Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Random spotting av Model S i Norge

Startet av laumb, torsdag 29. august 2013, klokken 09:07

« forrige - neste »

fonberg

Jeg så for første gang en grønn Tesla i levende live på Tesla Store Trondheim i går. Konfig på min Tesla er låst, den er grønn, og det er helt greit. Nydelig farge i mine øyne.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

ellinger

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 29. august 2013, klokken 10:50
Request for Information:

Jeg venter på en brun Model S som leveres i Bergen til helgen.
Denne har stått i Drammen en stund, og var fortsatt der på tirsdag.

Det jeg lurer på er:
Har noen sett denne bilen i retning Alnabru (for klargjøring) og/eller mot godsterminalen til Bergen?
De regnet med at den ble sendt med toget til Bergen i dag, torsdag...

Hei,
Jeg kan bare bekrefte at jeg så en brun for litt over 1 uke siden på Alna. Det var den første brune de hadde sett og den var lekker.
Den var brun, hadde lyst skinn og sølv 21"
Jeg hadde selv tatt denne fargen, men det kjipe med denne fargen var at det var helt sykt hvor lett fingermerker ble synlige på denne sammenlignet med de andre.
Mulig jeg er pirkete, fargen var griselekker, men med små unger som peller hele tiden endret jeg til perlehvit.
Men uansett lykke til med en helt nydelig farge på bilen.
Bare pass på å ha ei pussefille i bilen for solen reflekterte veldig fettmerker på denne fargen.
Mulig det bare var grunnet at den var spell ny og innsatt med noe stoff, men selgeren kommenterte også dette da jeg var der.

Yagi

Så en sig-red parkert i Erling Skjalgssons gate i Oslo i kveld. Stakkaren har en ørliten bulk på venstre side foran. Han må jo gråte seg i søvn hver kveld  :-[
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Teslafrank

Ikke akkurat "random" spot- jeg ser min hver dag. Tenkte jeg kunne dele litt bilder:)

Teslafrank

Her fra "Moldestukets" høsttreff i Molde i dag. Skal si bilene mine fikk oppmerksomhet gitt!

Teslafrank

NTesla

Real EoN

Er jo bare en ting å si... griselækkert...  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

aryx

Teslafrank, hva er prosenten på sotningen på sideruter og bak? Hvor mye måtte du ut med?

edit: fant svaret i en annen tråd :)
SitatJeg har fått lagt 20% på bakruten. Da slippes lite lys inn, og siderutene bak ser mørkere ut en rutene foran. Filmen på rutene ellers er 35%.  Ble meget bra, og lagt uten å ta av dørtrekkene.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

LA-Thing

Grå S ved turnhallen i Drammen ikveld. Sterke kjørelys foran, helt mørkt bak. Synd baklysene ikke er på sammen med frontlyset hele tiden, bilen blir 'borte' bakfra - grå bil mot grå asfalt.

Vet noen mener det er sikrere uten tente baklys, er ikke enig i det før noen kan dokumentere at det faktisk er færre påkjørsler bakfra uten enn med lys i Norge.
Drammen, Tesla Model S #2510

stianrod

Trodde strengt tatt at det ikke var lov, å kjøre uten baklys på kveldstid...
Tesla Model S P85 2014

JohanH

Sitat fra: stianrod på mandag 09. september 2013, klokken 01:06
Trodde strengt tatt at det ikke var lov, å kjøre uten baklys på kveldstid...

Problemet er vel at det er bilen selv som definerer kveld ut fra hvordan den senaer lysforholdene, og det sammenfaller ikke alltid med førerns ønske...

Quintilian

Stavangerområdet den siste uka:

Torsdag: parkert ved Bogafjell senter (grå)
Fredag: Elbilparkering i parkeringshuset på Sola flyplass (rød)
Søndag: På vei sørover litt syd av Sandnes sentrum (rød)

Nydelige biler og fine farger begge!

OW

Tok en tur innom Brokelandsheia i går i forbindelse med søndagstur til Risør (kommer fra Porsgrunn). På vei til Risør var det ingen Model S der, men på turen tilbake til Porsgrunn sto det en Blå P85 og ladet på SC. Han som eide bilen hadde tatt turen innom for å teste SC på sin bil. Eier og medpassasjer virket tydelig fornøyde med bilturen  ;)

Det sto også en sort Model S på Brokelandsheia, men han hadde vist problemer med å lade med SC, og hadde plugget inn UMC for treiglading. Fikk høre at han egentlig hadde tenkt seg sørover, men måtte endre planer pga feilmelding ved lading på SC. Kan tenke meg det er en bitter opplevelse. Hvis man i tillegg har litt lite på "tanken" så går det sakte med 16A 230V treglading for å komme seg tilbake der man kom fra. Får håpen Tesla får kvalitetskontrollen på stell og tester at slike ting fungerer før bilene blir levert ut etterhvert. Gleder meg uansett sykt mye til vi får vår Model S!

Jeg hadde også første Model S spotting i Grenland på vei til jobb i dag morges. Det er morsomt å se flere og flere på veiene :D
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Cato76

Sitat fra: OW på mandag 09. september 2013, klokken 10:13
...Jeg hadde også første Model S spotting i Grenland på vei til jobb i dag morges. Det er morsomt å se flere og flere på veiene :D

Det kommer også en grå TMS på veiene i Grenland i løpet av denne uken!  8) 8) 8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA