Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekostnader

Startet av Tesla MS Rogaland, onsdag 04. september 2013, klokken 22:09

« forrige - neste »

Tesla MS Rogaland

Hei,
Eg har problemer med å finne nøyaktige data på tillatt totalvekt for TMS. Kan noen lese av dataene fra skiltet, eller gjerne poste et bilde av platen?

Amper

P85D :o)

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Roger Kolbu

Så med fire passasjerer så kan du KANSKJE handle en pose mel...?
Du kan i alle fall ikke dra nytte av bagasjerommets kapasitet!
Dette ser jo LITT spesielt ut på papiret?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

jkirkebo

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 28. august 2013, klokken 17:45
Så med fire passasjerer så kan du KANSKJE handle en pose mel...?
Du kan i alle fall ikke dra nytte av bagasjerommets kapasitet!
Dette ser jo LITT spesielt ut på papiret?

Tja, Leafen er oppgitt til 365kg nyttelast, 50kg mindre. Så det virker ikke så veldig spesielt. 50kg er 2,5 stor koffert, og det er vel omtrent forskjellen i bagasjeplass også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

#5
Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 28. august 2013, klokken 17:45
Så med fire passasjerer så kan du KANSKJE handle en pose mel...?
Du kan i alle fall ikke dra nytte av bagasjerommets kapasitet!
Dette ser jo LITT spesielt ut på papiret?

Nå har ikke jeg har "normal" fossil-familiebil på aldri det så jeg har ikke noe sted å sjekke, men er det ikke samme problem med stort sett alle biler.
Passasjerer eller bagasje - but who cares ??
Har noen ever blitt stoppet i vektkontroll med familiebil (uten henger) ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Havebigfun

#6
Jeg hadde tematisert dette tidligere- de fleste seriøse familiebiler har vesentlig høyere nyttelast.
Når TMS er fulladet og du kræsjer vil forsikringen (muligens) prøve å komme seg ut av forpliktelsene ved å påpeke at bilen ikke var forskriftsmessig lastet- jeg synes den skulle ha minst 515 kg se ellers:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8749.0.html
Det er vel også slik at alt tilbehør går til fratrekk fra disse 415 kg- dvs fullspekket bil har kanskje bare 350 kg nyttelast.

JohanH

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 28. august 2013, klokken 20:16
Jeg hadde tematisert dette tidligere- de fleste seriøse familiebiler har vesentlig høyere nyttelast.
Når TMS er fulladet og du kræsjer vil forsikringen (muligens) prøve å komme seg ut av forpliktelsene ved å påpeke at bilen ikke var forskriftsmessig lastet- jeg synes den skulle ha minst 515 kg se ellers:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8749.0.html
Det er vel også slik at alt tilbehør går til fratrekk fra disse 415 kg- dvs fullspekket bil har kanskje bare 350 kg nyttelast.

Har du ikke valgt antimaterietilvalget (i frunken)?  :P

Ærlig talt, dette virker jo litt dumt. Hvis det er en noen gang man laster mye bagasje er det jo gjerne når man også har mange folk i bilen og skal kjøre et stykke. Hvorfor er det ikke tillatt å laste opp til 3,5 ton?

ebbrey

Skal dere frakte stein eller? :P Med 4 voksne i bilen på ca 100 kg stk kan man fortsatt ha "6 flykofferter" Holder vel det!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Diablo

Er da vitterlig ingen varebil... Hva folk bekymrer seg for..
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

OddB

#10
Tja.....
Har en Avensis og den kan laste 535 kg...
Regner man at man har 4 passasjerer a "standardvekt" 75 kg, kan jeg i tillegg laste 235 kg bagasje i Avensisen men bare halvparten i en Model S  (115 kg) ...hmmmm....

115 kg/5 = 23 kg ... 8 kg mindre enn du får med deg på et SAS fly... (SAS =23kg +8 kg håndbagasje)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

For min del er dette en bagatell. Det vil i all hovedsak være plass, ikke vekt som er utfordringen. Bilen har tross alt 490kg lastekapasitet når den er tom (dvs. uten sjåfør).

Når kona, ungen og jeg hopper inn har vi ca 345kg nyttelast å gå på. Skiboks med stativ veier ca 30kg, så da er vi nede i 315kg. Sleng inn en kamerat på 85kg og vi er nede i 230kg bagasje.
Skal alle fire ha en diger trillekoffert à 30kg hver har vi bare 110kg nyttelast igjen. Hiv et par sykler oppå skiboksen og vi er nede i 85kg gjenværende nyttelast. Skvis inn dama til kompisen på 55kg og en femte stor trillekoffert på 30kg så er vi i mål. Da er vi fem pers, skiboks, fem store trillekofferter à 30kg (det er tungt for en koffert!) og et par sykler...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: ebbrey på onsdag 28. august 2013, klokken 23:22
Skal dere frakte stein eller?
absolutt- alle biler eldes- om 10 år skal jeg frakte stein også- hvor mange biler er man nødt til å ha for å dekke alle behov  :o 8)

JohanH

Hvis vi ser bort fra den tilatte vekten på papir så er det vel ingen her som i tvil om at det fint går å laste bilen opp til 2800-2900 kg uten at det medfører noen spesiell fare eller problemer? Det anbefalte dekktrykket er jo i utgangspunkte veldig høyt og spesielt med luftfjæring så vil jo høyde automatisk korrigere seg.

eclipse

Last inn appen Bil og Henger, så er det bare å laste inn regnr så får du alle opplysninger om bilen
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA