deg for å være et troll her inne. (?)

Som skrevet tidligere har jeg ikke mer TRO på Tesla enn at jeg vurderte å selge/avbestille bilen etter innlegget til Spooz om vanninntrenging.

Det er bare at det er meningsløst med en liste under Typiske feil om det ikke er typiske feil . Dvs dersom ting ikke settes i perspektiv.
Om en eller to av 500 biler har HATT dette problemet, så mener jeg bør stå det.
Det blir usaklig og gir ikke riktig beslutningsgrunnlag for nye lesere.
Det er ny bilprodusent og slike feil må tallfestes så langt det er mulig .. 
Mange av feilene her kan vel også være "typiske" for andre leverandører..

Du er selvfølgelig fri til å legge ut listen, men jeg oppfordrer deg til gjøre det mer nyansert slik at det ikke fremstår som et "korstog" (Når vi er inne på det med tro...)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

#230
TS, som sagt hvis DU ikke er fornøyd med listen så lag en forbedret utgave av den davel!

Og nei jeg påstår ikke at dette er typiske feil og mangler, jeg har poengtert jevnlig at det en listing av feil som har blitt rapportert på biler levert i Norge.

At overskrifter fra tidligere versjoner av trådens navn henger med når en siterer tidligere post selv om tittel på tråden er endret var jeg ikke klar over. Jeg har manuelt rettet til nåværende trådnavn i heading på mine siste innlegg. Ser at du også kan gjøre det i dine innlegg hvis du vil TS :D

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 20:38
Det tviler jeg ikke på og skulle vel bare mangle at når en får levert en ny bil at den er uten feil og mangler.

Tja, jeg har ikke videre god erfaring med VW på det feltet ihvertfall. Men Leafen var ihvertfall feilfri, og er det ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

leifarneb

Hei,

Som et innspill i debatten, og som kommende TMS eier (1 uke!), synes jeg denne tråden er blitt litt unyansert og lite balansert.

Alle biler, selv nye rett fra fabrikken, kan ha større og mindre feil. Bremse ulyder, skjeveter etc er blandt annet en vanlig gjenganger hos alt fra VW til BMW. Spesielt for TMS tror jeg FW/SW problemer er noe alle eksisterende og kommende TMS-eiere må erkjenne at kan forekomme. Dette er en bilrevulusjon. Intet mer eller mindre.

Når det gjelder større feil som vanngjennomtrengning, paneler m.v. er dette mer alvorlig som bør taes tak i av Tesla umiddelbart. Dersom brukere av dette forumet opplever dårlig service, avvisninger m.v. synes jeg det egner seg som saker som kan frontes gjennom dette forumet og på annet hold.

Så lenge Tesla tar feil og mangler alvorlig, og yter god service mener jeg de gjør det som kreves av dem.

Bare en tanke fra meg...

Havebigfun

Jeg tror vi har forskjellig forståelse av hva en feil er. På min bil er det forskjøvede kromlister overalt- forskjellen er bare 1-3 mm og det er sikkert mange som ikke legger merke til det.
Jeg tror ikke man ser det samme ved en Panamera :o

petersv

Sitat fra: petersv på torsdag 12. september 2013, klokken 21:09
Noen om merker en "during" eller vibrasjon i "fotplaten" man hviler føttene på mår man sitter i passasjersetet framme?

Lurer på om dette er normalt...

Hvis en av dere kunne ta å kjøre en tur i passasjersetet (vet det er urealistisk P) ) og plante beina godt framover og kjenne etter?


Noen som har fått testa/opplever det samme?


Øyvind.h

Tesla har dessverre sunket kraftig i mine øyne den siste uken. Alt for mange småfeil på bilen, og servicen står til stryk. Gidder ikke utbrodere, men tesla har noen utfordringer.....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

flux

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 20:38
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 17. september 2013, klokken 20:25
Det er nok en god del biler som er i orden også.

Det tviler jeg ikke på og skulle vel bare mangle at når en får levert en ny bil at den er uten feil og mangler.
Det vil ta lang tid (år) før Tesla kan levere like få feil som de beste leverandører. Hyppige endringer fører og med seg nye feil. Tror at mange kjøpere i Norge har mindre forståelse av at Tesla er en ny leverandør, da de kjøper bilen fordi den er et godt kjøp til prisen, og kanskje ikke helt som kjøpere i USA som kjøper den fordi de er innovators og vant med litt bugs.

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:56
Tesla har dessverre sunket kraftig i mine øyne den siste uken. Alt for mange småfeil på bilen, og servicen står til stryk. Gidder ikke utbrodere, men tesla har noen utfordringer.....

Kjipt å høre. Kan du si om ikke annet hvilke tema det går i?

Kallagtunet

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:50
Jeg tror vi har forskjellig forståelse av hva en feil er. På min bil er det forskjøvede kromlister overalt- forskjellen er bare 1-3 mm og det er sikkert mange som ikke legger merke til det.
Jeg tror ikke man ser det samme ved en Panamera :o

Ikke på en Skoda heller ser du denne typen amerikansk presisjon eller øyemål.

Hans Håvard Kvisle

Tror vi må tilbake noen måneder til en liten påminnelse som ble gitt:
http://elbil.no/elbiler/974-har-du-baller-til-a-kjope-tesla-model-s

Ingenting av det jeg leser nå overrasker meg. Tesla har bevega seg lynhurtig ut i markedet med Model S. Det vil ha noen konsekvenser. Men det er også derfor de er så høyt elska av fansen. Igjen må jeg si:
Kundebehandlingen blir avgjørende. For småproblemene vil være der. Men er det et apparat og ressurser som kan håndtere dette? Skjønner feilene, har delene, løser det kjapt, stiller med et smittende og godt humør, har en god historie å fortelle og letter plagene dine med å levere fra deg Model S et par timer eller en dag?

Det kan redde mye - og det er hva jeg nå er mest spent på. For at skjønnhetspletter, småfeil og sikkert også noen vesentlige mer kjedelige og systematiske feil er der, annet vil overraske meg. Streit nok at noen da forsøker å holde orden på dem. Det er ikke nødvendigvis å gjøre ting vanskeligere for Tesla, det er for å holde dem skjerpa. Lykke til videre med det, men glem ikke å glede dere i bilen. For morosam er den!

Kallagtunet, diskusjoner om lojalitet til bilprodusenten har vi vært med på før :)
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA