Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Kallagtunet

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:26
Kallagtunet, diskusjoner om lojalitet til bilprodusenten har vi vært med på før :)

Jepp, og jeg liker innstillingen din her :D

Stig O

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:56
Tesla har dessverre sunket kraftig i mine øyne den siste uken. Alt for mange småfeil på bilen, og servicen står til stryk. Gidder ikke utbrodere, men tesla har noen utfordringer.....

Dette var meget trist å lese fra en av de største fanboys her på forumet. Kjenner jeg begynner å få kalde føtter.Har en meget driftsikker bil som jeg er veldig glad i.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

TS

#242
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 17. september 2013, klokken 22:26
Tror vi må tilbake noen måneder til en liten påminnelse som ble gitt:
http://elbil.no/elbiler/974-har-du-baller-til-a-kjope-tesla-model-s

Ingenting av det jeg leser nå overrasker meg. Tesla har bevega seg lynhurtig ut i markedet med Model S. Det vil ha noen konsekvenser. Men det er også derfor de er så høyt elska av fansen. Igjen må jeg si:
Kundebehandlingen blir avgjørende. For småproblemene vil være der. Men er det et apparat og ressurser som kan håndtere dette? Skjønner feilene, har delene, løser det kjapt, stiller med et smittende og godt humør, har en god historie å fortelle og letter plagene dine med å levere fra deg Model S et par timer eller en dag?

Det kan redde mye - og det er hva jeg nå er mest spent på. For at skjønnhetspletter, småfeil og sikkert også noen vesentlige mer kjedelige og systematiske feil er der, annet vil overraske meg. Streit nok at noen da forsøker å holde orden på dem. Det er ikke nødvendigvis å gjøre ting vanskeligere for Tesla, det er for å holde dem skjerpa. Lykke til videre med det, men glem ikke å glede dere i bilen. For morosam er den!

Kallagtunet, diskusjoner om lojalitet til bilprodusenten har vi vært med på før :)

Jeg husker godt denne artikkelen
:D

Den minnet meg på at vi visste at vi skulle bli Betatestere i Europa. Jeg valgte deretter å tro at Tesla kommer ha kontroll på drivlinjen og at jeg vil ha baller til å tåle endel av de andre småfeilene som jeg mest sannsynlig ikke hadde fått på en tysk eller japansk hybrid..
Men, jeg håper vi snart klarer å få en bedre oversikt på feil og hvordan Tesla løser det. Mangler løser seg i med kjøpsloven i hånden.
Det som beskymrer meg mest, er at salget tar av mye nå slik at Tesla i Norge ikke har nok ressurser til å håndtere "småfeil" fortløpende og dermed får en misfornøyde kundemasse.

En Tesla Owners Club har nok noe å bidra med her.
Kjell Arne Wold har selv uttalt at han håper på en slik klubb (eller noe sånt)

Klubben kan faktisk hjelpe Wold & Co med å legge press på TM for å gjøre riktige prioriteringer med hensyn til forbedringer på produkt, så vel som service og ettermarked.
(Det bør ikke være en fanklubb.. )


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Epleskreller

#243
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:56
Tesla har dessverre sunket kraftig i mine øyne den siste uken. Alt for mange småfeil på bilen, og servicen står til stryk. Gidder ikke utbrodere, men tesla har noen utfordringer.....

Veldig kjedelig å lese. Regner med at det er mer enn kromlistene da, som de kanskje ikke ønsker å rette opp i? Følte jeg ble litt mindre entusiastisk nå når dette kommer fra deg..

Jeg syns forøvrig det er bra at Kallagtunet har lagd listen med feil som er oppdaget en eller flere ganger! Det er tydelig at kvaliteten er så som så,, både hardware og software. Software har jeg tro på at blir fikset, er mest engstelig for alt det andre (samt å ikke få vinterdekk før jeg trenger dem)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Stig O

Håper dette ikke bare blir rapportert her på Tesla forumet, men at folk så langt oppe i systemet som mulig(Elon?) får vite om alle problemene. Noen som har tatt ansvar? Noen tanker om hvilken strategi vi skal bruke?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

TS

Sitat fra: Stig O på onsdag 18. september 2013, klokken 10:20
Håper dette ikke bare blir rapportert her på Tesla forumet, men at folk så langt oppe i systemet som mulig(Elon?) får vite om alle problemene. Noen som har tatt ansvar? Noen tanker om hvilken strategi vi skal bruke?
Strategien kan være at vi får tallfestet disse sakene og at TeslaOwnerClubNorway tar ansvar for etterretning og rapportering til høyeste hold i TM dersom tallene viser en skummel trend
Kanskje først Jerome, og så Elon om ikke Jerome viser nok interesse.   
(Dette er bare et forslag fra meg , ikke fra styret )

Ellers bør alle eiere med vesentlige feil uten snarlig løsning også kontakte noen høyere opp i systemet selv.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Amper

vi får enkelt en oversikt hvis de som har fått bilen stemmer i denne tråden her..

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html

den er lagt slik at tallene kan sammenlignes lett.. altså hvis 50 stk angir de har pano og 5 rappoterer feil med de.. blir det en feilprosent på 10% er det  er det 3 stk med feil blir det 6% etc..

den feil-listen som er herdig laget sier oss veldig lite før vi kan se omfanget eller frekvensen om du vil..   :)


P85D :o)

BogZog

Må benytte anledningen til å skryte litt av Tesla service her i Trondheim.

Har opplevd problemet med feilmelding som forteller at ladekabelen er defekt, men har funnet ut at dette har en viss sammenheng med om bilen er låst før jeg plugger inn kabelen. Det viser seg at dersom bilen først er låst vil jeg få feilmeldingen. Utsatt lading vil derfor ikke fungere. Hadde imidlertid større bekymringer i anledning en lengre reise, og om vedlikeholdslading ville fungere. Fryktet å returnere til en "Brick".

Nevnte dette i en e-mail til Tesla her i Trondheim. Ble da tilbydt at de henter bilen den dagen jeg drar og at de holder øye med den i sin varetekt i den perioden jeg er på reise. Ikke nok med det, så skal de også kjøre meg og min familie til flyplassen... det fortjener skryt. Tviller på om Møller her i byen ville tilbydt det samme.

I perioden jeg er vekke skal de gjøre andre oppgraderinger som har blitt avtalt  ;D
Model S Signature Performance #60
Model X #177
Trøndelag

Anew

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 17. september 2013, klokken 21:50
Jeg tror vi har forskjellig forståelse av hva en feil er. På min bil er det forskjøvede kromlister overalt- forskjellen er bare 1-3 mm og det er sikkert mange som ikke legger merke til det.
Jeg tror ikke man ser det samme ved en Panamera :o
Mulig man ikke ser det på en Panamera, men jeg tok en kikk på min egen BMW, og der var det omtrent samme forskyvningen på kromlistene som det du opplever. Har aldri tenkt over det før, så takk for den... ;) Har også hatt en Peugeot en gang som trengte litt justeringer av dører - merket det ikke før den hadde gnagd hull i gummilisten.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

OleJA



Sitat fra: BogZog på onsdag 18. september 2013, klokken 15:22
Må benytte anledningen til å skryte litt av Tesla service her i Trondheim.

+1, Har samme erfaring  :D

Sitat fra: BogZog på onsdag 18. september 2013, klokken 15:22
I perioden jeg er vekke skal de gjøre andre oppgraderinger som har blitt avtalt  ;D

Vil det si at du snart får installert dobbeltladeren?
Skal selv inn med bilen imorgen for å få justert dørpaneler som er skeive, er spent på om de får det til. Isåfall blir alt bare fryd og glede.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

phobic

#250
Har en annen softwarebug her. Litt rart at ingen andre har nevnt det.
Om man kjører sørover og har på kartet, er alle stedsnavnene OPP-NED :P
Fancy. Bør være en enkel SW fix.

Jeg har hatt bilen på dag #5 nå, har vært hjemme med junior pga stengt barnehage.
Skulle ut og flytte bilen ut av carporten, for å spyle av den. Er byggeplass fra hælvete utenfor her.
Bilen blir nedstøva på 3 timer. Der så jeg at alle håndtakene står  ute.
Går ikke an å åpne dørene, går ikke an å få ut laderen. Bilen er stein dau...

Ringte Tesla Trondheim, og en fyr skal komme nå. Jaja, bra service hvertfall.
Så fremst han får den på igjen.

Kallagtunet

Norges første 12V feil kanskje? Ikke helt typisk for vinduene skulle da muligens vært nede og handtakene pleier vel heller ikke være ute.

Har du sjekket at det er liv i nøkkelen?

phobic

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 18. september 2013, klokken 17:48
Norges første 12V feil kanskje? Ikke helt typisk for vinduene skulle da muligens vært nede og handtakene pleier vel heller ikke være ute.
Har du sjekket at det er liv i nøkkelen?

Trykt på både, trunk, frunk og tak på mini-Teslaen, klikk og dobbeltklikk. Stein dau.
Ikke blå/rød/grønn lys ved siden av ladepluggen heller.

Kan nevnes at jeg fikk bilen utlevert fredag 13.... :P

phobic

#253
Problem solved.
12 volts batteriet var tomt. (Bilen har stått tilkoblet lader i 24 timer)
Jaja, sånn er det å være Beta-tester. No worries, så lenge shit blir fikset.
Creds til Tesla Trondheim for prompt action.

Løsning for død låst bil:
- Koble til 12V lader foran. Vent ett minutt. Lås opp bilen. Reset ladeluke med å starte bilen (trykk bremsepedal).
- Ta lader inn og ut igjen.


Kallagtunet

Bra at det løste seg. Norges første med 12V problemet som tydeligvis er vanskelig å få has på for Tesla. Det har vært kjent i US siden juletider. Kan bli ekstra krevende med norsk vinter mhp dette hvis ikke Tesla finner på noe lurt her!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA