Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gruppekjøp: Vinterdekk og felg - Polarwheels + Nokian

Startet av Knut Øygard, fredag 06. september 2013, klokken 10:11

« forrige - neste »

Knut Øygard

Hei!
I morgen blir alle de 6 hurtigladestasjonene åpnet.
Dombås, Lillehammer, Aurland, Gol, Brokkelandsheia og Lyngdal.
Det er utrolig at 6 av 24 ladestasjoner i verden da vil ligge i Norge!

Jeg skal selv på åpningen på Gol(obviously) kan ta noen bilder og skrive litt om det som skjer her.

Er det noen som skal på de andre åpningene som kan rapportere litt derfra? Gjerne med bilder og evt. videoer!

Knut Øygard
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Real EoN

Ja, bilder og videoer liker vi !

Håper både forumister og media dekker dette, er historisk i mine øyne.
Er SÅ glad jeg sjekka ut Tesla mer i fjor etter å ha snust på Opel Ampera, men fant den for elendig etter å ha kjørt BMW i 10+ år  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Hans Håvard Kvisle

Elbil.no har avtale med Tesla om at alle tre bilene som kjører fra hver sin kant mot Oslo, skal rapportere til oss under turen. I hvert fall ved avgang på morgenkvisten, ankomst ladestasjonene og til slutt når alle ankommer Oslo. Vi får se hvor spreke bilder og meldinger som kommer. Det ligger en artikkel klar som skal fylles på av meg etter hvert som jeg får stoffet. Og det håper jeg inderlig skjer. Stavanger-bilen er under veldig god kontroll, for der er generalsekretæren i Elbilforeningen en del av teamet.

Alle gleder seg til fredag!
St.Hanshaugen

Knut Øygard

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 29. august 2013, klokken 20:26
Elbil.no har avtale med Tesla om at alle tre bilene som kjører fra hver sin kant mot Oslo, skal rapportere til oss under turen. I hvert fall ved avgang på morgenkvisten, ankomst ladestasjonene og til slutt når alle ankommer Oslo. Vi får se hvor spreke bilder og meldinger som kommer. Det ligger en artikkel klar som skal fylles på av meg etter hvert som jeg får stoffet. Og det håper jeg inderlig skjer. Stavanger-bilen er under veldig god kontroll, for der er generalsekretæren i Elbilforeningen en del av teamet.

Alle gleder seg til fredag!

Det høres veldig bra ut! Håper det blir mye bra elbilstoff :)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Hans Håvard Kvisle

Siden det er to kommunikasjonssjefer og en salgssjef i Tesla på tur, bør vi være optimister.
Men jeg har gjerne deg i bakhånd :)
St.Hanshaugen


Cato76

Regner med at du kommer med full rapport om ladingen på Gol, Gunnar!  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Amoss

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 29. august 2013, klokken 20:26
Elbil.no har avtale med Tesla om at alle tre bilene som kjører fra hver sin kant mot Oslo, skal rapportere til oss under turen.

Ja, og artiklen er oppe og vi kan følge med: http://elbil.no/ladestasjoner/1077-folg-apningen-av-teslas-superladere :)

Men ett spørsmål:
SitatEr det andre på en ladestasjon, pass på å ikke velge et ladeuttak med samme bokstav hvor en annen bil står. Lader f.eks. en Model S på 1B, da velger du ikke 2B hvis en annen «bokstav» er ledig. Slik slipper du å dele effekten på en superlader.

Trodde det var tallet som gikk på hvilken lader du var på? Altså at om en Model S er på 1B så velger du ikke 1A?  Men kan jo ha missforstått dette....
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Knut Øygard

Det tror jeg du har rett i Amoss, på Gol er laderne nummerert i denne rekkefølgen: 1A,2A,3A,4A, 1B,2B,3B,4B. Jeg vil da tro at hvis 2A er opptatt bør du velge en annen enn 2B.
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

FThorsen

Sakset fra Elbil.no sin artikkel i dag http://elbil.no/ladestasjoner/1077-folg-apningen-av-teslas-superladere om åpning av SC'ene
"Er det andre på en ladestasjon, pass på å ikke velge et ladeuttak med samme bokstav hvor en annen bil står. Lader f.eks. en Model S på 1B, da velger du ikke 2B hvis en annen «bokstav» er ledig. Slik slipper du å dele effekten på en superlader."
Jeg syns kanskje ikke dette var den mest logiske/letteste måten å gjøre dette på, men etter å ha ladet der noen ganger tenker man nok ikke lengre over det.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Hans Håvard Kvisle

Jeg har tidligere hørt akkurat det dere skriver nå om numre og bokstaver. Men i går fikk jeg det annerledes forklart av en som absolutt bør vite dette. Men mon tro om jeg har klart å misforstå. Sjekker det ut.
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Jeg hadde dumma meg ut. Beklager så mye. Det er sjølsagt tallene som angir hvilken lader det er.
Fikk forresten også bekrefta at spenninga er litt høyere enn frykta, det kan bli opptil 115 kW effekt på en superlader.
St.Hanshaugen

Amoss

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 30. august 2013, klokken 10:01
Jeg hadde dumma meg ut. Beklager så mye. Det er sjølsagt tallene som angir hvilken lader det er.
Fikk forresten også bekrefta at spenninga er litt høyere enn frykta, det kan bli opptil 115 kW effekt på en superlader.

Fort gjort, det viktigste er at vi fikk oppklart dette :)  Flott gjort!
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

JohanH

115 kW! Fantastiskt! Blir spennende å se ved hvilken ladeprosent som ladefarten begynner å nedreguleres. Jeg får bilen neste onsdag, og hvis ingen allerede gjort det da skal jeg kjøre til en SC og ankomme med så tomt som mulig batteri og så lade helt opp, filme det hele og lage en graf slik at vi får en real-life test på det.

FThorsen

Sitat fra: Amoss på fredag 30. august 2013, klokken 10:03
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på fredag 30. august 2013, klokken 10:01
Jeg hadde dumma meg ut. Beklager så mye. Det er sjølsagt tallene som angir hvilken lader det er.
Fikk forresten også bekrefta at spenninga er litt høyere enn frykta, det kan bli opptil 115 kW effekt på en superlader.

Fort gjort, det viktigste er at vi fikk oppklart dette :)  Flott gjort!

Bra! Det virket MYE mer logisk!  ::)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA