Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av PAS, tirsdag 03. september 2013, klokken 22:07

« forrige - neste »

PAS

Bilen ser blank og fin ut, men når man kjenner på overflaten er lakken "nuppete". Er det rester av lim fra folien den bel pakket inn i?. Skulle vel vært gjort en  grundig rengjøring og polering før levering, det fikk de aldri tid til, tro jeg fikk bilen få timer etter at den var rullet ned fra transportbilen.
Andre med lignende erfaringer?
Skal man polere overflaten og med hva? Eller heller overlate den til noen som er proffe på dette?
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Havebigfun

Sitat fra: PAS på tirsdag 27. august 2013, klokken 20:06
Bilen ser blank og fin ut, men når man kjenner på overflaten er lakken "nuppete". Er det rester av lim fra folien den bel pakket inn i?. Skulle vel vært gjort en  grundig rengjøring og polering før levering, det fikk de aldri tid til, tro jeg fikk bilen få timer etter at den var rullet ned fra transportbilen.
Andre med lignende erfaringer?
Skal man polere overflaten og med hva? Eller heller overlate den til noen som er proffe på dette?
Jeg ville dratt tilbake til Tesla og snakket med dem- får du registrert feilen nå kan du muligens kjøre litt før de retter- da blir det ikke så smertefull å avse den litt for rettelse av lakken.

Jimpec

Jeg har et oppdrag på en Tesla til helgen. Kan gi en grundig tilbakemelding rundt dette etter fullført arbeid. Etter hva jeg har sett i Stavanger er det ikke rare klargjøringen etter 50 mil på bilhenger.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

glaserud

Når man betaler 500-700+ for en bil, så bør den være rimelig strøken, spør du meg.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

mrjalle

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 27. august 2013, klokken 20:44
Etter hva jeg har sett i Stavanger er det ikke rare klargjøringen etter 50 mil på bilhenger.
Rett fra hengeren. Blodfersk :-)
Fikk rive av plast på seter og touchskjerm selv :-)

kimnaess

Jeg kom en time før bilen skulle leveres idag og fikk se at de gikk over bilen min med lupe, og den ble polert alle steder den ikke var perfekt.

Dette var i Oslo på Alnabru
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Jimpec

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 27. august 2013, klokken 22:58
Jeg kom en time før bilen skulle leveres idag og fikk se at de gikk over bilen min med lupe, og den ble polert alle steder den ikke var perfekt.

Og etter poleringen var det klart til å kjøre ut?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

TesLars

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 27. august 2013, klokken 22:58

Black metallic?
Oslo
Black Model S

Libbis

Sitat fra: PAS på tirsdag 27. august 2013, klokken 20:06
Hør med Varnaveien bilpleie.
Jeg skal levere min der til lakkforsegling når den blir levert i november.
Tesla Model S
Brun standard m/alt utstyr.
Kambo

kimnaess

Multicoat Red, perlemor

Jeg fant faktisk ut at poleringsjobben må ha vært litt slapp. På kvelden så jeg at på panseret var det poleringsrester igjen, det skulle vært polert bort. Skal be dem om å gjøre det på nytt
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Jimpec

En stegs polering er sjeldent holdbare greier. Som regel kommer det etter noen dager fram diverse riper osv som gjerne fyllere og remedier i polishen har bidratt til å skjule. All lakk fra Tesla bør være ferdig herdet så de tåler en skikkelig klargjøring med et siste steg voks eller forsegler.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

TerjeV

Jimpec, har du noen forslag til hvor jeg kan få forseglet/ beskyttet min sorte når den endelig måtte bli levert i Stavanger??
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Siggen

Jeg kan virkelige anbefale (Roy Inge) Helland Bilpleie og Tommys Car Spa, selv om det ikke var meg du spurte. Jeg har vært med begge to til blant annet Swissvax sitt hovedkontor i Zurich på avansert skinnrep kurs og testing av den nye polishserien som swissvax endelig lanserte i fjor.

Jimpec

Jeg har hatt en Model S til lakkprep og voksing (Swissvax) i dag. Resultatet ble meget bra. (Legger en egen post med bilder i detailingtråden i løpet av helgen)

Lakken er veldig sticky og etter min mening er det tvingende nødvendig med en runde med maskin, både for å gå dypere glans og glattere overflate. Jeg kjørte Flex DA og Menzerna 4000. Lakken fikk en helt annen karakter og fargen (blå) ble helt strålende.
I alle tilfelle er lakken veldig myk, og de som sverger til "gullvasken på Shell" vil nok få seg en overraskelse etter noen runder. Tesla fortjener håndpleie.

Jeg kan gjerne ta klargjøring på bilen din jeg TerjeV.

Forøvrig støtter jeg anbefalingen av Tommys Car Spa. Han er svært erfaren og dyktig.
Om det er den ene eller den andre er ikke så viktig. Den viktigste anbefalingen jeg kan gi er å velge noen med erfaring, håndlag og interesse for dette. Resultatet pleier å bli langt bedre enn hos et typisk "bilpleiesenter" som gjerne har et litt annet tidspress.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

TerjeV

Takk for gode tips Jimpec og Siggen!
Gleder meg til rapport på Tesla jobben din i helga Jimpec. Tar sikkert kontakt med deg på PM etterpå.
Har bestilt sort og er klar over at den er "myk" og tror den kan ha godt av en forsegling....
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA