Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Optimal lading av model s sitt batteri

Startet av nilsroald, torsdag 05. september 2013, klokken 14:51

« forrige - neste »

nilsroald

VIN 15051 & invoice 185

jkirkebo

Fikk denne mailen fra Tesla nå:

Many thanks for your Model S order. The first customer cars have just been delivered in Europe and we are eager to deliver yours as soon as possible!

Our records indicate that you have ordered the Subzero Weather Package (rear seat heaters, wiper blade defrosters and washer nozzle heaters). In appreciation of our many customers in cold weather climates, Tesla is retroactively reducing the price of this package as follows:


    Package price
Germany, France, Italy,
Netherlands, Austria, Belgium    € 800
Switzerland    900 CHF
Norway    4,800 NOK
Denmark    6,100 DKK
Sweden    6,700 SEK
Other European Countries    € 675 (pre-TAX)


There is no further action required from you. The reduced price will be reflected in your final invoice when you pay for your car. If you have already paid for your Model S, you will receive a refund for the price difference.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

FruTesla

Jepp, fikk det pr mail akkurat nå - godt å se at det har tilbakevirkende kraft også!  :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

ebbrey

#3
Glad jeg gikk for vinterpakken :D
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jimpec

Dette er positivt. Bare veldig synd at det går såpass sakte i svingene at det tok så lang tid.

Vil tro det er veldig dårlig butikk for Tesla også - for de fikk nok en del avbestillinger av denne pakken i perioden etter at pakken ble redusert/omformulert betydelig.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

takktakk

Vis meg én annen fabrikant som refunderer allerede innbetalte midler?

Jeg er imponert.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Roger (NO)

For å korrigere første post:
Den er ikke 4800,- i reduksjon, men ny pris blir 4800,-
Hvilket medfører en reduksjon på 3700,-

takktakk

Sitat fra: ebbrey på torsdag 29. august 2013, klokken 09:43
Glad jeg gikk for vinterpakken :D

+1

Noen ganger lønner det seg å sitte stille, fremfor å rase ut av skyttergravene. Gotta love it.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

JohanH

Ennå en gang syns jeg Tesla gjør "the right thing".

Hvis/når jeg opplevd irritasjon over beslutninger, tilbud, prissetting osv. som virker feil så tenker jeg alltid nå at man må gi dem litt tid, så vil de ofte korrigere eller ordne opp på en eller annen måte. Når man prøver å se på det hele fra et litt overordnet perspektiv så skjer ting som i bransjen ellers ofte tar år kun måneder eller uker hos Tesla, og det er klart da det går så fort så kan det snike seg inn feiler her og der, men stort sett syns jeg de ordner opp.

Andre eksempler er jo at de etterhvert har tilbudt piggfrie nordiske vinterdekk, gitt prisreduksjon til de som bestilte før prisøkningen kom, ordnet opp i dette med alcantra eller stoff i headlinern osv. osv.

ebbrey

Sitat fra: takktakk på torsdag 29. august 2013, klokken 09:46
Sitat fra: ebbrey på torsdag 29. august 2013, klokken 09:43
Glad jeg gikk for vinterpakken :D

+1

Noen ganger lønner det seg å sitte stille, fremfor å rase ut av skyttergravene. Gotta love it.

Hehe stemmer bra. Smaker godt det som følger med til 4800,- nå. Passende pris
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Nuvolari

Nå blir jo spm om jeg skal bestille vinterpakken likevel.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Milzit

Utrolig bra :) :) Jeg skulle legge inn betaling av final invoice i dag

Jimpec

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. august 2013, klokken 09:48
Nå blir jo spm om jeg skal bestille vinterpakken likevel.

Tør du det nå? Risikerer brått levering late december.. ;-)
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Nuvolari

Sitat fra: JohanH på torsdag 29. august 2013, klokken 09:46
Ennå en gang syns jeg Tesla gjør "the right thing".

Hvis/når jeg opplevd irritasjon over beslutninger, tilbud, prissetting osv. som virker feil så tenker jeg alltid nå at man må gi dem litt tid, så vil de ofte korrigere eller ordne opp på en eller annen måte. Når man prøver å se på det hele fra et litt overordnet perspektiv så skjer ting som i bransjen ellers ofte tar år kun måneder eller uker hos Tesla, og det er klart da det går så fort så kan det snike seg inn feiler her og der, men stort sett syns jeg de ordner opp.

Andre eksempler er jo at de etterhvert har tilbudt piggfrie nordiske vinterdekk, gitt prisreduksjon til de som bestilte før prisøkningen kom, ordnet opp i dette med alcantra eller stoff i headlinern osv. osv.

Tesla sentralt gjør alt riktig. Desverre har de en norsk avdelingen som gjør alt galt.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: Jimpec på torsdag 29. august 2013, klokken 09:50
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 29. august 2013, klokken 09:48
Nå blir jo spm om jeg skal bestille vinterpakken likevel.

Tør du det nå? Risikerer brått levering late december.. ;-)

Good point!
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA