Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Miljøbløffen Tesla S!

Startet av Olemann, søndag 08. september 2013, klokken 03:26

« forrige - neste »

Olemann


Hei,

Noen som vet om det er ladeplass på Tusenfryd fornøyelsespark?  Fant ikke noe på nettsiden deres.

Mvh Ole

Caffe

De har ikke noe ordentlig ladeplass, men jeg fikk låne en stikkontakt ved personalbrakka når jeg var der i sommer. Spør parkeringsvakta når du kommer dit.

Egentlig burde Tusenfryd kjenne sin besøkelsestid å investere i flere ladestasjoner. Kanskje noen i elbilforeningen kunne gi dem et tips?
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

svingen

er jo bare og sende mail  selv,hvis nok gjør det så kanskje det kommer opp noen.
Selv så prøver jeg alltid og påvirke hvor jeg er og det ikke er ladepunkt.

Fleste parten tror det må være spesial kontakt osv,når jeg forklarer 16A og reservert til elbil holder så inser folk att det ikke er så dyrt/spesielt/vanklig :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Siadatra

Er det noen som har forsøkt å få ladet på Tusenfryd i år?

fredag

Sitat fra: Siadatra på lørdag 09. august 2014, klokken 19:04
Er det noen som har forsøkt å få ladet på Tusenfryd i år?

I sommer var BEGGE chademo hurtigladerne ved Tusenfryd / Nygårdskrysset nede samtidig! Jeg lånte bort i-Mieven min til min niese, og hun kom seg heldigvis tilbake til Oslo uten å lade.

I Dyreparken i Kristiansand ga de gratis parkering til elbil helt uoppfordret, og de hadde i hvert fall noen få schuko ladestolper.

Sommerland i Bø hadde ikke lading for elbil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Sirka

Ingen lademuligheter på Tusenfryd da jeg var der tidligere i uken, i følge parkeringsvakten. Ble tilfeldigvis plukket ut til å delta i en brukerundersøkelse mens jeg var der, og sa da selvfølgelig "Ladeplasser for elbil!" da jeg ble spurt om forbedringspotensiale for parken. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

svingen

var på fest/kick off med jobben på tusefryd  og kom kjørende inn og spurte om det var noen lade mulighe til elbil? fikk til svar "nei det har vi ikke" forklart jeg kun trenger 6a eller ca 1200 watt eller ca en hårføner.....fikk da beskjed om att jada det skulle dem ordne,ble dirigert videre oppover.
Kom så opp i cowboy "byen" og snakket med hun som arangerte det,og hun sa nei vi har ikke mulighet til og lade elbil,forklarte igjen att det ikke krevde mye strøm osv hun lovet og sjekke (litt stressa var jeg nå som haddde 39% igjen og skulle ta med meg noen på vei hjemm så burde egetlig ha 50% får og ikke måtte vise elbil fra sin versted side med 60 km/t på e6) hun sa hun skulle sjekke og komme tilbake til meg.

så fikk jeg lov til og lade på en stikk kontakt,mener det var en rød 32a ved siden av der jeg ladet så burde jo være nok strøm ;)
satt den på 6a og 4 timer og 30 min senere var det på 72% så kom jeg meg hjemm igjen uten og hurtiglade (ville vært kjedlig 22:30 og måtte hurtiglade med 2 gjester i bilen får og si det forsiktig)
kom hjem med 30% igjen.

så det går nok og lade i tusenfryd hvis man er forsiktig med begrep og spør om en stikk kontakt ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Tbeinet

Det burde være en smal sak for slike steder å hoste opp saktelading til X antall biler. De fleste er i slike parker såpass lenge at farten ikke spiller så stor rolle. Det burde være en meget enkel investering?

svingen

ja,helt klart dem sa att dem skulle ha det her klart,men da jeg svart tilbake med info om type2 og 10a maks styrke osv,sa dem att dem ikke hadde kom så langt i prossesen.
Så virker egetlig som det bare er noe dem skal ha uten att dem har starta jobben.

Personlig så syns jeg dem burde hoste opp penger til type2 32a lade punkter hvis det ikke blir veldig dyrt med tanke på strøm, er jo ikke alle som er like lenge i slike parker og noen andre støre batteri enn andre ;)
10a syns jeg er litt "tynt" får og være ærlig men alt er jo bedre enn ingen ting.

parkerte ved siden av 2 tessla biler,iriterte meg litt att det ikke er mulig og "sjele" strøm av dem sjefen min har en slik en og tror nok fint jeg kunne ha lånt litt av han (bor rett ved siden av der så) men dem vil vel ikke det med tanke på garanti på batteri osv.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Tbeinet

Jeg er ikke helt enig. I slike parker får man mye mer nytte av 10 sakteladingsplasser enn en hurtiglader. De med Tesla kommer seg fram og tilbake uten den lille ladingen. De med mindre biler får fylt på bra med strøm i løpet av et gjennomsnittlig besøk.

svingen

@Tbeinet enig med deg der hvis det er valget,men det er vel ikke store kostaden og sette opp type2 16a enn 32a.
men hvis saken er mellom 10stk 16a eller 5 stk 32a er jeg enig med deg.
vanlig stikk kontakt på 10a blir vel litt lite (er vel krav om maks 10a på vanlig stikk kontakt)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jkirkebo

Sitat fra: Tbeinet på tirsdag 09. september 2014, klokken 09:08
Jeg er ikke helt enig. I slike parker får man mye mer nytte av 10 sakteladingsplasser enn en hurtiglader. De med Tesla kommer seg fram og tilbake uten den lille ladingen. De med mindre biler får fylt på bra med strøm i løpet av et gjennomsnittlig besøk.

10 sakteladingsplasser fremfor en hurtiglader ja, men ikke 10A schuko for all del. Tiden har løpt fra den løsningen.

32A Type 2 må da være det optimale på slike steder. Fulladet Leaf eller i3 på 3-4 timer. Evt. 25A om nettselskapet setter seg på bakbeina mhp. 32A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA