Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Optimal lading av model s sitt batteri

Startet av nilsroald, torsdag 05. september 2013, klokken 14:51

« forrige - neste »

teslaz

Sitat fra: Brede på torsdag 29. august 2013, klokken 11:52
Glimrende løst av Tesla!

Problemet er bare at jeg nå ENDELIG hadde slått meg til ro med utstyrspakkene mine, nå kommer tvilen om å bestille med vinterpakken boblende opp igjen.
Bestill i vei, ikke vent.  Med denne prisen er det vært det....
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

stianrod

Kanon!! Stor honnør til Tesla for dette. Selvom ting tar litt tid, så rettferdiggjør dem dette ved å gi med tilbakevirkende kraft. Bare synd for dem som avbestille, og som det er for sent til å forandre bestillingen. Glad jeg ikke gjorde noe, selvom jeg har tenkt frem og tilbake ang vinterpakka tusenvis av ganger.

Ser også av prisene i mailen at vi i Norge får pakken billigst. Mens Danmark og Sverige må betale nesten et par tusen mer enn det vi må, og resten av Europa ligger prisen ca tusen kr over. Det er vel fordi vi er så flinke til å bestille biler det da  ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Spinner

Sitat fra: stianrod på torsdag 29. august 2013, klokken 12:30Ser også av prisene i mailen at vi i Norge får pakken billigst. Mens Danmark og Sverige må betale nesten et par tusen mer enn det vi må, og resten av Europa ligger prisen ca tusen kr over. Det er vel fordi vi er så flinke til å bestille biler det da  ;)
Eller muligens fordi vi slipper MVA... ::)

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

kjølholdt

veldig fort å bli vant med å kjøpe bil uten avgifter ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RunarBT

Sitat fra: Cato76 på torsdag 29. august 2013, klokken 11:01
Sitat fra: RunarBT på torsdag 29. august 2013, klokken 10:54
Er det noken som allerede har fått bil, som også har fått epost om dette?

Hentet bilen i går, og har ikkje fått epost. Forventer ikkje refunering her, men hadde vert flott om eg fekk det.:-)?

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 29. august 2013, klokken 09:41
If you have already paid for your Model S, you will receive a refund for the price difference.

Du får tilbakebetalt!  :)

Håper det.:-)

Om dei da ikkje tenker at dei som har fått bilen, så er salget gjennomført og bokført.. det er jo slik Tesla registrerer salg.. først når bilen er utlevert blir inntektene bokført.

EvenSteven

Dette er jo som å vinne i tipping!!--- Pengene går til å oppgradere til Lydstudio-pakke. 2300,- er billig for DAB samt litt ekstra punch!!  8)
Tesla S P85+ sølv

Øyvind.h

#52
Bare å ta av seg hatten og si grattis til dere som bestilte vinterpakken! Nå koster den det den burde kostet hele tiden. Og for oss som ble servert løgnen at 8500,- var omtrent kostnaden Tesla hadde for å installere pakken er jo dette litt surt, men jeg har fortsatt ikke behov for funksjonene i vinterpakken. Så da sparte jeg bare 4800 og ikke 8500 :)

Rart de plutselig kan selge den med tap?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

luffe

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 29. august 2013, klokken 11:33
Æsj der fikk jeg jammen litt postkasse i skjegget. Til den prisen hadde jeg definitivt kjøpt vinterpakke. Men, men - honnør til Tesla for å senke pris og tilbakebetale til de som bestilte!

Indeed!!
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

RunarBT

Sitat fra: RunarBT på torsdag 29. august 2013, klokken 13:25
Sitat fra: Cato76 på torsdag 29. august 2013, klokken 11:01
Sitat fra: RunarBT på torsdag 29. august 2013, klokken 10:54
Er det noken som allerede har fått bil, som også har fått epost om dette?

Hentet bilen i går, og har ikkje fått epost. Forventer ikkje refunering her, men hadde vert flott om eg fekk det.:-)?

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 29. august 2013, klokken 09:41
If you have already paid for your Model S, you will receive a refund for the price difference.

Du får tilbakebetalt!  :)

Håper det.:-)

Om dei da ikkje tenker at dei som har fått bilen, så er salget gjennomført og bokført.. det er jo slik Tesla registrerer salg.. først når bilen er utlevert blir inntektene bokført.

Da er det også bekreftet fra min DS.

Flott!!:-)

OleJA

Kjempebra av Tesla å justere ned prisen på vinterpakken med tilbakevirkende kraft. Nå har den fått 'riktig' pris og koster det samme som i US (750,-$).
Samtidig tar jeg dette som et tegn på at nye oppjusterte priser nok snart også blir innført i EU. Da vil prisene på mesteparten av ekstrautstyret stige betydellig - bortsett fra vinterpakka som blir rimeligere.
Genialt trekk, nå fikk Tesla en masse fornøyde kunder istedenfor surmuling over at vinterpakka går ned i pris etter at en har bestilt :D
Takker så mye....
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Lanber

Jeg er passe fornøyd, valgte bort vinterpakken ene og alene pga kost/nytte forhold.
Med redusert pris ville jeg valgt den.

Øyvind.h

Sitat fra: OleJA på torsdag 29. august 2013, klokken 14:27
Kjempebra av Tesla å justere ned prisen på vinterpakken med tilbakevirkende kraft.
Vanskelig å gjøre noe annet når de først hevdet at prisen på 8500,- reflekterte kostnaden de hadde ved å implementere vinterpakken :) Ikke spesielt storsinnet å indirekte trekke tilbake informasjon de har kommet med, selv om det er positivt for de som valgte pakken selv om den kostet 8500,-.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DonPedro

Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

OleJA

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. august 2013, klokken 14:32
Sitat fra: OleJA på torsdag 29. august 2013, klokken 14:27
Kjempebra av Tesla å justere ned prisen på vinterpakken med tilbakevirkende kraft.
Vanskelig å gjøre noe annet når de først hevdet at prisen på 8500,- reflekterte kostnaden de hadde ved å implementere vinterpakken :) Ikke spesielt storsinnet å indirekte trekke tilbake informasjon de har kommet med, selv om det er positivt for de som valgte pakken selv om den kostet 8500,-.
På den andre siden så har de nå nesten tredoblet prisen på lydpakka i USA fordi prisen ikke reflekterte kostnadene ved pakka - Eller mest trolig fordi de har sett hva andre produsenter tar for tilsvarende oppgradering. Denne prisøkningen kommer nok også snart til EU for nye bestillinger.
Denne prisøkningen kan de selvfølgelig ikke gi tilbakevirkende kraft. Tilsvarende hadde de vært i sin fulle rett til å ikke redusere prisen på vinterpakke med tilbakevirkende kraft. Vi som da hadde bestilt hadde fått det vi bestilte til avtalt pris.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA