Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

flashgaardon

100% enig i at denne bør være sticky. Viktig tema når man investerer såpass mye penger i en ny bil.

Hyperstress


Sitat fra: Kallagtunet på mandag 09. september 2013, klokken 09:37
Skjønner fortsatt ikke hvorfor denne tråden ikke er lagt som sticky ??? ?

Enig.
I tillegg bør det være en tråd om produktforbedring, med forslag, ønsker og andre innspill som Tesla kan plukke opp, og forhåpentligvis bruke for å lage et enda bedre produkt og oppdateringer i fremtiden.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

glaserud

Sitat fra: ohh på mandag 09. september 2013, klokken 09:33
Sitat fra: glaserud på mandag 09. september 2013, klokken 08:41
Gåen lader. Får montert ny i dag.
Lader eller ladekontakt? Hvor lang tid brukte de på det? Jeg skal levere bilen min på torsdag for å bytte ladekontakten i bilen - greit å vite hvor lang tid man må belage seg på å vente. :)

Hadde jeg ment ladekontakt hadde jeg sagt ladekontakt. :)

Og hvor lang tid de bruker vet jeg ikke. Leverte i dag morges. Så dro jeg på jobb. Henter den forhåpentligvis igjen i ettermiddag.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Amper

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 09. september 2013, klokken 10:13
Her er min oppsummering av feil rapporter så langt. Synes listen er litt i lengste laget gitt at det er få biler levert, men når det er sagt så er det få av feilene som virker som de er gjengangere. Uansett ikke lei meg for at min bil ikke er produsert enda...

Produksjonsfeil
- Vanninntrenging bakluke
- Vanintrenging i tak
- Dårlig/skade på tetningsist panorama tak
--Dårlig teting støy fra panorama tak i høy hastighet.
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (poteniell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parker
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A Stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.

Software bugs
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårligdårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låses og må resettes

Leverings/klargjørings feil
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Manglende ved leveranse
- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adater rødt 16A 400V trefas
- Gummimatter


takk kallagtunet  :)

En utmerket opplisting.. en slik liste burde egentlig hvert laget som en avstemning.. så kunne vi se hvor ofte feilene kommer opp..

En annen ting med avstenmninger er at det burde være avstemning på om enn har deltatt på avstemningen.. altså en et punkt alle krysser av i forbindelse med avstemingen. Da får vi et tall på hvor mange som har stemt.. og den rette % sats på feil kommer frem.. og ikke bare en fordeling mellom feilene..  ::)   dette er en god pekepin til Tesla lokale fokus også..
P85D :o)

Lille Lance

Sitat fra: Spooz på lørdag 31. august 2013, klokken 18:19
Etter at bagasjelokket (innvendig-) hadde samlet opp 10-15 liter regnvann i løpet av mine første 24 timer som P85 eier føltes det naturlig å lage en tråd hvor man kan dele egenerfarte feil og mangler på modellen. Kun for erfaringer fra norske brukere med EU modellen, ikke copy paste fra andre forum eller rykter hørt via naboen. Fyll gjerne på med feil og mangler fra din bil.

- Bagasjeluken samler vann, renner ut gjennom håndtakene i bunn når den åpnes
- Meget dårlige FM/DAB mottakerforhold
- Autodimming av skjermen fungerer ikke
- Skjermen låser seg tidvis, må resettes
- Kneppelyd fra høyttaler venstre a-stolpe
- Dugg i venstre baklampe
- Feilaktig varsel om lavt lufttrykk i dekk

Huff da ...  :-[ ikke bra ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Thomas Parsli

Dette er en oppsamlet liste på hva som er feil på en rekke biler.
Lager du en tilsvarende liste på en hvilken som helst annen bil (1. generasjon) blir den nok like lang.

Av alle punktene er det bare to jeg ville vært bekymret over (de andre er "enkle"/billige å utbedre):

- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Kallagtunet

#111
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 09. september 2013, klokken 13:56
Dette er en oppsamlet liste på hva som er feil på en rekke biler.
Lager du en tilsvarende liste på en hvilken som helst annen bil (1. generasjon) blir den nok like lang.

Av alle punktene er det bare to jeg ville vært bekymret over (de andre er "enkle"/billige å utbedre):

- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri

Thomas

Det er det som var poenget med å forsøke å samle det i den listen.... Når det er sagt så har jeg kjøpt fler biler opp gjennom tidene som har vært ny model fra en etablert produsent (der ingen av dem har vært er like nye eller revolusjonerende som Tesla) uten å ha opplevd noen av feilene på denne listen.... Og bilene som er levert i norge er biler som er faktisk produsert ett år etter at de første bilene rullet av samlebåndet så en del ting burde produsenten klart å luke ut...

Og jeg har nok fler kandidater på den som bekymrer akkurat meg, men det får være opp til den enkelte å vurdere hva som bekymrer dem..

Thomas Parsli

Listen er kjempefin (og jeg håper Telsa følger med), men svaret mitt var til Lille Lance som skrev:
"Huff da ...   ikke bra ..."

Noe jeg forsåvidt er enig i, men ønsket å kommentere :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

glaserud

Når det skal sies, da, så har Tesla vært veldig enkle å ha med å gjøre når det gjelder reklamasjoner. De tilbød seg å fikse laderen i helga (dette var på fredag ettermiddag), noe jeg ikke har vært borti før.

Jeg ville dog kjøre ørlitte grann mer, så leverte den heller i dag. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

TS

Jeg sendte for en uke siden en bekymringsmelding til TM og påpekte mulighet for alvorlige følgefeil dersom min bil ikke blir "vanntett" og refererte tråden og til tetthetsfeilene som spesielt Spooz har meldt om.

Nå kom svaret:
Jeg har diskutert dette med mine teknikere og de sier at de ikke har oppleved noen tilbakemelding på dette, men jeg kan forsikre deg om at bilene blir produsert med dette i tanken og kvalitetstestet etter at den er ferdig i produksjonen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Muffinman

Lurer på at Tesla har en egen svadagenerator for slike henvendelser...

http://svadagenerator.no/   

Kallagtunet

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 09. september 2013, klokken 14:45
Listen er kjempefin (og jeg håper Telsa følger med), men svaret mitt var til Lille Lance som skrev:
"Huff da ...   ikke bra ..."

Noe jeg forsåvidt er enig i, men ønsket å kommentere :)

Thomas

Den er grei da postet vi forbi hverandre :-D

petersv

En oppklaring rundt appen.

Bilene i Norge har simkort uten telefonnummer, og kan dermed ikke kalles opp når bilen er i sleep. Dette er grunnen til at vi ikke får kontakt med bilene våre led mindre den lader aktivt. Dette er pgså grunnen til at appen ikke er sluppet i Europa enda.

Infoen er "rett" og fra troverdig kilde i Tesla.

Forøvrig opplever jeg ingen feil, bortsett fra at lading med Schuko ikke fungerer hver gang.

GRS

#118
Har ikke lest gjennom alle innlegg, men reagerer med undring på at det er problemer med vanninntrengning. Akkurat dette må en ELBIL-produsent ha ekstremt god kontroll på, siden konsekvensene er vesentlig større enn på en hvilken som helst annen bil.

Mye av elektronikken ligger vel lavt i bilen? Hvordan er kontrollen med vann ellers, og OM det kommer inn? Det vil si inntrengning der man ikke ser det? Finnes det varslingssystemer/sensorer? Man aner jo ikke hvilke "ruter" vannet følger, men vet egentlig bare at det ender på de laveste punktene, eller samler seg i "feller" som dessverre designere er altfor flinke til å lage/overse. Det vanlige folk vil reagere på er KUN inntrengning man ser eller evt. hører. Den "skumle" inntrengningen vil gjerne komme der man ikke merker den.

Vann + elektronikk er (selvsagt) fy fy i normale biler. I en elbil bør det være ekstremt sjelden, og i Tesla burde det ikke vært et eneste tilfelle om det ikke var opplagte skader/produksjonsfeil. Disse burde da vært oppdaget i kvalitetskontrollen, så biler med slike problemer skal uansett ikke slippe ut av fabrikken. Det er iallefall min mening. :)

Håper Tesla har/får kontroll på dette. Det er nettopp slike ting som kan snu positiviteten i markedet, og det burde ikke vært noe tema i hele tatt....
TM3P sort/sort

OleJA

Sitat fra: petersv på mandag 09. september 2013, klokken 17:33
En oppklaring rundt appen.

Bilene i Norge har simkort uten telefonnummer, og kan dermed ikke kalles opp når bilen er i sleep. Dette er grunnen til at vi ikke får kontakt med bilene våre led mindre den lader aktivt. Dette er pgså grunnen til at appen ikke er sluppet i Europa enda.

Infoen er "rett" og fra troverdig kilde i Tesla.

Forøvrig opplever jeg ingen feil, bortsett fra at lading med Schuko ikke fungerer hver gang.
Må inrømme at jeg synes dette virker litt svada også. Det er en IP forbindelse som opprettes til bilen over 3G nettet, ikke en telefonsamtale, dette er uavhengig av telefonnr. Datatrafikk trenger derfor ikke et telefonnummer.

Får dere kuntakt med en 'sovende' bil som står koblet mot et wifi nett?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA