Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Twin-charger, bortkastet penger?

Startet av sindrej, fredag 06. september 2013, klokken 21:56

« forrige - neste »

sindrej

Hipp hurra for 6 åpnede superladere i dag!!  Gratulerer til oss, det er faktisk helt rått.  For 1 år siden var det nok mange som trodde vi knappest ville få 1 i det hele tatt.

Likevel må jeg faktisk si at jeg er skuffet.  Hvorfor ?  Jo fordi Mr Hauge og Tesla har gått rundt, smilt lurt og sagt "vent på gode nyheter i slutten av August".  Jeg visste jo allerede om disse 6 superladerne, og dermed antok jeg at det måtte være nyheter om noe mer.  Jeg fant det da naturlig å håpe på en kunngjøring om videre utbyggingsplaner samtidig med åpningen av de første 6.  Personlig savner jeg en superlader på Skei i Jølser, da ville mitt behov vært 100% dekket.

Andre som har tenkt som meg ?

Muffinman

Jo, egentlig. Hadde kanskje håpet at man startet med en eller to nord for Trondheim, og gjerne sett litt påE39 også.

Men jeg ante jo litt at ryktet dreide seg om eksisterende ladere når åpningsdatoen ble kjent.

OleJA

Du må nok vente til i morgen, 31. august med å bli skuffet ... eller glad.

Edit: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7142.msg104814.html#msg104814

Jeg traff Fredric Hauge med en flott rød bil i Kabelvåg i dag. Da jeg tok opp mangelen på superladere i Nord-Norge smilte han lurt og ba meg vente til 31.august.....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Amoss

Husk at "slutten av august" har en dag til etter denne ;) 

Sikker på at Mr. Hauge vil si ett eller annet i morgen i Oslo. Når det gjelder Tesla så skal vist videre utbygging i Europa offentliggjøres senere i høst ett sted i Tyskland slik jeg har forstått det. Blir vel da feil å kunngjøre videre utbygging i Norge før resten av Europa får hørt noe som helst om planene der?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Gusse

Sitat fra: OleJA på fredag 30. august 2013, klokken 13:11

Jeg traff Fredric Hauge med en flott rød bil i Kabelvåg i dag. Da jeg tok opp mangelen på superladere i Nord-Norge smilte han lurt og ba meg vente til 31.august.....

"Du må vente til fredda"...sorry, tåpelig spøk:)

el-fanboy

Jeg er ikke skuffa over at Tesla ikke umiddelbart bygger ut superladere slik at alle Model S eiere får dekka 100% av sine personlige superladebehov, nei... :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

sindrej

Sitat fra: OleJA på fredag 30. august 2013, klokken 13:11

AH! ..  Okei, da er det et lite håp da .. kanskje blir det 2 x gledens dag ;)

sindrej

Sitat fra: el-fanboy på fredag 30. august 2013, klokken 13:18
Jeg er ikke skuffa over at Tesla ikke umiddelbart bygger ut superladere slik at alle Model S eiere får dekka 100% av sine personlige superladebehov, nei... :)
Hehe, tror ikke du er skuffa over noe som helst mhp Tesla jeg  :P ;D

JohanH

Å kalle det en "skuffelsens dag" er vel å ta i veldig? Selv om det ikke kommer noen flere nyheter imorgen (hvilket jeg tror det gjør) er det uansett ikke en skuffelsens dag. Hvis Tesla nå klarer å få på plass ytterligere 4 Superchargers i Norge (1 på Haukeli, 3 i nord for Trondheim) samt 2 mellom Oslo-Stockholm, 1 mellom Oslo-Gøteborg og 1 mellom Gøteborg-Malmø i løpet av våren 2014 så vil jeg være mektig imponert! Jeg syns det de levert nå er over all forventning. Hvis man har helt urimelig høye forventninger kan man bli skuffet av hva som helst... tror de bør skrus ned et lite hakk hos noen.

tjobben

Sitat fra: JohanH på fredag 30. august 2013, klokken 13:36
Å kalle det en "skuffelsens dag" er vel å ta i veldig? Selv om det ikke kommer noen flere nyheter imorgen (hvilket jeg tror det gjør) er det uansett ikke en skuffelsens dag. Hvis Tesla nå klarer å få på plass ytterligere 4 Superchargers i Norge (1 på Haukeli, 3 i nord for Trondheim) samt 2 mellom Oslo-Stockholm, 1 mellom Oslo-Gøteborg og 1 mellom Gøteborg-Malmø i løpet av våren 2014 så vil jeg være mektig imponert! Jeg syns det de levert nå er over all forventning. Hvis man har helt urimelig høye forventninger kan man bli skuffet av hva som helst... tror de bør skrus ned et lite hakk hos noen.

+1
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

sindrej

Jo, jeg er jo klar over at formuleringen blir litt på spissen egentlig.  Det er ikke slik at jeg sitter her i krampegråt altså, det var bare at jeg hadde forventet nyheter ut over det jeg og veldig mange andre allerede visste.  Vi får krysse fingrene for i morgen ;)

JohanH

Sitat fra: sindrej på fredag 30. august 2013, klokken 13:39
Jo, jeg er jo klar over at formuleringen blir litt på spissen egentlig.  Det er ikke slik at jeg sitter her i krampegråt altså, det var bare at jeg hadde forventet nyheter ut over det jeg og veldig mange andre allerede visste.  Vi får krysse fingrene for i morgen ;)

Den er grei. Jeg håper også på mer nyheter. Det går litt i rykk og napp med Tesla har jeg merket, plutselig kommer veldig mye positiv info, lovnader, forespeiling om det ene og andre. Så går det en del tid uten noen info, folk (inlusive meg) begynner å mistrøste litt, tvile litt osv. Så plutselig BANG så følger de opp og leverer, ikke sjelden over forventningene.

tjobben

Ja, det er litt berg-og-dal bane.
Spennende og veldig gøy:-)
Blir imponert over alt de faktisk leverer.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

luffe

For meg er det definitivt en gledens dag! Hadde aldri trodd de skulle få på plass disse superchargerne så fort.
Gleder meg som en unge til å prøve en :D
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

el-fanboy

Sitat fra: sindrej på fredag 30. august 2013, klokken 13:36
Sitat fra: el-fanboy på fredag 30. august 2013, klokken 13:18
Hehe, tror ikke du er skuffa over noe som helst mhp Tesla jeg  :P ;D
Dette handler jo om hvilke forventninger man har, som Johan skriver ovenfor her. Jeg synes Tesla har forbedringspotensiale på flere områder, bl.a. på kommunikasjon, men du har rett, jeg kan ikke si de har gitt meg skuffelser til nå - og slett ikke idag :)

Derimot er jeg skikkelig skuffa over den tafatte holdningen og sendrektigheten som NORSKE el-leverandører og myndigheter viser når det gjelder utbygging av hurtigladestasjoner. :/
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA