Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Planlagte modifikasjoner av Model S

Startet av jhetland, torsdag 05. september 2013, klokken 23:32

« forrige - neste »

Electra

Jepp. Takker :)

Kunne tenke meg den øverste der med orange kabel, 16A.
Er den bare å plugge inn i min Leaf Tekna fra sept. 2013? (Kjøpt av Nissan forhandler i Norge).

6500kr høres bra stivt ut for en "ledning"! Noen som "melker" eller har monopol?  :D

leaf-newbe

kan bestilles direkte fra han som lager den koster 4700 SEK + frakt og norsk mva. kommer på ca 5800 nok ink mva og gebyr. har en slik kjøpt direkte fra http://www.charge-amps.com/um-evse
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

MrMastodon

Har nettopp fått mva - regningen og 5800 er omtrent beløpet jeg ender opp på. Super kabel, eneste er at den ikke låser seg fast når du bruker kabel-lås knappen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

knuterik

Sitat fra: MrMastodon på torsdag 17. oktober 2013, klokken 06:56
Har nettopp fått mva - regningen og 5800 er omtrent beløpet jeg ender opp på. Super kabel, eneste er at den ikke låser seg fast når du bruker kabel-lås knappen.
Har samme erfaring som deg, kom på ca 5800 totalt, og har oppdaget det småirriterende faktum at kabelen ikke låser seg fast.
- Er det noen som vet hvorfor den ikke låser seg fast, og evt. om den kan modifiseres slik at den låser seg fast?
______________________________
Sort Leaf Tekna 2013, 50.000+ km, 6/10/16A UM-EVSE lader, 32A type2-type1 ladekabel
Porsgrunn

Leaftekna2018

Sitat fra: knuterik på torsdag 17. oktober 2013, klokken 08:23
Sitat fra: MrMastodon på torsdag 17. oktober 2013, klokken 06:56
Har nettopp fått mva - regningen og 5800 er omtrent beløpet jeg ender opp på. Super kabel, eneste er at den ikke låser seg fast når du bruker kabel-lås knappen.
Har samme erfaring som deg, kom på ca 5800 totalt, og har oppdaget det småirriterende faktum at kabelen ikke låser seg fast.
- Er det noen som vet hvorfor den ikke låser seg fast, og evt. om den kan modifiseres slik at den låser seg fast?

Ladekabler generelt er overpriset synes jeg.

Til den summen som det refereres til her bør minstekravet være at den kan låses som originalen eller at de stiller med en annen løsning.

Det er rett og slett en svindyr kabel å miste,og for dyr for noen som da tyr til å stjele. Det øker hvertfall sjansen for det.
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19

BE

Jeg sikrer min Charge-Amp kabel med hengelås rundt kabelen opp i låsbøylen på ladeluken de gangene jeg lader på offentlige plasser. (Det hindrer ikke noen i å ta ut pistolen, men de må ødelegge noe for å ta kabelen med seg.)

På de nye Euro-Leafene fungerer vel den automatiske låsen i bilen, eller er det slik at denne ikke får inngrep på Charge-Amp kabelen? I så fall kan en bruke hengelås slik jeg gjør.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Knotten

Sitat fra: BE på torsdag 17. oktober 2013, klokken 09:56
Jeg sikrer min Charge-Amp kabel med hengelås rundt kabelen opp i låsbøylen på ladeluken de gangene jeg lader på offentlige plasser. (Det hindrer ikke noen i å ta ut pistolen, men de må ødelegge noe for å ta kabelen med seg.)


Jeg sikrer på samme måten. Det er jo ikke fullgodt, for evnt. kjeltringer kan jo enkelt klippe av shuko kontakten, som er enkel å erstatte, men det gjør i alle fall at det ikke bare er å dra den diskret av...  :P

Ellers må jeg si meg meget fornøyd med denne kabelen, uten den irriterende kladden, jeg føler omsider at det er håp i hengende ladekabel når jeg i et knipetak må lade på 'ikke - hurtigladestasjon'. Forskjellen er meget godt merkbar, ja.. ;D ;D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Electra

Noen som vet om dette firmaet har besøksadresse i Sverige? Er det mulighet for å kjøpe direkte fra butikk/dør i Sverige. Er av og til på østlandet, og da vil vel prisen bli 4700 Svenske kr? Ca 4350kr uten moms, da Norge er utenfor EU.

bjorn_2390

Sitat fra: nofuelno på mandag 14. oktober 2013, klokken 23:01
Hei, si fra hvis du får problemer med din 6-10-16A kabel fra charge-amps.
Vi har begynt å importere disse fra Sverige og ønsker ikke at de får noe dårlig rykte.

Mvh Nofuel Norway på Lysaker

Leste denne i en herværende tråd forleden. Det blir spennende å se hva Nofuel vil tilby disse for. Jeg har hintet i den forrige tråden om mer informasjon. Men: Grunnen til at jeg tar det med, er: Det er vel noe med noen garantier osv. som kanskje blir noe enklere, hvis man handler på ordinært vis i norsk butikk. Ikke at det ikke også fås slikt i Sverige (grantier), men - min erfaring er at det forenkler gjerne en del om man kan være i dialog med en norsk leverandør.

Det hadde jo vært hyggelig om Nofuel hadde hatt et introduksjonstilbud - virker som at mange er i markedet for disse kablene for tiden. Det selges mange nye biler, - og det er selvfølgelig en grunn eller to til at Nofuel satser på nettopp denne kabelen. Eller?
Blå Euro-Leaf (2012)

bjorn_2390

Sitat fra: knuterik på torsdag 17. oktober 2013, klokken 08:23
Sitat fra: MrMastodon på torsdag 17. oktober 2013, klokken 06:56
Har nettopp fått mva - regningen og 5800 er omtrent beløpet jeg ender opp på. Super kabel, eneste er at den ikke låser seg fast når du bruker kabel-lås knappen.
Har samme erfaring som deg, kom på ca 5800 totalt, og har oppdaget det småirriterende faktum at kabelen ikke låser seg fast.
- Er det noen som vet hvorfor den ikke låser seg fast, og evt. om den kan modifiseres slik at den låser seg fast?

Er det denne som ikke låser seg fast?

Blå Euro-Leaf (2012)

Bobbulf

Sitat fra: bjorn_2390 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 22:36
Sitat fra: knuterik på torsdag 17. oktober 2013, klokken 08:23
Sitat fra: MrMastodon på torsdag 17. oktober 2013, klokken 06:56
Har nettopp fått mva - regningen og 5800 er omtrent beløpet jeg ender opp på. Super kabel, eneste er at den ikke låser seg fast når du bruker kabel-lås knappen.
Har samme erfaring som deg, kom på ca 5800 totalt, og har oppdaget det småirriterende faktum at kabelen ikke låser seg fast.
- Er det noen som vet hvorfor den ikke låser seg fast, og evt. om den kan modifiseres slik at den låser seg fast?

Er det denne som ikke låser seg fast?


Ja det er den kabelen ja.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

bjorn_2390

Sitat fra: Bobbulf på fredag 18. oktober 2013, klokken 12:01
Sitat fra: bjorn_2390 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 22:36
Sitat fra: knuterik på torsdag 17. oktober 2013, klokken 08:23
Sitat fra: MrMastodon på torsdag 17. oktober 2013, klokken 06:56
Har nettopp fått mva - regningen og 5800 er omtrent beløpet jeg ender opp på. Super kabel, eneste er at den ikke låser seg fast når du bruker kabel-lås knappen.
Har samme erfaring som deg, kom på ca 5800 totalt, og har oppdaget det småirriterende faktum at kabelen ikke låser seg fast.
- Er det noen som vet hvorfor den ikke låser seg fast, og evt. om den kan modifiseres slik at den låser seg fast?

Er det denne som ikke låser seg fast?


Ja det er den kabelen ja.

Men: Er det noe problem at den ikke setter seg fast? Den står kanskje ganske stødig likevel? Det har vært lite fuzz rundt at den ikke setter seg fast.
Hva er i så fall problemet, og, -som det allerede er spurt om, har noen noe løsning på dette?
Blå Euro-Leaf (2012)

BE

Den fester seg like bra som den originale, men den mangler det lille hullet under knappen som en kan feste hengelås i.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Bobbulf

Problemet med autolåsfunksjonen gjelder vel bare på EuroLeaf, for det er bare den som har autolås for pistolgrepet slik at det ikke kan dras ut etter at det er satt i, uten å trykke på ladeknapp inni bilen eller på fjernkontrollen.
  Hos meg ser jeg nå at pistolen ikke automatisk låses fast når den settes inn, og at den kan fjernes selv om det høres ut som om den er blitt låst fast av autolockfunksjonen på de nye Leafene. Det er mulig å trykke ned utløserknappen på pistolhåndtaket og trekke den ut, selv om man har aktivert lock-knappen inni bilen og alt høres greit ut med låselyden når man setter i pistolen :( 
  Det ser ut til at grunnen til dette er at låsehaken på pistolen er litt tynnere enn på andre pistolhåndtak, slik at låsehaken kan løftes seg når man trykker på utløserknappen, selv om bilens lås prøver å holde den nede. Låsehaken treffes ikke av låsen fordi den er for tynn. På andre håndtak blir låsehaken holdt nede av lock-funksjonen til bilen, slik at låsehaken ikke kan løfte seg selv om utløserknappen blir prøvd trykket ned.
  Løsningen blir vel å lime fast en 2-3mm tykk plastbit oppå ytterste delen av låsehaken så den blir tykk nok til å kunne holdes nede av låsesystemet til bilen når noen prøver å trykke på utløserknappen på pistolen.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Bobbulf

Prøvde nå med en 2mm plastbit limt fast med epoxylim oppå tuppen av låsehaken på Charge-Ampskabelen, og det fungerte ypperlig  :) Nå sitter pistolen fastlåst som den skal når ladetilkoplingen låser den, og låsehaken blir holdt nede tilstrekkelig til at det ikke går å løfte den med utløserknappen på pistolen. (Denne løsningen er for nye Leafen bare)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA