Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Planlagte modifikasjoner av Model S

Startet av jhetland, torsdag 05. september 2013, klokken 23:32

« forrige - neste »

bjorn_2390

Dette forumet burde absolutt hatt muligheten for "likes".
Blå Euro-Leaf (2012)

Red1963

Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

MrMastodon


leaf-newbe

@Bobbulf

dette er nok et bevis på at de vanskeligste problemene har en enkel og genial løsning.
dette er absolut en løsning som jeg gjerne skulle likt å stå bak!

veldig bra observert og smart løsning på dette problemet.
:) :) :) :)
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Leaftekna2018

Har noen oppfordret selger /produsent om å utbedre produktet sitt?   8)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

emil

Skulle oppdatere når jeg fikk endelig totalsum for min charge-amps kabel:

Kabel + frakt + mva + gebyr = 5700 NOK

Kan desverre ennå ikke si at det var verd det da kabelen ikke virker og charge-amps ikke svarer på epost (to uker siden første henvendelse). Men den ser pen ut der den ligger i bilen...

jkirkebo

Sitat fra: emil på onsdag 23. oktober 2013, klokken 14:03
Skulle oppdatere når jeg fikk endelig totalsum for min charge-amps kabel:

Kabel + frakt + mva + gebyr = 5700 NOK

Kan desverre ennå ikke si at det var verd det da kabelen ikke virker og charge-amps ikke svarer på epost (to uker siden første henvendelse). Men den ser pen ut der den ligger i bilen...

Dette høres ut som en historie jeg har hørt før...

Er folk virkelig så lei av denne lille kladden på kabelen at de heller kjøper en dyr kabel uten, som er kjent for dårlig driftssikkerhet, enn Elbilhjelpens mobile og justerbare ladekabel til 1300 kroner lavere pris?

Jeg hadde definitivt gått for sistnevnte om jeg skulle ha ny ladekabel til Leafen nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 23. oktober 2013, klokken 14:21
Er folk virkelig så lei av denne lille kladden på kabelen at de heller kjøper en dyr kabel uten, som er kjent for dårlig driftssikkerhet, enn Elbilhjelpens mobile og justerbare ladekabel til 1300 kroner lavere pris?

For min egen del må jeg lade ute på kommunal ladestolpe hjemme, så jeg vil ha minst mulig av overganger og "ting" som henger ute i friluft nå om vinteren. Ellers er jeg avhengig av noe mer enn 10A lading for å få fyllt opp bilen på jobb nå, og da var det ikke mange alternativer.

Med overgang og frakt for elbilhjelpens kabel er det vel en 1000-lapp i forskjell, og om/når/hvis charge-amps kabelen virker vil jeg nok mene at det er verd det.

jkirkebo

Sitat fra: emil på onsdag 23. oktober 2013, klokken 14:42
For min egen del må jeg lade ute på kommunal ladestolpe hjemme, så jeg vil ha minst mulig av overganger og "ting" som henger ute i friluft nå om vinteren. Ellers er jeg avhengig av noe mer enn 10A lading for å få fyllt opp bilen på jobb nå, og da var det ikke mange alternativer.

Med overgang og frakt for elbilhjelpens kabel er det vel en 1000-lapp i forskjell, og om/når/hvis charge-amps kabelen virker vil jeg nok mene at det er verd det.

Du er vel strengt tatt ikke avhengig av overgang med Elbilhjelpens kabel heller. Den kommer riktignok med CEE-kontakt men det er ikke så veldig vanskelig (og definitivt lovlig) å bytte til et schuko-støpsel av god kvalitet selv.

Selv har jeg ladet med kabel med kladd i all slags vær, tror ikke det skal være noe problem med vanninntrenging i selve kladdene. De er godt beskyttet mot slikt. Det har derimot vært problemer med vanninntrenging i pistolen på Charge-Amps kablene. Vanskeligere å beskytte disse godt tror jeg, enn en firkantet kladd med god plass inni.

Justerbarheten er vel lik på begge tror jeg, 6/10/16A. Frakt bør være 140,- for denne, dvs. 4630,- i totalsum.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

emil

Og da var fungerende charge-amps kabel på plass.

De ordnet opp, men har kanskje litt arbeid igjen på å få support og servceapparatet på plass.

Vinteren ser med et mye lysere ut.

TB

Idag slutta min UM-EVSE kabel og virke. Fault blinka, tok kabel ut av bil og strøm - kobla inn igjen, Fault blinka igjen. Forsøkte på nytt - kabel er død....
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

bjorn_2390

Sitat fra: TB på mandag 11. november 2013, klokken 09:40
Idag slutta min UM-EVSE kabel og virke. Fault blinka, tok kabel ut av bil og strøm - kobla inn igjen, Fault blinka igjen. Forsøkte på nytt - kabel er død....

Kulda?
Blå Euro-Leaf (2012)

TB

Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Knotten

I forbindelse med en liten tur til en oljeinstallasjon kjørte jeg min kjære Leaf fra Costa del Sotra (ved Bergen, for de som ikke vet hvor verdens navle er..) til Sola heliport, Stavanger.
Det gikk, som vanlig, veldig bra.
Men da jeg med 1 strek på tankmåleren og 23km på gjettometeret koblet bilen til ladestolpen med min charge-amps kabel sa det 'blip' og så var charge-amp'en helt død og bilen ladet ikke. :o
Jeg forsøkte å vrenge og vri på kabler osv, men uten resultat. Jeg forsøkte den i andre stikkontakter.
Da jeg ikke hadde måleutstyr i bilen var jeg så freidig å låne ladeklabben til en Leaf som sto like ved, den fungerte fint. Ja - hun fikk den tilbake.. 8)
Kjekt å etterlate seg bilen her, sannsynligvis uten nok strøm til å nå nærmeste hurtiglader. :'(

Jeg tok charge-amps kabelen med offshore i håp om å kunne finne ut av det der.
Da jeg skal teste den her ute, lyser det som lyse skal og jeg kan velge mellom 6, 10 og 16A.

Fuktighet, tro? Det har regnet heftig ganske lenge nå..

Skulle gjerne åpnet den og kikket inni, men da ryker vel garantien, vil jeg tro.

Noen med lignende erfaringer??
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

TB

Sitat fra: Knotten på fredag 15. november 2013, klokken 17:47
charge-amps kabel sa det 'blip' og så var charge-amp'en helt død og bilen ladet ikke. :o
Jeg forsøkte å vrenge og vri på kabler osv, men uten resultat. Jeg forsøkte den i andre stikkontakter.
Da jeg ikke hadde måleutstyr i bilen var jeg så freidig å låne ladeklabben til en Leaf som sto like ved, den fungerte fint. Ja - hun fikk den tilbake.. 8)
Kjekt å etterlate seg bilen her, sannsynligvis uten nok strøm til å nå nærmeste hurtiglader. :'(

Jeg tok charge-amps kabelen med offshore i håp om å kunne finne ut av det der.
Da jeg skal teste den her ute, lyser det som lyse skal og jeg kan velge mellom 6, 10 og 16A.

Fuktighet, tro? Det har regnet heftig ganske lenge nå..

Skulle gjerne åpnet den og kikket inni, men da ryker vel garantien, vil jeg tro.

Noen med lignende erfaringer??

Sjå denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5271.360.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA