Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Twin-charger, bortkastet penger?

Startet av sindrej, fredag 06. september 2013, klokken 21:56

« forrige - neste »

sven erik

jeg vet  det kommer en del ladrere  til innen  sommeren   men når de lanserer dette  det vet jeg ikke 
vet å de har en intensjon om at en skulle kunne kjøre hvor en vil  innen 5 år uten problem  men en kan ikke vente å få det i vær by  men synes selv det er rart de setter opp 5 punkter på et sted i stede for å dele disse opp på 2 til 3 steder

Veggen

Det er for f... ikke lov å være skuffet i dag.
Det Tesla nå gjør setter alle andre aktører i skyggen.

Når det gjelder Bellona og kunngjøring 31 aug, mener jeg å ha lest at dette ikke er Tesla relatert.
Slik jeg har forstått det har Bellona kartlagt og gjort avtaler med en mengde plasser med industrikontakter for å lage et nettverk av ladepunkter der det ellers ikke ville være naturlig/økonomisk å legge opp til dedikerte elbilladepunkter. F.eks. nordover finnes det mye strøm, men få ladeplasser.
Vi får se i morgen.

teslaz

Sitat fra: Veggen på fredag 30. august 2013, klokken 13:55
Det er for f... ikke lov å være skuffet i dag.
Det Tesla nå gjør setter alle andre aktører i skyggen.
+++1
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

OddB

Sitat fra: el-fanboy på fredag 30. august 2013, klokken 13:49
.....Derimot er jeg skikkelig skuffa over den tafatte holdningen og sendrektigheten som NORSKE el-leverandører og myndigheter viser når det gjelder utbygging av hurtigladestasjoner. :/
Ja all ære til Tesla for å ha fått opp de seks ladeplassene så fort. De utgjør 25 % av alle superladerne i verden, og 100% av de som finnes i verden utenfor USA ! !
En liten bekymring over Wolds uttalelse om at de nå dekker 90% av Norges befolkning...
Det er jo en behagelig måte å regne på, (mobil og radiodekning telles på samme måte..) Siden biler kan bevege seg er det vel også interessant å dekke de områdene der man kunne tenke seg å dra på "langtur"..? Det kommer nok en videre utbygging i Norge, men det tror jeg ikke vil skje før store deler av Europa er dekt....

HELT enig at norske myndigheter og ladeaktører nå er tatt på senga. HELE landet bør "teppebombes" med 22kW Type 2-ladere snarest !
(DET tror jeg Hauge kommer med et utspill om i morgen..)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OleJA

Sitat fra: OddB på fredag 30. august 2013, klokken 14:13
Ja all ære til Tesla for å ha fått opp de seks ladeplassene så fort. De utgjør 25 % av alle superladerne i verden, og 100% av de som finnes i verden utenfor USA ! !
En liten bekymring over Wolds uttalelse om at de nå dekker 90% av Norges befolkning...
Det er jo en behagelig måte å regne på, (mobil og radiodekning telles på samme måte..)

Fra superlader mailen som vi alle fikk:

Med stor glede og entusiasme kan vi herved informere om at åpningen av *de første* superladestasjonene er bekreftet.

Dette tolker ihvertfall jeg som om det kommer flere.... en eller annen gang...

Men ikke skuffet nei :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Djur1

De åpningstidene på superladerene,Hvorfor? Dombås og Lillehammer dvs E6 kan ikke kjøres om natta.???

WHY!?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Cobos

Djur1: Som nevnt i en annen tråd selve superladeren er åpen 24t men Tesla har av en eller annen merkelig grunn oppgitt åpningstidene på butikker og andre fasiliteter ved siden av. Mulig det ikke er toalett 24t f.eks. på de plassene?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

notonlyonlybutbut

Sitat fra: Djur1 på fredag 30. august 2013, klokken 15:13
De åpningstidene på superladerene,Hvorfor? Dombås og Lillehammer dvs E6 kan ikke kjøres om natta.???

WHY!?

Fra FAQ om Supercharging:

"Are the Superchargers always open? What are the hours?
Stations are open for charging 24-hours a day, however, nearby amenities are subject to business hours."

http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

tesx47

Sitat fra: sindrej på fredag 30. august 2013, klokken 13:05
Hipp hurra for 6 åpnede superladere i dag!!  Gratulerer til oss, det er faktisk helt rått.  For 1 år siden var det nok mange som trodde vi knappest ville få 1 i det hele tatt.

Likevel må jeg faktisk si at jeg er skuffet.  Hvorfor ?  Jo fordi Mr Hauge og Tesla har gått rundt, smilt lurt og sagt "vent på gode nyheter i slutten av August".  Jeg visste jo allerede om disse 6 superladerne, og dermed antok jeg at det måtte være nyheter om noe mer.  Jeg fant det da naturlig å håpe på en kunngjøring om videre utbyggingsplaner samtidig med åpningen av de første 6.  Personlig savner jeg en superlader på Skei i Jølser, da ville mitt behov vært 100% dekket.

Andre som har tenkt som meg ?

Makan til sutring har jeg aldri sett maken til altså, som nevnt tidligere her så er det så utrolig mye særnorskt oppgulp av schadenfreude og generelle tendenser som minner meg om Sippern (https://www.youtube.com/watch?v=kndbk08uDbQ).

Det må da være lov å godta at andre har noe å glede seg over, at ting ikke alltid går helt plettfritt, vi er da alle kunder av et rykende ferskt merke sammenlignet med resten av bilindustrien.

At det ikke var NOK med 6 superladere, nei vet du hva, nå må du faen meg gi deg.
Levering Juli 2014!

sindrej

Sitat fra: tesx47 på fredag 30. august 2013, klokken 16:51
Makan til sutring har jeg aldri sett maken til altså, som nevnt tidligere her så er det så utrolig mye særnorskt oppgulp av schadenfreude og generelle tendenser som minner meg om Sippern (https://www.youtube.com/watch?v=kndbk08uDbQ).

Det må da være lov å godta at andre har noe å glede seg over, at ting ikke alltid går helt plettfritt, vi er da alle kunder av et rykende ferskt merke sammenlignet med resten av bilindustrien.

At det ikke var NOK med 6 superladere, nei vet du hva, nå må du faen meg gi deg.
Gud bedre!  Hvilke skjeve hornhinner var det du las innlegget mitt med ?  Og jaggu påstår du jeg sutrer og!  Nei, nå får faen meg du gi deg!

TS

Sitat fra: sindrej på fredag 30. august 2013, klokken 16:56
Sitat fra: tesx47 på fredag 30. august 2013, klokken 16:51

Gud bedre!  Hvilke skjeve hornhinner var det du las innlegget mitt med ?  Og jaggu påstår du jeg sutrer og!  Nei, nå får faen meg du gi deg!

De som bør være skuffet , er oljeindustrien og alle de som har påstått at Tesla aldri kom til å sette opp gratis superladere til oss.

Dette begynnelsen på noe helt nytt , en rEVolusjon. 
Du er skuffet over markedsstrategien til Tesla, ikke det de gjør håper jeg.

Husk at det er detektivarbeid via forumet her som gjør at vi har vært kjent med de konkrete  planene i lang tid .. At Hauge og Tesla ikke forventer at alle leser her er vel helt naturlig ?

Jeg forventet også noe mer, men det kommer når det kommer..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tullball

Hipp hurra for 6 åpnede superladere i dag!!  Gratulerer til oss, det er faktisk helt rått.  For 1 år siden var det nok mange som trodde vi knappest ville få 1 i det hele tatt.

Likevel må jeg faktisk si at jeg er skuffet.  Hvorfor ?  Jo fordi Mr Hauge og Tesla har gått rundt, smilt lurt og sagt "vent på gode nyheter i slutten av August".  Jeg visste jo allerede om disse 6 superladerne, og dermed antok jeg at det måtte være nyheter om noe mer.  Jeg fant det da naturlig å håpe på en kunngjøring om videre utbyggingsplaner samtidig med åpningen av de første 6.  Personlig savner jeg en superlader på Skei i Jølser, da ville mitt behov vært 100% dekket.

Skjønner godt at du er skuffa når bare tenker på deg selv. For en som bor i Sogn og Fjordane og som kjører E39 daglig veit eg at Jølster blir feil for totalen i fylket. Men du har vel hytte der.

Alt for masse sutring på forumet.

teslaz

[/quote]
Helt enig her altså. Det som skjer nå er noe som er helt unikt og vi må
være glad for det. Ingen i bilverden har klart det Tesla har klart OG det
på et så tidlig stadie. Så gratulerer TESLA.  :-*
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Griffel

Sitat fra: tullball på fredag 30. august 2013, klokken 17:25

Skjønner godt at du er skuffa når bare tenker på deg selv. For en som bor i Sogn og Fjordane og som kjører E39 daglig veit eg at Jølster blir feil for totalen i fylket. Men du har vel hytte der.

Det er vel bare å ta av seg hatten for Tesla. Dette er imponerende.

Men, nå er vel denne skuffelsen egentlig rettet mot dette forumet som gjør at deltagere er mer oppdatert enn folk flest, og derfor kommer ikke nyheten som en gledelig overraskelse. Så rådet til sindrej og andre som er skuffet. Slutt med elbilforum så kommer alt som en overraskelse enten som gledelige overraskelse eller som "ekte" skuffelse.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Nuvolari

Sitat fra: OleJA på fredag 30. august 2013, klokken 13:11
Du må nok vente til i morgen, 31. august med å bli skuffet ... eller glad.

Edit: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7142.msg104814.html#msg104814

Jeg traff Fredric Hauge med en flott rød bil i Kabelvåg i dag. Da jeg tok opp mangelen på superladere i Nord-Norge smilte han lurt og ba meg vente til 31.august.....

Ble det lansert noen nyheter i dag?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA