Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Microknut

Sitat fra: Cato76 på torsdag 26. september 2013, klokken 08:33
Må konstantere at jeg er meget fornøyd med bilen så langt, men siste døgnet har det dukket opp noen merkelige ting...

1. Parkerte bilen i går kveld klokken 21:22 og sjekket range via appen, 362 km (ideal range) sto den på da. Jeg koblet ikke til lader i natt for å finne ut hvor mye batteriet taper seg.

Sjekker igjen appen klokken 06:52, i dag, og finner ut at batteriet har økt til 366 km (ideal range) :o :o :o - wtf? Hadde bare mobilen også ladet seg opp i løpet av natten, uten tilkoplet strøm  8)

2. I dag fikk jeg også opp denne striplede linjen som antyder at man ikke får full regen når en slipper fremmoverpedalen - denne har jeg kun sett når batteriet er helt fullt. -denne forsvant igjen etter 5-6 km, og jeg hadde full regen igjen.  ???

3. Koplet til laderen på jobben i går, men bilen ville ikke lade... Som dere ser på bildet så mottar bilen 13A og 228 V, men lader 0 km/timen - slik sto den i fem minutter. Tok da ut ladekabel og satte inn igjen, og måtte gjenta dette 3-4 ganger før bilen begynte å lade  :(

4. Etter jobben så starter jeg opp bilen, og setter på lyden på radioen - men her er det bare skurring (knitring), skrur av lyden og kjører videre - telefonen ringer - jeg hopper i taket - her er en utrolig høy og (igjen) knitrende ringetone. - Blinklyslyden er og fucked up... Jeg tenker at her er høytalerene sprengt (jeg prøvde volumet på 11 dagen før). Stopper bilen - holder inne begge skrollehjulene på rattet - resetter bilen - alt fungerer fint igjen  ::)

Jeg har hatt Mondeo i 3 år og den har samme feil som du beskriver med stereo anlegget. Min harhatt det slik siden den var ny, men det skjer bare 3-4 ganger i året. Løsningen er alltid å resette anlegget, dvs stoppe bilen. Det er jo litt enklere enn på Teslaen.

Kan endringen av range skyldes at en eller annen forbruksteller blir nullstilt når en stopper?
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

petersv

Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. september 2013, klokken 09:35
Skal gjøre det, kanskje det er en feature på brune biler :)

Har oppdaget ett par andre feil også:
-får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden (skulle tro barnesikringen ikke skrur seg av der..)
-Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs. Regner med man skal se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet?

Vedlagt bilde fra begge sider i bagasjerommet.

Skal sjekke trekket i min bil etterpå og rapportere.

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

kimlillebo


Sitat fra: ohh på torsdag 26. september 2013, klokken 09:00
Sitat fra: Cato76 på torsdag 26. september 2013, klokken 08:52
Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. september 2013, klokken 08:38
Det begynner vel å bli kaldt - mulig batteriet må varmes noe før lading/regen kan starte?

Muligens. Det var 4 grader da jeg reiste.
Har skjedd med meg 2 ganger, begge ganger i teperaturområdet du viser til. Dette er også notert i Canada da det var kaldt høst/vinter i fjor.
Samme her. Det har vert 4-6 grader siste morgenene og da er regen begrenset til 30kw. Er helt sikkert noe med temperaturen på converteren eller noe.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Kallagtunet


Cirion

Sitat fra: Cato76 på torsdag 26. september 2013, klokken 08:33
Må konstantere at jeg er meget fornøyd med bilen så langt, men siste døgnet har det dukket opp noen merkelige ting...

1. Parkerte bilen i går kveld klokken 21:22 og sjekket range via appen, 362 km (ideal range) sto den på da. Jeg koblet ikke til lader i natt for å finne ut hvor mye batteriet taper seg.

Sjekker igjen appen klokken 06:52, i dag, og finner ut at batteriet har økt til 366 km (ideal range) :o :o :o - wtf? Hadde bare mobilen også ladet seg opp i løpet av natten, uten tilkoplet strøm  8)

2. I dag fikk jeg også opp denne striplede linjen som antyder at man ikke får full regen når en slipper fremmoverpedalen - denne har jeg kun sett når batteriet er helt fullt. -denne forsvant igjen etter 5-6 km, og jeg hadde full regen igjen.  ???

3. Koplet til laderen på jobben i går, men bilen ville ikke lade... Som dere ser på bildet så mottar bilen 13A og 228 V, men lader 0 km/timen - slik sto den i fem minutter. Tok da ut ladekabel og satte inn igjen, og måtte gjenta dette 3-4 ganger før bilen begynte å lade  :(

4. Etter jobben så starter jeg opp bilen, og setter på lyden på radioen - men her er det bare skurring (knitring), skrur av lyden og kjører videre - telefonen ringer - jeg hopper i taket - her er en utrolig høy og (igjen) knitrende ringetone. - Blinklyslyden er og fucked up... Jeg tenker at her er høytalerene sprengt (jeg prøvde volumet på 11 dagen før). Stopper bilen - holder inne begge skrollehjulene på rattet - resetter bilen - alt fungerer fint igjen  ::)
Er en logisk forklaring på alt :)

1. Du har satt bilen til å vise Ideal Range.
Ideal Range = Beregnet kjørelengde basert på din kjørestil... (Kjører du litt gris :) )

2. Batteriet var nok kaldt. Den stipplede linjen på regen dukker opp hvis temperaturen i batteriet er for lavt, eller batteriet er for fult.

3. Knot det der, men plugge i veggen først. Åpne luken med laderen, er bakluka åpen, hold ladepluggen i høyde med karmen på bakluka for å åpne. Sett inn laderen. Funker det ikke trykk knappen, trekk den ut. Lukk luken og lås bilen. Prøv på nytt. Ikke ta laderen ut fra veggen, det er ikke der problemet er med mindre sikringa røk.

4. Har du telefonen i lommen under skjermen, slår den inn på anlegget ved inngående/utgående samtaler samt meldinger og nettoppdateringer.
Legg den heller i kengurulommen på førersetet.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. september 2013, klokken 09:35
Skal gjøre det, kanskje det er en feature på brune biler :)

Har oppdaget ett par andre feil også:
-får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden (skulle tro barnesikringen ikke skrur seg av der..)
-Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs. Regner med man skal se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet?

Vedlagt bilde fra begge sider i bagasjerommet.
Det der så ikke pent ut i det heletatt. Her har de nok bommet. Ser ikke sånn ut i min bil.
Det er et hull på venstre side, men det er satt inn et "lokk", men dette er for å komme til bak ladeuttaket og ikke så høyt som ditt bilde viser.

I barnesikringen inngår begge bakdører og bakluken. Har du slått av barnesikringen skal døren virke. Du kan forsøke å slå den på og så av igjen, hvis det ikke virker er det noe feil med din venstre bakdør.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv

Sitat fra: Epleskreller på fredag 27. september 2013, klokken 09:35
Skal gjøre det, kanskje det er en feature på brune biler :)

Har oppdaget ett par andre feil også:
-får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden (skulle tro barnesikringen ikke skrur seg av der..)
-Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs. Regner med man skal se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet?

Vedlagt bilde fra begge sider i bagasjerommet.

Var å tok bilder, fant de samme "hullene" som du fant. De er jo i "taket" på bagasjeromsidene, så det er ikke synlig. Ser trekket ditt har løsnet, det har ikke mitt. Sikkert smal sak å fikse.

Muffinman

#383
Sitat fra: fonberg på lørdag 21. september 2013, klokken 08:56
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 21. september 2013, klokken 07:26
Sitat fra: Muffinman på fredag 20. september 2013, klokken 22:30
Edmunds.com opplever også en del krøll med sin. Å slite hull i bakdekkene på vel 15.000 km er vel litt for tidlig...

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html

Det er 3 ting man må gjøre for å maksimere levetiden på dekkene:

1) Be Tesla gjøre en toe og camber sjekk rett etter overtakelse
2) øke lufttrykket i dekkene
3) rotere dekkene. Det er 2 måter å rotere dekkene på.
3a) putte bakdekkene foran
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Gjør man dette er jeg sikker på at dekkene varer 20.000km

Er det noen norske TMS-eiere som har fått gjennomført en toe and camber sjekk? Er dette noe Teslas servicesentere gjør uten videre?
Akkurat denne feilen har nok lite med hard kjøring å gjøre som jeg trodde. Edmunds har gått systematisk til verks og funnet ut at bakstillingen har endret seg siden bilen ble levert:

SitatThat's 0.73 degrees or almost 3/8ths of an inch of total toe-out. Compared to the toe-in specification, the difference is greater than a half-inch. This is massive. This is our pencil sharpener for tires.

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/

Kilroy

Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

janlar

Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

sindrej

Jeg har hatt noen småfeil som har allerede vært rapportert av andre, men generelt har det vært brukbart.  DAB har ikke skuffet meg så mye, har fungert brukbart synes jeg (men det er min første DAB-radio så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag).  Lading har fungert helt perfekt, null problemer der, og det er vel det viktigste egentlig.  UMC står alltid plugget i veggen og jeg kan åpne ladeluka fra 1-2 meters avstand med knappen på UMC uten problemer.  Er jo endel sammenføyinger i karroseriet som er bob-bob, men ikke værre en på andre TMS biler ser jeg.

Til motsetning av noen andre så opplever jeg ikke Kallangtunet (og denne listen) som negativ, jeg opplever han (og listen) mer som en realist/realitet.  Dersom alle roper halleluja begynner jeg å bli skeptisk  :)  Uten kritikk og kritiske, konstruktive tilbakemeldinger så vil ikke Tesla forbedre seg nevneverdig tror nå jeg.  De fortjener å få vite det de gjør som er virkelig bra, og det som er virkelig ikke bra.  Det er klart at de uansett har skapt en fabelaktig (og markedsledende) bil, da er det viktig å fortsatt holde trykket oppe ;)

Kallagtunet

#387
Sitat fra: janlar på fredag 27. september 2013, klokken 21:38
Sitat fra: Balrog på fredag 27. september 2013, klokken 13:12
Perfekt!
+1  8)

Jepp apropos å beskylde andre for trolling og spam :D

Ser frem til lykkelige nye eieres euforiske beretninger om sine nye biler i de to andre stickyene som er dedikert til det temaet!

notonlyonlybutbut


Sitat fra: fonberg på lørdag 21. september 2013, klokken 08:56
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 21. september 2013, klokken 07:26
Sitat fra: Muffinman på fredag 20. september 2013, klokken 22:30
Edmunds.com opplever også en del krøll med sin. Å slite hull i bakdekkene på vel 15.000 km er vel litt for tidlig...

http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-tire-woes-part-2.html

Det er 3 ting man må gjøre for å maksimere levetiden på dekkene:

1) Be Tesla gjøre en toe og camber sjekk rett etter overtakelse
2) øke lufttrykket i dekkene
3) rotere dekkene. Det er 2 måter å rotere dekkene på.
3a) putte bakdekkene foran
3b) gjelder p85+: vrenge bakdekkene av felgen og putte dem på andre siden

Gjør man dette er jeg sikker på at dekkene varer 20.000km

Er det noen norske TMS-eiere som har fått gjennomført en toe and camber sjekk? Er dette noe Teslas servicesentere gjør uten videre?

Jeg gjennomførte en hjulstillingsjekk på onsdag hos Tesla på Alnabru, etter at jeg hadde rapportert at rattet var noen grader skjevt. Det viste seg at verdiene var utenfor gjeldene standard. Gjennomført på en halv times tid. Om de gjør det for "alle" vet jeg ikke, men i hvert fall raskt gjennomført og upåklagelig service.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

Ron

Har nå vært den lykkelige eier av TMS i en uke, en gedigen opplevelse stort sett, men noe har jeg likevell å kommentere:
- dårlig dekning på radio både DAB og regulær
- speilene tilter ikke ved rygging
- er det dekkreprasjonssett inkludert.
- bilbelte alarm begynner å bipe i park.
- 17" er ikke synkron ved påslag av lys.. irriterende å sitte i flombelysning i tuneller :-(

Hyggelig at andre TMS eiere hilser  :-)
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA