Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Planlagte modifikasjoner av Model S

Startet av jhetland, torsdag 05. september 2013, klokken 23:32

« forrige - neste »

hkaspenberg

Sitat fra: Leaftekna2013 på onsdag 04. september 2013, klokken 00:41
Kjøpte ny i Norge og fikk den for 4 uker siden
Kan ta bildet av det i morgen,men det sto 16a 250v på den gråe stikkontakten...jeg tolker det som at den
Anser meg som novise i elektroverden så bildet vil fort avkrefte om jeg tar feil eller ikke... :P

De fleste vanlige ladepunktene rundt omkring er jo 16A...
Novise, ja  ;) Den merkingen sier at selve stikkontakten er godkjent for 250V/16A. Hvor mye "kladden" tillater at bilen trekker av strøm (måles i A) står på selve kladden.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Leaftekna2018

Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

bjorn_2390

Jeg har granska min lader. Jeg ser ikke at det står NOE på den, jeg. Derfor har jeg bare tatt for god fisk, at den er 10A, som jeg er blitt fortalt.

Men jeg kommer ikke inn på http://www.charge-amps.com
Hvorfor ikke? Anyone??

*nysgjerrig*
Blå Euro-Leaf (2012)

emil

Sitat fra: bjorn_2390 på lørdag 28. september 2013, klokken 22:27
Men jeg kommer ikke inn på http://www.charge-amps.com
Hvorfor ikke? Anyone??

Vil tippe at det er noe tilfeldig nedetid for nettsiden. Tok vel ca 2 uker fra jeg meldte min interesse til jeg fikk bestille, og enda en uke til den ble sendt. Nå følger jeg pakkesporingen på nett og hvem hadde trodd at mest praktiske/raskeste vei fra Stockholm til sørlandet var via Helsinki og Paris...

bjorn_2390

 ::) LOL

Ikke glem å fortelle hvilke erfaringer du gjør med den.
Siden er fortsatt nede  >:(
Får bare fortsette å følge med på den...
Blå Euro-Leaf (2012)

bjorn_2390

@emil
Forresten - hva blir totalprisen, etter frakt og TOLL?
Fint om du gir tilbakemelding om hva det til slutt kosta deg totalt.
Blå Euro-Leaf (2012)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Arha

Sitat fra: bjorn_2390 på søndag 29. september 2013, klokken 09:46
@emil
Forresten - hva blir totalprisen, etter frakt og TOLL?
Fint om du gir tilbakemelding om hva det til slutt kosta deg totalt.
Du kan legge til 25% moms og litt ekstra for frakt.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

emil

#23
Nettsidene ser ut til å være oppe igjen nå

Sitat fra: bjorn_2390 på søndag 29. september 2013, klokken 09:46
@emil
Forresten - hva blir totalprisen, etter frakt og TOLL?
Fint om du gir tilbakemelding om hva det til slutt kosta deg totalt.

Skal oppdateren når den er på plass, men har til nå betalt 4500,- for kabel+frakt og så blir det vel kanskje 1200-1400 i moms og gebyrer. Den ligger fortsatt i Paris og forventet utlevering har gått fra tirsdag til torsdag :-(

Grunnen til at jeg valgte den er at jeg ikke har noen lademuligheter hjemme og da kan det være greit å ha en portabel kabel med litt mer hastighet enn 10A klarer når jeg først lader, og fordi jeg har 7 mil hver vei til/fra jobb og tror 10A vil slite litt med fullading på jobb de værste dagene.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på søndag 29. september 2013, klokken 19:10
Elbilhjelpen.no har nå et rimeligere alternativ kabel som gir 6-10 eller 16A lading. Se: http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html#6-10-16A-portabel-ladekladd

4490,- er ingen upris og denne så jo ganske bra ut. Om jeg var i markedet for en slik kabel hadde jeg definitivt valgt denne fremfor Charge-amps kabelen mhp. problemer og support.

For de som ikke vil bruke overgang bør det også være enkelt å bytte CEE-støpselet med et schuko-støpsel av god kvalitet (gummiert IP44).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kvikken

Såvidt jeg vet skal du få med utstyr for 16A (har ikke fått min ennå) men hjemme trenger du en ladestasjon for å benytte 16A.

BE

Sitat fra: glennha på mandag 30. september 2013, klokken 11:08
Såvidt jeg vet skal du få med utstyr for 16A (har ikke fått min ennå) men hjemme trenger du en ladestasjon for å benytte 16A.
Det stemmer ikke.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

elektrolux

Sitat fra: glennha på mandag 30. september 2013, klokken 11:08
Såvidt jeg vet skal du få med utstyr for 16A (har ikke fått min ennå) men hjemme trenger du en ladestasjon for å benytte 16A.

Det følger 10A ladekabel med bilen. Dette er ofte raskt nok til hjemmebruk, men mange ønsker 16A lading på jobb eller på annen ladestasjon. Til det trenges en ladekabel som kan be bilen lade med større effekt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Knotten

Jeg kjøpte 6-10-16A lader UTEN kladd fra elbilhjelpen.no. Bestilte den rett før helgen og fikk den i går, onsdag.
Det svei godt i pungen (kr6690), men jeg har irritert meg litt over den klumpete kladden, så jeg ville spandere de ekstra engangs kronene.
Måtte selvsagt teste den i går hjemme og i dag på jobben og jeg er meeeeget fornøyd så langt.
Uten at jeg har gjort noen særlig vitenskapelige målinger, så virker det som forskjellen mellom 10A og 16A lading er, som enkelte allerede har hevdet, større enn 1,6 ganger.
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA