Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Både Thinken og speedometeret tok en pause. Hva er galt ?

Startet av ravn, fredag 06. juni 2008, klokken 23:24

« forrige - neste »

ravn

Noen burde ta tak i dette med "hydrogenveien" og få en avtalt med en bensinstasjonkjede om ladeplasser på samtlige stasjoner på en gitt strekning.  Mange har allerede infrastrukturen på plass (utvendig kontakt) men bruk av disse er jo på ingen måte avklart (enkelte HydroTexaco her i  Kristiansandsområdet har tilogmed store skilt med "STRØM" over utvendig kontakt).

Det beste hadde jo vært en trefase (med en vanlig stikk) tilgjengelig, og at betjeningen var informert om tilbudet, hvorvidt det koster penger (forventer ikke gratis strøm), og eventuelt hva de slår det inn på i kassa.

Hadde jo vært flott å ha noe slikt på plass før EVS i Stavanger neste år (hvor man tenker på å kjøre ganske mange elbiler fra Oslo, til Stavanger).
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

bosonic

Hvem (av oss) ringer Hydro Texaco sentralt og forespør?
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Boogie

Sitat fra: bosonic på fredag 16. mai 2008, klokken 00:58
Hvem (av oss) ringer Hydro Texaco sentralt og forespør?

Tja, det mest naturlige hadde kansje vært at Norstart tok tak i det. Forøvrig et meget godt forslag, og som er svært enkelt å få til dersom viljen er der.

Trefas er absolutt tingen da det kan bli fler som lader samtidig, eller man ønsker å bruke flere ladere på samme bil (hurtiglading).

Under EV2008 i Danmark fungerte dette utrolig bra på Statoil sine stasjoner, selv om de ikke visste hva de skulle ta betalt eller hvor sikringene satt når de gikk..hihi. Men vi hjalp jo litt til så det gikk bra. God service og brede smil ;D

Prisen vi betalte var forøvrig (etter anbefaling fra Anton) 3,- pr kW. Danskene betaler litt mer for strømmen enn oss....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Ken

#3
Vi fikk gratis strøm på vei ned, Brøndreslev Statoil. Vi var tre biler på lading samtidig men de ville ikke ta imot betaling. ;D ;D

Ikke noe hurtig lading for oss men vi koste oss i sola.(og brukt mye penger på brus og pølsebrød)( drivstoff avgift)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA