Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Birger, lørdag 07. september 2013, klokken 10:54

« forrige - neste »

Birger

Min første Tesla :-)!

Den reduserer kanskje skuffelsen LITT for at leveringen er blitt flyttet fra sept/okt til midten av november.

Den har bare to hjul, men det er jo bedre enn ingen :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

TorkEL10

Den reduserer kanskje skuffelsen LITT for at leveringen er blitt flyttet fra sept/okt til midten av november.

Hvordan fant du ut at leveringen er flyttet?
(Tror jeg er i samme bås)
P2245

Birger

Sitat fra: TorkEL10 på fredag 30. august 2013, klokken 19:08

Hvordan fant du ut at leveringen er flyttet?
(Tror jeg er i samme bås)

Etter en del kommentarer her på forumet så sendte jeg epost til Heidi hos Tesla.

Sualc

Gratulerer :)

Spørs om ikke jeg må kjøpe meg en sånn jeg også...mens jeg venter...og venter... :o
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

EvenSteven

Tesla S P85+ sølv

Birger

Sitat fra: EvenSteven på fredag 30. august 2013, klokken 20:34
Hvor kjøpte du den?

Den er kjøpt på Teslas Web shop i U.S.A.

En del av sakene derfra kan du bare bestille med U.S. adresse, Det ordnet jeg ved hjelp av http://www.jetcarrier.com/ som fungerte klokkerent for meg. Det var også helt ok for Tesla representanten jeg var i kontakt med at en slik tjeneste ble benyttet.

bb

Hva er epostadressen til Heidi? Hvis den ikke bør postes her så kan den godt sendes på pm til meg. Jeg fikk for lenge siden beskjed at min bil skulle komme i september/oktober. Nå frykter jeg at den blir forsinket :(
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TerjeV

Sitat fra: bb på fredag 30. august 2013, klokken 23:16
Hva er epostadressen til Heidi? Hvis den ikke bør postes her så kan den godt sendes på pm til meg. Jeg fikk for lenge siden beskjed at min bil skulle komme i september/oktober. Nå frykter jeg at den blir forsinket :(

bb, gi gjerne et vink om du får svar... -jeg er 12 nummer bak deg ;-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

bb

Takk til Wenche som sendte meg mailadressen på pm :)

Sitat fra: TerjeV på lørdag 31. august 2013, klokken 00:10
bb, gi gjerne et vink om du får svar... -jeg er 12 nummer bak deg ;-)
Ja, jeg gir beskjed hvis jeg får vite om min blir forsinket eller får bekreftet omtrentlig leveringstid.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

kjølholdt

Jeg har 2659 og opprinnelig levering september/oktober sendte mail til heidi og fikk svar at det ble midten/slutten av november
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

frskby

Da skal det jammen jobbes i november. Jeg hadde opprinnelig sept/okt, men har fått beskjed fra Heidi etter masing at det er forsinket og ny levering var nå for en mnd siden midten av november. Jeg har #3348.

Blir alvorlig grinete om det viser det at det blir ytterligere forsinkelser. Elendig at de ikke kan informere om dette når de vet om det. Mye mer irriterende at en må mase selv!
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

bb

Det høres nesten ut som min også blir forsinket :( De burde ha informert kundene sine om dette. Det tar ikke lange tiden å lage et script som sender ut mail til de det berører med nye datoer.
Bjørns videoer

D.O

Og jeg har nettopp lagt til vinterpakken etter prisendringen og fått beskjed om at dette ikke fører til forsinkelser på min levering i sen nov/ tidlig dec :) spurte spesifikt om dette. Har #4147 og ikke VIN enda.
Fikk som vanlig tilbakemelding på mail relativt umiddelbart :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

stianrod

Sitat fra: frskby på lørdag 31. august 2013, klokken 09:32
Da skal det jammen jobbes i november. Jeg hadde opprinnelig sept/okt, men har fått beskjed fra Heidi etter masing at det er forsinket og ny levering var nå for en mnd siden midten av november. Jeg har #3348.

Takk for info. Da satser jeg også på midten av november + 30 minutter  ;)
Jeg har #3349.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Jimpec

Sitat fra: frskby på lørdag 31. august 2013, klokken 09:32

Blir alvorlig grinete om det viser det at det blir ytterligere forsinkelser. Elendig at de ikke kan informere om dette når de vet om det. Mye mer irriterende at en må mase selv!

Jeg vil nødig lage ugang men jeg tror du havner nesten i desember (om ikke senere) med ditt reservasjonsnummer.
Jeg har tidlig november med 21xx. Fikk dette for noen dager siden av Heidi.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA