Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

sindrej

Sitat fra: getor på mandag 16. september 2013, klokken 09:25
Med mangler som Kallagtunet lister opp så tror jeg faktisk jeg ikke vil godta levering. Det som beskrives er ikke mindre enn slendrian og likegyldighet på fabrikk men også hos Tesla Norge som får seg til å levere ut bilen i den tilstand.
På en reklamefilm fra Tesla vises det vitterlig en kar med hvite hansker som saumfarer bilen med grasiøse bevegelser, som bevis på kvalitetskontroll. Muligens han er blind...?
Du ser det samme på dokumentarfilmen fra Teslafabrikken også (Superfactories Tesla Model S på National Geographic).  Det står det vel TO karer og saumfarer alle paneler og sammenføyninger med argusøyne.  Skrekkeksemplene viser jo med all tydelighet at dette 1) enten er noe som ikke alle biler gjennomgår, eller at 2) noen ikke gjør/kan jobben sin.  Får spørre min DS spesifikt om dette, og satse på jeg slipper en ekstra tur til servicesenter pga noe slikt ...

OleJA

Sitat fra: sindrej på mandag 16. september 2013, klokken 12:13
Sitat fra: getor på mandag 16. september 2013, klokken 09:25
Med mangler som Kallagtunet lister opp så tror jeg faktisk jeg ikke vil godta levering. Det som beskrives er ikke mindre enn slendrian og likegyldighet på fabrikk men også hos Tesla Norge som får seg til å levere ut bilen i den tilstand.
På en reklamefilm fra Tesla vises det vitterlig en kar med hvite hansker som saumfarer bilen med grasiøse bevegelser, som bevis på kvalitetskontroll. Muligens han er blind...?
Du ser det samme på dokumentarfilmen fra Teslafabrikken også (Superfactories Tesla Model S på National Geographic).  Det står det vel TO karer og saumfarer alle paneler og sammenføyninger med argusøyne.  Skrekkeksemplene viser jo med all tydelighet at dette 1) enten er noe som ikke alle biler gjennomgår, eller at 2) noen ikke gjør/kan jobben sin.  Får spørre min DS spesifikt om dette, og satse på jeg slipper en ekstra tur til servicesenter pga noe slikt ...

Tror han som skulle se over bilen min hadde ekstra lang lunchpause den dagen :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sindrej

Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 12:17
Tror han som skulle se over bilen min hadde ekstra lang lunchpause den dagen :-\
Får håpe han fikk sparken før min kom til kontroll, den er også PW og jeg skulle egentlig hentet den i dag (blir litt utsatt).  Den ble sikkert produsert en liten uke etter din.

Havebigfun

#214
Dette er en amerikansk bil! Selv tyske produsenter som produserer biler i US har kvalitetsproblemer som det tar lang tid å bli kvitt. Mulig det er det vi må akseptere :o
Jeg er litt redd at påpekning og rettelse av alle feil medfører senskader pga at lakkforseglingen er brudd- og det gjerne på utilgjenglige steder.
Jeg er veldig i tvil om hvor påståelig man skal være- men det hadde vært fint om pyntelistene satt riktig osv ???

glaserud

Skjermen min dimmer nå fint når jeg rygger inn i garasjen (5.0 102). Må teste i tunnel, da, ser jeg.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Øyvind.h

For å følge opp en tidligere post jeg hadde i denne tråden hvor jeg skrev at jeg ikke hadde utfordringer med DAB. DAB er ustabil i min bil også.

I tillegg er det noe annet småplukk med kromlister, men har sendt e-post til Tesla og regner med dette blir fikset raskt. Ingen problemer med paneltilpasninger, og bilen er ellers en drøm!

Angående skjerm og dimming har jeg ikke merket noe til dette, men det er nok fordi jeg kjører konsekvent i night-mode og skjermstyrke dempet noe ned. Fungerer fint både dag og natt og er etter mitt syn penere enn det lyse skjermbildet (jeg har mørkt interiør). Eneste utfordringen er når solen står rett på skjermen gjennom takluken, da trykker jeg på høyre scrollhjul, velger skjermstyrke og skrur opp litt (har gjort det en gang ila en uke....).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RunarBT

Vindusspylerne spyler bare nederste 15cm av vinduet.. :-/ dette er feilen på vår... Irriterende til tusen. ;-P

Zneip


Sitat fra: RunarBT på mandag 16. september 2013, klokken 16:23
Vindusspylerne spyler bare nederste 15cm av vinduet.. :-/ dette er feilen på vår... Irriterende til tusen. ;-P

Dette er vel justerbart v.hj.a knappenål i dysen på vanlig vis? Eller?


-------------------------------------
Nord Trøndelag, P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, luft, lyd, lys, park, vinter, hylle. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

P85D+

Sitat fra: andyco på søndag 15. september 2013, klokken 09:47

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 15. september 2013, klokken 09:23
HomeLink slutter å fungere etter noen dager.
Det må vel være en software bug skulle en tro...
Samme issue hos meg. Lurer på om det kan ha noe med kodingen på garasjeåpneren. Tror noen åpnere roterer/programmerer om signalet med jevne mellomrom og da virker den ikke. Ikke funnet god løsning på dette men tviler på det er bilens sw som er problemet

Får koblet den mot bilen men får ikke åpnet garasjen. Kjøpte en ny homelink åpner på ebuy men sammme resultat.  >:(

Må være Tesla Bug.
P85D og 85D

P85D+

Sitat fra: Cirion på mandag 02. september 2013, klokken 09:03
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 02. september 2013, klokken 07:19
Problemene med 12 v batteriet er altså ikke løst (ref feilmeldingen din)... Hmm får håpe du ikke finner bilen med rutene nede en morgen uten mulighet til å få start eller ladet den...
Med andre ord, du har ikke lest hva jeg skrev?!?!?

Vil du at det skal være et problem med 12V eller liker du bare å trolle?

Får også 12V feilmelding. Men kun når batteriet er ladet 100%
P85D og 85D

P85D+

Sitat fra: TS på fredag 06. september 2013, klokken 23:51
Sitat fra: Andrewas på fredag 06. september 2013, klokken 23:49
En skikkelig pussig feil:

Forsøk å mute lydanlegget når bilen står i revers - det går ikke på min ihvertfall.


Jeg synes dette er feil og ikke feature - når det skal finmanøvreres bakover kan det være OK å slå av lyden slik at man også kan høre hva som skjer.

Når bilen står i "drive" så fungerer mute knappen igjen.

Mute knappen jeg snakker om er å trykke inn hjulet på venstre side av rattet.

Har du P assist?
Jeg hadde da forventet at den dempet lyden automatisk (?)

Har samme feil
P85D og 85D

Kallagtunet

#222
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Produksjonsfeil
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser

- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter

TS

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 17. september 2013, klokken 19:16
Oppdatert liste (nye punkter i Bold).

Produksjonsfeil
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser

- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter

Dette blir som å lese en en grøsser...Jeg blir redd, men tror ikke helt på det.

  En slik liste bør innholde antall rapportererte tilfeller og info om løsninger.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Martinique

Var inne hjå Tesla Bergen i dag ang låst GPS og tetningslist på panotak. GPS fortsatt i USA, Innstalerte ny software men hjalp ikke, skulle prøve og fikse det online seinere når de hadde betre tid. Muligens alt i kveld.
Når det gjelder tetningslist som er "løs" midt fremme på panotak så sa de at den platen mellom panotak og frontrute skulle skiftes på alle biler med panotak sånn eg forsto det. Dette fordi det må monteres en slags brakett som låser taket når det er lukket, fordi det kan gå opp litt når farten blir "høg"

Ellers god service å få på tross av at de har mykje å gjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA