Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekostnader

Startet av Tesla MS Rogaland, onsdag 04. september 2013, klokken 22:09

« forrige - neste »

stor66

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 29. august 2013, klokken 09:19
Sitat fra: ebbrey på onsdag 28. august 2013, klokken 23:22
Skal dere frakte stein eller?
absolutt- alle biler eldes- om 10 år skal jeg frakte stein også- hvor mange biler er man nødt til å ha for å dekke alle behov  :o 8)
Eller: Hvor mange behov er man nødt til å dekke med én bil? ;)

Av og til virker det som om den norske idealbilen skal kunne lastes med et halvt tonn byggematerialer på taket pluss et halvt tonn sement i bagasjerommet, trekke en middels trailerhenger, kjøre offroad på skogsbilveier, ha uttak til hydraulikk for kran/gravemaskin, brukes som traktor for å harve plen samt ha lavt forbruk og være stiligere enn naboens.

Pose og sekk? Ja takk! :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

Havebigfun

Sitat fra: stor66 på fredag 30. august 2013, klokken 09:24
Av og til virker det som om den norske idealbilen skal kunne lastes med et halvt tonn byggematerialer på taket pluss et halvt tonn sement i bagasjerommet, trekke en middels trailerhenger, kjøre offroad på skogsbilveier, ha uttak til hydraulikk for kran/gravemaskin, brukes som traktor for å harve plen samt ha lavt forbruk og være stiligere enn naboens.

Pose og sekk? Ja takk! :)
Nettopp- det er mer naturlig å tilpasse bilvalget til sine behov enn å tilpasse sine behov til bilen man har kjøpt  ;)
Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse ovenfor- når den bilen kommer skal jeg slå til. Hydraulikkuttak kan jeg klare meg foruten- sålenge jeg har minigraver  8)
Men to tonn tilhengervekt hadde vært fint- da kan jeg ta med båten ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA