Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Kallagtunet

Å løse dårlig eller feil det på servicesenter er ikke noen god løsning og i Norge med Norske mekanikerlønninger er det en direkte dårlig ide.

Flott at noen eiere kan se gjennom lykkerusen og dele det de opplever av problemer i denne tråden slik at potensielle kjøpere kan få ett balansert bilde. Jeg mener at tråden fortjener å bli en "sticky".

Muffinman

Enig. Vi som har kjøpt/bestilt denne bilen er forberedt på at det kan bli noe krøll, men nå kommer nok hverdagen for mange som har levd i halleluja-tåken. Håper dette kan bli en tråd med konstruktiv dialog om feil og mangler. Det vil ikke gavne bare potensielle kjøpere, men også de som allerede har bilen i garasjen.

flashgaardon

Helt enig i at dette bør bli en sticky tråd, viktig emne!!

Andrewas

Noen steder mener jeg det har vært opplyst at førerinnstillingene skal være knyttet til nøkkelen. Ser ikke at dette stemmer - innstillingene virker å kun være knyttet til valgt profil - som man manuelt velger på skjermen.

Noen andre som har en model S selv og som har erfart annerledes?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

el-g

Sitat fra: Andrewas på søndag 01. september 2013, klokken 09:21
Noen steder mener jeg det har vært opplyst at førerinnstillingene skal være knyttet til nøkkelen. Ser ikke at dette stemmer - innstillingene virker å kun være knyttet til valgt profil - som man manuelt velger på skjermen.

Noen andre som har en model S selv og som har erfart annerledes?

Min erfaring er at førerinnstillingen IKKE er knyttet til nøkkelen. Må velges på skjermen.

Andre ting:
- har noen fått DAB til å virke?
- fått til å koble seg til WiFi hjemme?
- kartet henger seg iblant, dog ikke instruksjonene hvis man har lagt inn destinasjon.

shb

Hei.
DAB virker hjemme når bilen står i ro. Beveger den seg  er dekningen vekk >:(
kommer igjen i Eidsvåg/Sandviken - Bergen sentrum

WiFi hjemme gikk grit å koble seg til, da endret 3G symbolet seg til lik det på mobilen. Kunne surfe betydlig raskere.

Spent på vannlekasje, bilen står med bakparten undet tak. Skal se hva som skjer når den blir parkert i friluft.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Lynet

Når det gjelder DAB er det krav om god antenne. For noen år siden prøvde jeg en radio med glassantenne, virket bare enkelte steder i Trondheim.
Monterte skikkelig takantenne og fikk perfekt radio i nesten hele Trøndelag, og 100% hele veien Trondheim - Oslo helt uten skurring.
Så til dere som skal klage, be dem sjekke antennen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

teslaslaven

Sitat fra: RSandven på lørdag 31. august 2013, klokken 21:13
......kamerat, og han hadde US-versjon "mikrofonkonsoll" i taket. I følge denne videoen så har den en oppgradert versjon, se 02:55

Forklaring på dette: Det er sikkerhetspakken som gjør at man får en mikrofonkonsoll med to "hull" i som vist på videoen. Uten sikkerhetspakken får man denne løsningen: http://4.bp.blogspot.com/-iSGKinFrRpU/UJg6NNpbd-I/AAAAAAAARrU/ObDlxyLnWt4/s1600/Tesla-Model-S-interior.jpg

Har altså ingenting med US/EU å gjøre.

Pitter fra Madla

DAB virker, også under kjøring
Wifi virker
Savner skrekkelig kobling mellom nøkkel og profil. Når jeg overtar bilen etter kona, som er lita og nett, klarer jeg knaptå strekke meg inn til profilvalg på skjermen, slik at setet beveger seg bakover slik at jeg kan slippe inn. Dette MÅ fikses.

To ting som IKKE virker
Hanskerommet lar seg ikke åpne
Ladeporten åpner ikke etter oppskriften. Jeg må inn på skjermen å åpne derifra. Virker ikke med å trykke på knappen på kabelen.

Skal kjøre langtur i regn i dag, så da finner vi ut om den er tett.

P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

Øyvind.h

På min walkthrough på lørdag sa tesla at knappen på håndtaket var for å få stoppe lading/løsne laderen, ikke for å åpne ladeporten. Vet kabelen åpner porten i USA, og hadde håpet det var slik her også. Men de sa altså til meg at det ikke var tilfelle.

Oppdaget for øvrig ingen feil på min bil. Testet det meste som kan testes uten å kjøre. DAB fikk jeg kontakt med selv inne i verkstedshallen. Men kanskje det bare er pga lykkerusen jeg var i ettersom bilen ikke lot seg registrere :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kallagtunet

Øyvind H: På tide å endre signaturfeltet ditt?

Roger (NO)

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. september 2013, klokken 14:30
På min walkthrough på lørdag sa tesla at knappen på håndtaket var for å få stoppe lading/løsne laderen, ikke for å åpne ladeporten. Vet kabelen åpner porten i USA, og hadde håpet det var slik her også. Men de sa altså til meg at det ikke var tilfelle.

Oppdaget for øvrig ingen feil på min bil. Testet det meste som kan testes uten å kjøre. DAB fikk jeg kontakt med selv inne i verkstedshallen. Men kanskje det bare er pga lykkerusen jeg var i ettersom bilen ikke lot seg registrere :)

Jeg kan bekrefte at knappen på håndtaket åpner ladeporten på bilen. Forutsetter at støpselet er i veggkontakten først...

Øyvind.h

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 01. september 2013, klokken 14:40
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. september 2013, klokken 14:30

Jeg kan bekrefte at knappen på håndtaket åpner ladeporten på bilen. Forutsetter at støpselet er i veggkontakten først...
Haha. Information Tesla-style! Syntes det virket klønete å måtte trykke på skjermen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Zneip

Sitat fra: Spooz på lørdag 31. august 2013, klokken 22:10
Til uka er er det meldt 7-10 dager sammenhengende regn. Da kommer luka til å bli full da :)

Hor er det dette vannet samler seg? Inne i selve luka? Det kan da umulig være en tiltenkt funksjon?

P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA