Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

P85D+

Hva med å lage ett Google doc spørre skjema ( som er linket til Excel) der alle
Feil blir listet opp og folk kan krysse av. Da får vi en strukturert oversikt og statistikk over hvilke feil og omfang. Bør vel da kreve VIN nr. Slik at vi kan sikre god kvalitet på dataene.

Synspunkter til forslaget?
P85D og 85D

teslaman

Opplever svak during ved igangsetting i drive og reverse. Folk spør hva dette er og jeg kan ikke svare. Noen som har opplevd det samme? Hentet bilen i går. Bilen virker helt topp ellers! Blir litt urolig over serviceapparatet da følgende hendelse oppstår! Sitter sammen med sønnen min og tester funksjonene. Dette var en stund etter overlevering. Da kommer en amerikansk servicemann joggende bort til bilen og ber meg høflig gå ut av bilen! De hadde glemt et punkt på lista! Spissingen av styringen! Ikke bra om vi hadde reist med en gang! Vil bare si at folka er veldig imøtekommende så ingen kritikk til dem! De er sikkert bare overarbeidet pga.stort press. Dette presset vil jo bare øke i fremtiden tenker nå jeg!

Fikk kjørt 12 mil i går. Bilen ble utlevert med 29 mil! Nå skal jeg til Lillehammer men tør ikke kjøre helt opp før Tesla har sjekket ulyd! Så kommer jeg garantert tilbake hit og forteller hvis det i det hele tatt er et problem! BILEN ER FANTASTISK SÅ LANGT!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!


teslaman

Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

TS

#169
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 14. september 2013, klokken 09:11
Hva med å lage ett Google doc spørre skjema ( som er linket til Excel) der alle
Feil blir listet opp og folk kan krysse av. Da får vi en strukturert oversikt og statistikk over hvilke feil og omfang. Bør vel da kreve VIN nr. Slik at vi kan sikre god kvalitet på dataene.

Synspunkter til forslaget?

Jeg synes ikke alt trenger å offentliggjøres. Det har ingen hensikt at alle ser feilene om det ikke oppdateres med hvordan og hvor raskt det har løst seg.

. Dersom utvalgte journalister og andre anti-tesla folk som ytrer seg uten bedre viten begynner å utnytte slike oppsummeringer riskikerer vi overskrifter som " full av barnesykdommer" ... Det tas helt ut av proposjoner.

De kommer ikke til å sammenligne det med andre bilprodusenter, fordi det foreligger lite eller ingen informasjon om andre biler.

Selv begynte jeg å få kalde føtter etter innlegget til Spooz 1.sept og fyrte av en epost til TM med krav om dokumentasjon på vanntesting...Man blir usikker når man har bestillt den første modellen fra verdens yngste familiebilprodusent  ::)

Siste innlegget i denne saken fra Spooz var 6.sept :Vannlekkasjen ble forklart med mulig feiljusterte hengsler på bagasjeluke. Leverer inn bilen til uken så får vi se.

Hvor mange nysgjerrige potensielle har ikke valgt å bli sittende på gjerdet eller hoppe av pga dette..(?) Jeg ville kanskje hoppet av om jeg ikke hadde vært så dypt inn i det fre før..

At tråden først ble kalt "typiske feil... var et gigastort feiltrinn..

Jeg er for en slik "database" , men den bør kun være tilgjengelig for eiere med VIN og bør organiseres av f.eks Tesla Owners Club Norway
Det bør også være et krav til at saken oppdateres med hvordan og hvor raskt det ble løst. Det er det som er det mest interessante.
Da kan klubben legge frem tall og saker for Tesla Motors for å hjelpe de til å bli bedre der hvor vi mener de er dårlige.

Selvfølglig bør noe publiseres her på forumet, men det bør ikke knyttes mot eiere eller VIN .. Det er vel en dårlig idé når man en dag skal selge bilen??
Statistikk er fint.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

#170
Sitat fra: TS på lørdag 14. september 2013, klokken 10:20
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 14. september 2013, klokken 09:11
Hva med å lage ett Google doc spørre skjema ( som er linket til Excel) der alle
Feil blir listet opp og folk kan krysse av. Da får vi en strukturert oversikt og statistikk over hvilke feil og omfang. Bør vel da kreve VIN nr. Slik at vi kan sikre god kvalitet på dataene.

Synspunkter til forslaget?

Jeg synes ikke alt trenger å offentliggjøres. Det har ingen hensikt at alle ser feilene om det ikke oppdateres med hvordan og hvor raskt det har løst seg.

. Dersom utvalgte journalister og andre anti-tesla folk som ytrer seg uten bedre viten begynner å utnytte slike oppsummeringer riskikerer vi overskrifter som " full av barnesykdommer" ... Det tas helt ut av proposjoner.

De kommer ikke til å sammenligne det med andre bilprodusenter, fordi det foreligger lite eller ingen informasjon om andre biler.

Selv begynte jeg å få kalde føtter etter innlegget til Spooz 1.sept og fyrte av en epost til TM med krav om dokumentasjon på vanntesting...Man blir usikker når man har bestillt den første modellen fra verdens yngste familiebilprodusent  ::)

Siste innlegget i denne saken fra Spooz var 6.sept :Vannlekkasjen ble forklart med mulig feiljusterte hengsler på bagasjeluke. Leverer inn bilen til uken så får vi se.

Hvor mange nysgjerrige potensielle har ikke valgt å bli sittende på gjerdet eller hoppe av pga dette..(?) Jeg ville kanskje hoppet av om jeg ikke hadde vært så dypt inn i det fre før..

At tråden først ble kalt "typiske feil... var et gigastort feiltrinn..

Jeg er for en slik "database" , men den bør kun være tilgjengelig for eiere med VIN og bør organiseres av f.eks Tesla Owners Club Norway
Det bør også være et krav til at saken oppdateres med hvordan og hvor raskt det ble løst. Det er det som er det mest interessante.
Da kan klubben legge frem tall og saker for Tesla Motors for å hjelpe de til å bli bedre der hvor vi mener de er dårlige.

Selvfølglig bør noe publiseres her på forumet, men det bør ikke knyttes mot eiere eller VIN .. Det er vel en dårlig idé når man en dag skal selge bilen??
Statistikk er fint.

Med all respekt å melde det noe det dummeste jeg har lest på dette forumet!!!

Hvis ikke bilen og Tesla tåler EN tråd der folk rapporterer feil og mangler så fortjener hverken bil, produsent eller forum livets rett...

TOCN = Stasi? (i så fall er det på ingen måte en gruppe jeg vil assosieres med selv om vi som familie kanskje allerede til neste år kanskje blir en 2 Tesla familie).

Lørdags morgen utblåsing, god helg folkens :-D

TS

#171
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 14. september 2013, klokken 10:43
Sitat fra: TS på lørdag 14. september 2013, klokken 10:20
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 14. september 2013, klokken 09:11
Hva med å lage ett Google doc spørre skjema ( som er linket til Excel) der alle
Feil blir listet opp og folk kan krysse av. Da får vi en strukturert oversikt og statistikk over hvilke feil og omfang. Bør vel da kreve VIN nr. Slik at vi kan sikre god kvalitet på dataene.

Synspunkter til forslaget?

Jeg synes ikke alt trenger å offentliggjøres. Det har ingen hensikt at alle ser feilene om det ikke oppdateres med hvordan og hvor raskt det har løst seg.

. Dersom utvalgte journalister og andre anti-tesla folk som ytrer seg uten bedre viten begynner å utnytte slike oppsummeringer riskikerer vi overskrifter som " full av barnesykdommer" ... Det tas helt ut av proposjoner.

De kommer ikke til å sammenligne det med andre bilprodusenter, fordi det foreligger lite eller ingen informasjon om andre biler.

Selv begynte jeg å få kalde føtter etter innlegget til Spooz 1.sept og fyrte av en epost til TM med krav om dokumentasjon på vanntesting...Man blir usikker når man har bestillt den første modellen fra verdens yngste familiebilprodusent  ::)

Siste innlegget i denne saken fra Spooz var 6.sept :Vannlekkasjen ble forklart med mulig feiljusterte hengsler på bagasjeluke. Leverer inn bilen til uken så får vi se.

Hvor mange nysgjerrige potensielle har ikke valgt å bli sittende på gjerdet eller hoppe av pga dette..(?) Jeg ville kanskje hoppet av om jeg ikke hadde vært så dypt inn i det fre før..

At tråden først ble kalt "typiske feil... var et gigastort feiltrinn..

Jeg er for en slik "database" , men den bør kun være tilgjengelig for eiere med VIN og bør organiseres av f.eks Tesla Owners Club Norway
Det bør også være et krav til at saken oppdateres med hvordan og hvor raskt det ble løst. Det er det som er det mest interessante.
Da kan klubben legge frem tall og saker for Tesla Motors for å hjelpe de til å bli bedre der hvor vi mener de er dårlige.

Selvfølglig bør noe publiseres her på forumet, men det bør ikke knyttes mot eiere eller VIN .. Det er vel en dårlig idé når man en dag skal selge bilen??
Statistikk er fint.

Med all respekt å melde det noe det dummeste jeg har lest på dette forumet!!!

Hvis ikke bilen og Tesla tåler EN tråd der folk rapporterer feil og mangler så fortjener hverken bil, produsent eller forum livets rett...

TOCN = Stasi? (i så fall er det på ingen måte en gruppe jeg vil assosieres med selv om vi som familie kanskje allerede til neste år kanskje blir en 2 Tesla familie).

Lørdags morgen utblåsing, god helg folkens :-D

@Kallagtunet
Enten er du kverulant , ellers så misforstår du (?) Ta deg en kjeks før du skriver..
Nå, litt saklig :
Målet må jo være et man innhenter mest mulig info om reklamasjonssaker, også fra eiere som ikke vil blottlegge seg og sin bil på nett..
Har eieren med grå TMS på Viking flatbed skrevet noe her ? Nei, men vi lurer på hva som skjedde ..

Du kan selvfølgelig legge ut hva du vil og ingen klubb vil hindre deg i det, men det er ikke sikkert alle vil gjøre det samme.

Om man skal velge å hente inn i informasjon om feil på S fra et dusin forumgjengere, eller heller et par hundre til tusen eiere på en profesjonell og nøytral måte kan tas opp til diskusjon i styret og medlemsmøte vil jeg tro..
Jeg ønsker i alle fall mest mulig faktabasert data før jeg tar mine valg..


At en som har solgt 50 Model S  legger ut feilbeskrivelse på sin ene bil og kategoriserer det som typiske feil, peker vel i retning av at jeg kan ha rett..

Tenk på folk som nå lurer på bilen og googler Model S, og tilfeldigvis kommer rett inn på den tråden (før den ble døpt om.. )

Da hadde det vært greit å ha offentliggjort statistikk om feil og mangler, samt løsninger..

Nå var dette kun et forslag fra meg, og ikke fra klubben.
TOCN vil etter all sannsynlighet ha et demokratisk styre og styret jobber på vegnet av medlemmene, så om jeg skulle legge inn er slik forslag der vil også din stemme bli hørt. Men flertallet bestemmer.

::) Og god helg ja
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Kallagtunet

Og info om denne type feil er bare interessant for de som har kjøpt bil eller er medlem av TOCN?

Nope, dette er først og fremst interessant info for de som vurderer å kjøpe bil.

Og hvis en er redd for at feil rapportert på dette forumet skal backfire når en en gang skal selge bilen så har enten dårlig moral eller valgt seg ett lite anonymt Nick.

Hvis en leser ett hvilket som helst annet forum for hvilken som helst annen bilmodell så diskuteres feil og mangler over en lav sko (hvis det da faktisk er problemer), dette er IKKE noe unikt for dette forumet eller denne bilmodellen.

kimlillebo

US har en samling over opplevde feil, mulig årsak samt løsning på problemet.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10398-Model-S-Technical-Mechanical-Issues

Er det ikke noe slikt som er interessant da? Hadde vert greit å ha en her i norge for EU versjonen, så dersom noen tar på deg oppgaven i en egen tråd som er sticky så er vel dette det beste? :-)

God helg til dere to og alle andre :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

TS

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 14. september 2013, klokken 11:40
Og info om denne type feil er bare interessant for de som har kjøpt bil eller er medlem av TOCN?

Nope, dette er først og fremst interessant info for de som vurderer å kjøpe bil.

Og hvis en er redd for at feil rapportert på dette forumet skal backfire når en en gang skal selge bilen så har enten dårlig moral eller valgt seg ett lite anonymt Nick.

Hvis en leser ett hvilket som helst annet forum for hvilken som helst annen bilmodell så diskuteres feil og mangler over en lav sko (hvis det da faktisk er problemer), dette er IKKE noe unikt for dette forumet eller denne bilmodellen.
Er VIN anonymt ? Det var det jeg refererte til .

Er det dårlig moral å ikke selv opplyse om alle tidligere feil som er løst når man skal selge bilen?
Da tipper jeg 99 % er Norges bileiere har dårlig moral og du er blant den den ærlige gruppen på 1%

Jeg kommer selv til å skrive om eventuelle feil her, men vil forbeholde meg retten til å slette innleggene .

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

Sitat fra: kimlillebo på lørdag 14. september 2013, klokken 11:44
US har en samling over opplevde feil, mulig årsak samt løsning på problemet.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10398-Model-S-Technical-Mechanical-Issues

Er det ikke noe slikt som er interessant da? Hadde vert greit å ha en her i norge for EU versjonen, så dersom noen tar på deg oppgaven i en egen tråd som er sticky så er vel dette det beste? :-)

God helg til dere to og alle andre :-)

K.

Takk, det var noe slikt jeg mente. Men, gjerne også med saker fra folk som ikke er på forum . Og uten at Troll kan legge inn feil, kun eiere.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sindrej

Dette er et offentlig forum og hvem som helst kan lese her. SELVSAGT vil enkelte journalister plukke opp ting her og skrive om det utenfor sammenheng og uten å fortelle hele historien. Journalisten er bare ute etter å fremme sin egen agenda. Det får vi leve med. Jeg er helt enig med Kallangtunet at dersom bilen og eller produsenten ikke tåler at feil kommer opp i dagen for offentligheten så har ingen av de livets rett. Personlig fester jeg ner lit til en småkritisk holdning enn en hallelujapredikant. Vi må også huske på at om et par måneder så er ikke Tesla noe spesielt lenger og nyhetsverdien av Teslastoff vil være laber for folk flest.

Kallagtunet

#177
Sitat fra: kimlillebo på lørdag 14. september 2013, klokken 11:44
US har en samling over opplevde feil, mulig årsak samt løsning på problemet.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10398-Model-S-Technical-Mechanical-Issues

Er det ikke noe slikt som er interessant da? Hadde vert greit å ha en her i norge for EU versjonen, så dersom noen tar på deg oppgaven i en egen tråd som er sticky så er vel dette det beste? :-)

God helg til dere to og alle andre :-)

K.

Jepp det er akkurat det jeg håper denne tråden blir uten at den eller innhold blir sensurert eller fjernet av de som tror Tesla er mer enn en bil.

Sitat fra: TS på lørdag 14. september 2013, klokken 11:47
Er VIN anonymt ? Det var det jeg refererte til .

Nei selvsagt ikke, men det er helt frivillig å legge ut sitt VIN nummer her og andre steder og JEG skjønner ikke poenget med at en gjør det (sammen med faktura nr og alle andre nummer for den saks skyld)....

Men nå er vi langt OT, og bidrar til at det er snart er fler innlegg om en trenger denne tråden enn det innlegg om feil på bilene. Dvs jeg gir meg med dette i denne omgang og håper at det blir lite aktivitet fra min side i denne tråden når vi får vår bil levert...

Amoss

Sitat fra: sindrej på lørdag 14. september 2013, klokken 13:27
Vi må også huske på at om et par måneder så er ikke Tesla noe spesielt lenger og nyhetsverdien av Teslastoff vil være laber for folk flest.

Nja, si nå det. Ser for meg ut som om Mr. Musk er rimelig god til å klare å gi Tesla en høy nyhetsverdi nesten hele veien (så de slipper å kjøpe reklameplasser ;) ). Så når nyhetsverdien synker litt igjen så tipper jeg vi ser en ny liten tweet fra Elon eller en ny presentasjon (Beta av X? Prototype av E eller Y? Van/pickup utgave av X? Ny batterifabrikk? Europeisk/Asiatisk fabrikk for GIII?  Nytt og bedre batteri? Mulighetene er mange :) )
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nuvolari

Sitat fra: teslaman på lørdag 14. september 2013, klokken 09:55
Opplever svak during ved igangsetting i drive og reverse. Folk spør hva dette er og jeg kan ikke svare. Noen som har opplevd det samme? Hentet bilen i går. Bilen virker helt topp ellers! Blir litt urolig over serviceapparatet da følgende hendelse oppstår! Sitter sammen med sønnen min og tester funksjonene. Dette var en stund etter overlevering. Da kommer en amerikansk servicemann joggende bort til bilen og ber meg høflig gå ut av bilen! De hadde glemt et punkt på lista! Spissingen av styringen! Ikke bra om vi hadde reist med en gang! Vil bare si at folka er veldig imøtekommende så ingen kritikk til dem! De er sikkert bare overarbeidet pga.stort press. Dette presset vil jo bare øke i fremtiden tenker nå jeg!

Fikk kjørt 12 mil i går. Bilen ble utlevert med 29 mil! Nå skal jeg til Lillehammer men tør ikke kjøre helt opp før Tesla har sjekket ulyd! Så kommer jeg garantert tilbake hit og forteller hvis det i det hele tatt er et problem! BILEN ER FANTASTISK SÅ LANGT!

Vanligvis er dette AC kompressoren eller servo motoren som skaper litt vibrasjoner.  Litt usikker her ettersom det kun skjer når du setter i D eller R.

Prøv å skru av AC og se om det hjelper. Uansett må du få Tesla til å se på det.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA