Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Optimal lading av model s sitt batteri

Startet av nilsroald, torsdag 05. september 2013, klokken 14:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

#60
Sitat fra: OleJA på torsdag 29. august 2013, klokken 14:56
Tilsvarende hadde de vært i sin fulle rett til å ikke redusere prisen på vinterpakke med tilbakevirkende kraft. Vi som da hadde bestilt hadde fått det vi bestilte til avtalt pris.
Ja retten til ikke å gi tilbakevirkende kraft har de nok. Og ettersom det bare er forumfolk som oss som er klar over at de tidligere hevdet prisen på 8500,- var korrekt ville det ikke skjedd noe annet enn at folk på forumet sutret. Mao intet PR-mareritt :)

Men nå skal jeg la alle som valgte vinterpakken få fortsette denne tråden i gledesrus! At beslutninger må tas på sviktende grunnlag er ikke uvanlig når man kjøper hos Tesla, så jeg må ta det som en mann :) Og jeg har jo fortsatt ikke bruk for funksjonene, selv om de nå koster det halve.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RunarBT

Veldig sant, forventet egentlig ikkje at dette skulle gjelde meg, som fekk bilen i går... Men fekk bekreftet fra min DS. Bra tesla!

Da er dere nesten tilgitt for at eg ikkje får ombestemt meg ang. spoiler, og få den ettersendt... Eg betaler fremdeles ikke ekstra $1500 når eg tross alt har betalt for performance pakken. Da kjører eg uten.;-)

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. august 2013, klokken 15:01
Men nå skal jeg la alle som valgte vinterpakken få fortsette denne tråden i gledesrus!

Jepp, rimelig fornøyd nå. Ser det som at et komplett sett med gummimatter inkl. "frunk&trunk" nå ble gratis ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Birger

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. august 2013, klokken 14:32
Sitat fra: OleJA på torsdag 29. august 2013, klokken 14:27
Kjempebra av Tesla å justere ned prisen på vinterpakken med tilbakevirkende kraft.
Vanskelig å gjøre noe annet når de først hevdet at prisen på 8500,- reflekterte kostnaden de hadde ved å implementere vinterpakken :) Ikke spesielt storsinnet å indirekte trekke tilbake informasjon de har kommet med, selv om det er positivt for de som valgte pakken selv om den kostet 8500,-.

Nå, nå.

Det var da svært så bittert. Det er mange forhold som kan ha endret seg.  Større volum, laver inn priser, forbedret metodikk for installering eller rett og slett en feilkalkulering i utgangspunktet som er rettet opp.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Krogern

Noen som har fått de refunderte beløpet inn på konto enda?

fortoggale

Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Patosan

Sitat fra: fortoggale på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:34
Sitat fra: Krogern på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 12:26
Noen som har fått de refunderte beløpet inn på konto enda?

Nei

Blev kontaktad av min DS för att få konto som det skulle betalas till, men har ännu inte fått det in.
VIN 15026

LinkedIn

Milzit

Jeg skal sende info om IBAN nummer osv. Desverre oppdaget Tesla at de ikke hadde fakturert meg for vrakpant, så de trakk dette fra på vinterpakkebeløpet som skal tilbakebetales.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA