Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Her er bilene som får kjørt seg

Startet av hens, torsdag 26. januar 2023, klokken 15:30

« forrige - neste »

Ken

Ikke jeg heller :P.
Hvis ledninger er koblet til hver pol så er spenningen ikke mer enn 8volt i hver ledning til jord. Jeg vet at faren for overslag og kortslutning er større men de av oss som ikke regner med senking og remontering av batteripakker som en to timers jobb pluss noen av de andre fordelene nevnt tidligere gjør det nyttig.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Betacar

#61
Jeg har de siste ladesyklusene avbrutt ladingen (4-5 ganger) ved ca 90% for å spare opp overlading.  Normal overlading er vel 15% og ved droppet overlading kan en samle opp 5% til en samlet overlading på 30%.
Bilen ladet som vanlig med nettrekk på 9,8A, og gikk over til ca 4,5A (eller var det 5,4A ?) etter passerte 100% på energimeteret.
Jeg fulgte med temperaturen på kjølevannet (lagt inn føler på slangen ut fra batteripakken), og den kom opp i 23,5 grader.  Da startet viftene bak raiatoren, og etter de hadde gått i ca 5-6 minutter så stoppet den (var nå nede i 22 grader).
Samtidig stoppet også sirkulasjonspumpen (kjølevannet).
Når jeg nå leser av nettrekket, så er det nede på 0,37A (PakTrakr leser av 2,4A).

Hadde jeg ikke nok oppspart overlading til få utføre vannfylling, eller er det først nå overladingen starter? (er vel 4,5A fra nettet som er overladingen vel?)

Annen info:  Jeg står i en garasje som har konstant tenmperatur på 21 grader.
                    Jeg har ikke tilgang på diagnoseinstrument.
                    Jeg har ikke fått sjekket det, men trolig er BMS softwaren (eller hva det heter) original (ikke oppgradert) (var det 111 eller noe slikt det heter?).
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

El rayo

Sitat fra: Betacar på tirsdag 17. februar 2009, klokken 17:15
Når jeg nå leser av nettrekket, så er det nede på 0,37A
Det er det samme som jeg ser etter at ladingen er helt ferdig. Er usikker på hvorfor den trekker såvidt mye strøm, men tror det er helt normalt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#63
For deg som vil fylle uten diagnose instrument ser det ut som du har gjort alt riktig. Jeg håper at du har et godt balansert pakke fordi til og med masse overlading ved bruk av instrumentet, er det ikke altid lett å få alle blokker til samme overladingsfase.

Det er godt at du har litt varme i blokkene men du sa ingenting om hvor mange timer overlading på 5 ampere batteripakken har fått. Fordi du overlader på 5A så ville ikke cellene bruse fullt så kraftig  over vannfylling kan begynne nesten med en gang lading er ferdig. Dette er etter Saft sine anbefalinger. På denne måten er elektrolytt nivået på sitt høyest og det er det vi ønsker før fyllingen. Om du kunne fylle alle samtidig ville det blir enda bedre siden fyllingen blir utført enda kjappere.

Man kan jukse litt ved å tappe litt strøm  med varmeapparat og koble til lading igjen. Om man gjør det flere ganger kan man få inn flere Ah i pakken.

Det er en risiko sport og du vil ikke finne ut om det gikk galt før neste vannfylling. Jeg anbefaler at du overlade bilen normalt og kjøre 4000km så at du har brukt opp noe vann før neste vannfylling. Om du tar neste vannfylling med bruk av apparatet så kan det oppstår overløp av elektrolytt fra noen celler og dette er meget uheldig. Jeg tror at elektolytt nivået er høyest ved bruk av instrumentet.
Bruk paktrakr aktivt og ikke belast svake blokker når de er tomme. Dette bruker opp vannet også.

Bare trist at det ikke finnes flere diagnose instrumenter enda. Om noen i formet lage en kopi så ville jeg anbefale at du kjøpe en.
Lykke til.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Betacar

Hvor lenge bilen overladet på 5A vet jeg ikke, da jeg ikke var tilstede når den startet...
Jeg utførte heller ikke vannfylling, da jeg ikke passerte 25grader i pakken.
Forøvrig passerte ikke 3 av batteriene 8V heller (de lå på 7,6V, mens resten lå på ca 8,6V).
Tror jeg skal prøve å få de 3 batterien opp til 8,6V også, før jeg samler opp til ett nytt forsøk (i alle fall over 8V).  Jeg får følge med PakTrakr'n litt de neste rundene, og se om spenningen øker.  Men siden "RS232 utgangen" med minne ikke virker, så blir det litt flaks, om jeg klarer å se det...

(Obs  Det som kommer under her er kun antakelser fra min side, så ta det ikke for god fisk, før en av de erfarene eventuelt bekrefter det  :o   )

Har forstått litt mere nå, etter det du skrev (fikk meg i alle fall til å gruble frem følgende konklusjon).

Om jeg utfører vannfylling på 25grader i kjølekretsen, og senere overlader til eks 30 grader, så er det fare for at batteriene spytter lut.  Fordi det blir for lite plass i batteriet (høyere temperatur skviser mere mere vann ut av scellene).

Er vel derfor at "Fordmetoden" utføres med så mange timer med overlading.  For at neste fylling ikke skal oppnå høyere temperatur, og medføre lutspytting...?
I tillegg en ekstra grunn til å fylle så det render ut 1 liter eller mere fra overløpene, når en hjemmefyller..(for å vaske bort eventuell lutspytting)
   Er vel ikke luten i slangene som skaper boblene i overløpet vel?

Nå er det muligens spenningen i cellene som skviser ut vannet, i fra cellene, og at temperatur og spenning er nogenlunde parallelle (cellene blir varme når spenningen øker).  Men det var så enklere over å holde seg til temperaturen som en forklaring  ;)

De 3 batteriene som ikke kom over 8V er "nye" brukte batterier, og jeg har kun kjørt en 60 mil etter at jeg satte de inn.  Regner med at de vil ballansere seg inn med resten, i løpet av nogenlunde kort tid.. Ved normal spenning på de andre batteriene, har samtlige batterier lik spenning (eks under kjøring).

Må si jeg gleder meg til intialisering/vannfyllingsinstrumentene kommer.  Er jo 2 separate her på forumet som jobber med saken (en som prøver reverse enginering, og en som forsker seg frem via obd-kontakten).  Håper de har en intern konkuranse, slik at jeg kan komme hurtigere og enklere  i mål  :D

Utrolig hvor oppslukt en kan bli i Thinken og dens mysterier  ;)
I løpet av kort tid får jeg sikkert svar på dette innlegget, og lærer nye ting, samt rettet opp i enkelte missforståelser  ;)
Trondheim
Think 2000 - Citroen Berlingo 2000

elektrolux

#65
Sitat fra: Betacar på onsdag 18. februar 2009, klokken 23:38
(Obs  Det som kommer under her er kun antakelser fra min side, så ta det ikke for god fisk, før en av de erfarene eventuelt bekrefter det  :o   )

Har forstått litt mere nå, etter det du skrev (fikk meg i alle fall til å gruble frem følgende konklusjon).

Om jeg utfører vannfylling på 25grader i kjølekretsen, og senere overlader til eks 30 grader, så er det fare for at batteriene spytter lut.  Fordi det blir for lite plass i batteriet (høyere temperatur skviser mere mere vann ut av scellene).

Nei. Batteriene har plass til en del vann mer enn det en får inn i forbindelse med vannfylling. I alle fall nok til at dette ikke er et problem

SitatEr vel derfor at "Fordmetoden" utføres med så mange timer med overlading.  For at neste fylling ikke skal oppnå høyere temperatur, og medføre lutspytting...?
I tillegg en ekstra grunn til å fylle så det render ut 1 liter eller mere fra overløpene, når en hjemmefyller..(for å vaske bort eventuell lutspytting)
   Er vel ikke luten i slangene som skaper boblene i overløpet vel?

Boblene er nok knallgass som blir fortrengt av innkommende vann

SitatNå er det muligens spenningen i cellene som skviser ut vannet, i fra cellene, og at temperatur og spenning er nogenlunde parallelle (cellene blir varme når spenningen øker).  Men det var så enklere over å holde seg til temperaturen som en forklaring  ;)

Det er riktig at vannet blir skiset ut av cellene ved opplading, men spenning og temperatur er ikke paralelle. Tvert imot så synker temperaturen på en god celle helt til den er fullt oppladet, for så å stige omvendt proposjonalt med negativ delta U i overladingsfasen

SitatDe 3 batteriene som ikke kom over 8V er "nye" brukte batterier, og jeg har kun kjørt en 60 mil etter at jeg satte de inn.  Regner med at de vil ballansere seg inn med resten, i løpet av nogenlunde kort tid.. Ved normal spenning på de andre batteriene, har samtlige batterier lik spenning (eks under kjøring).

Ville trodd at de hadde ballansert seg inn etter 60 mil forutsatt fullførte oppladinger. Tror heller at avbrudt lading før vannfylleladingen din har medført uballanse i kretsen, og at det er tilfeldig at det var disse 3 blokkene. Jobber akkurat nå med Baltor sin Think, og der var det ekstrem uballanse med opptil 30 Ahr forskjell i restkap på blokkene etter kun få avbrudte oppladinger. Vi hadde mistanke om dårlige blokker i 10000 km bilen, og rådet Baltor å unngå overlading, og tomkjøring. Egentlig unngå kjøring i det hele tatt. Videre testing vil avsløre om resten av blokkene hans har lik kapasitet.

SitatMå si jeg gleder meg til intialisering/vannfyllingsinstrumentene kommer.  Er jo 2 separate her på forumet som jobber med saken (en som prøver reverse enginering, og en som forsker seg frem via obd-kontakten).  Håper de har en intern konkuranse, slik at jeg kan komme hurtigere og enklere  i mål  :D

Helt enig. Dette burde Think tilbudt kundene allerede ved lanseringen av bilen. Men bedre sent enn aldri.

SitatUtrolig hvor oppslukt en kan bli i Thinken og dens mysterier  ;)
I løpet av kort tid får jeg sikkert svar på dette innlegget, og lærer nye ting, samt rettet opp i enkelte missforståelser  ;)

Skulle ønske det ikke var så hemmelig hvordan Think fungerer. På PSA står det meste i verkstedshåndboka, og en kan bassert på den infoen utarbeide forbedrete vedlikeholdsrutiner etc. Enda vet jeg ikke helt hvordan Think lader batteriene sine. De bulklader opp til en terskelspenning på ca 153V, for så å gå over til 5A overlading, men er denne overladingen en prosentsats av tilført bulklading før terskelspenningen, eller en konstant  mengde? PSA overlader med 15% av tilført bulklading, og 25 Ahr med 5A etter hver 1000 Ahr lading. Hva gjør Think, og hvorfor vet jeg ikke det?

Moderatoredit: Fikset sitater for lesbarhet
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hens

Utgangspunktet for overladingen på Think var at den skulle gi 15% av bulklading som overlading, pluss noen Ah i fast tillegg, tror det var 4Ah.
Når jeg har kjørt med Ah teller har jeg på en nesten full lading (90%)registrert 15-17 Ah overlading på en komplett lading.
Er det rart det bruker vann.
SAFT oppgav 7 % som ideell overlading da batteriene ble lansert.
Når batteriene eldes, ser det ut til at de har litt vanskeligere for å oppnå spenning, det vil si at batteri mottar litt mer strøm før terskelen oppnås. Dette vil i sin tur gi enda mer overlading og vannforbruk.
Til å begynne med brukte min bil 12 liter på en serviceperiode.
Dette holdt seg stabilt til jeg begynte å fylle en gang innimellomv ed 20000.
Nå på 90 000 kilometer bruker bilen 2 ganger 7-8 liter, eller 15 liter pr periode.
Den prototypebilen jeg kjørte fra våren 99 til høsten 2000, begynte å bruke mer vann ved ca 35000 kilometer, og siste vannfylling på 50000 kilometer gikk det 15 liter. 1500 kilometer senere kom eksplosjonen.
Moral 1 : Fyll vann dobbelt så ofte som Think anbefalte da bilen var ny.
Moral 2 : Bruk elektrisk varmeapparat bare i nedoverbakke, og hold ikke gassen helt i bunn ved lange stigninger. Bilen trekker mer strøm enn batteriet kan gi uten å skades.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ken

Skulle bare si at terskelspenning er beregnet etter temperatur i følerne. Det er viktig at følerne er riktig montert med varmeledende pasta i de utsparinger i blokkene.

SAFT blokker er underlig, ja. Siste vannfylling på en batteripakke fra 2005 tilsvarte en desiliter per blokk etter 824 Ah overlading. Bilen før brukte 13.5 liter ved 1060 Ah overlading og de tre byttet blokker hadde ikke særlig vann behov tror jeg. Dette er nesten en liter per blokk! Merkelig at bilen fungerte i det hele tatt før ekplosjonen kom.

Ford metoden er kanskje tilfeldig, men med B116 BMS vil vedlikeloldslading skrues av og på etter fullført overlading. Dette holder bilen klar til vannfylling over en lengere periode. Siden kjøleviftene kommer på med en gang bilen settes til overlading, det er ikke en selvfølg at en tilstrekkelig temperatur blir nådd. Avgjøres av ute temperatur og batterienes tilstand. å begynne lading ved 10-12 grader synes jeg er ideelt. Det er mulig å tilføye litt varme med en varmevifte peket mot radiator eller viftekjøling er effektivt pga delta T.

Fordelen ved å ta en skikkelig overlading med tilstrekkelig temp. før vannfylling er at man ikke vet om behov for en annen servicelading rett etter pga eksplosjoner osv.

Fikk høre fra Ford Ranger el mannen i går at noen av de NiMH blokker er god for 500,000 km! Har har uansett store problemer å selge de bilene. Også at noen spesielle type NiMH har høyere kapasitet enn dagen lithium celler. Mest til romfart osv.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

#68
Jeg synes at det var tid å ta en vannfylling på våre eldste Think batterimessig.

Jeg satt bilen til fullading i morges og før vedlikeholdslading var aktivert merket jeg at packspenning var høy etter å ha tilført noe vanlig overlading. Jeg stilt in servicelading, men etter et kort stund merket jeg at effekten fra laderen var ikke mer enn 4 A eller 3,2  fra nettet. Pakkspenning var opp mot 171volt og alle blokker nærmet 9 volt hver. Ved 9 Volt ville Paktrakr registrere overlading.
Jeg håper at spenning vil synke og at tilført effekt vil være 8 A igjen.(BMS 116)

Hvorfor har pakken så høy spenning? Bilen har stått fulladet et par dager nå. Jeg vet ikke om jeg skal ta en vannfylling nå fordi jeg har ikke opplevd slik før. Hjelp! Jeg skal registrere så mye data jeg kan gjennom min plugginn  strømmåler og Think diagnose.

Red.
Paktrakr viser 166 volt og null ampere inn. Litt overlading registreres i batterihistorikk og 42 Ah vil ta mange timer.
Batteri overspenning vises i laderens midlertidig feilmeldinger, men den kan være gammel. Må vente til jeg kan skru pa tenningen igjen til å slette den. Jeg venter og ser hvordan tinng utvikler seg.

Det er litt dumt at noe batteridata ikke kan slettes ved montering av en ny batteripakke, ja
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Du må ikke la bilen stå fulladet over tid. Det er en sikker oppskrift for problemer.

Det er heller ikke nødvendig å fulladet før servicelading.

Sett bilen direkte på servicelading fra et noe lavere nivå enn 100% så funker det sikkert bedre.

166 Volt uten strømtilførsel stemmer ikke med normale tilstander. En fulladet pakke vil legge seg på rundt 135 volt, og ikke 166 Volt. Kanskje Paktrkr din viser feil?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

#70
Nei det er ikke bare Paktrakr som viser feil. Think diagnose apparatat viser 171 V.

Det som er interessant nå er at BMSen overvåker spenningen og prøver å tilføye noe ektra strøm. Når spenningen stiger raskt så stopper laderen den høye effekten og den kryper ned igjen. Dette skjer flere ganger i minuttet nå. Jeg må nok ta en kjøretur og begynne på nytt.

En normalpakke under overlading vil vise mot 150 volt under lading og 135 v hvilespenning etterpå. Når alle blokker viser nesten 9 volt så 9 ganger 19 er 171 volt. Paktrakr spenning er mer sannsynlig ved 166v.

Jeg prøve å la bilen stå utladet så mye jeg kan men bruksmønstre variere så mye.
Jeg tar den turen nå!

Red. Turen er tatt og lading begynner ved 83%. Overlading begynner ved 95% og spenning er allrede 153 volt. Effekt synker til  7.7 A nå og packspenning er tilbake til 166v( Paktrakr) og 171 v (diag. Instr.). Håper at strømmen holder seg oppe og vannfyllingen fullføres etter hvert. Tviler på at jeg skal gi 42 Ah i dag siden nesten alle blokker er i overladingsfase allerede.

Think +SAFT = wierd.

Red.2 - nå går spenningen ned litt og effekten er nokså stabil ved mellom 7 og 8 A. Jeg fyller etter 30Ah overladet tror jeg fordi jeg få ikke oppe i spenning på tre blokker som ligger mellom 7,5 og 7,7 volt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

#71
Sitat fra: Ken på søndag 22. februar 2009, klokken 16:16
Red. Turen er tatt og lading begynner ved 83%. Overlading begynner ved 95% og spenning er allrede 153 volt. Effekt synker til  7.7 A nå og packspenning er tilbake til 166v( Paktrakr) og 171 v (diag. Instr.). Håper at strømmen holder seg oppe og vannfyllingen fullføres etter hvert. Tviler på at jeg skal gi 42 Ah i dag siden nesten alle blokker er i overladingsfase allerede.

Think +SAFT = wierd.

Red.2 - nå går spenningen ned litt og effekten er nokså stabil ved mellom 7 og 8 A. Jeg fyller etter 30Ah overladet tror jeg fordi jeg få ikke oppe i spenning på tre blokker som ligger mellom 7,5 og 7,7 volt.

Har du sjekket batteritemperaturen, Ken? Jo høyere temperatur desto høyere spenning. Det høyeste jeg noengang har sett av spenning på slutten av overladingsfasen er 161V. Kanskje BMS'en avbryter ladingen fordi temperaturen er for høy (kanskje bare i den blokka sensoren sitter på). Et godt tips er å kjenne på undersiden av bilen om ett eller flere av batteriene er varme - ja, du kan kjenne det gjennom stålplata.

Når man leser kapittelet om vedlikeholdslading står det at kapasiteten må være under 40% før man begynner, men det er gammel info og ikke sikkert det gjelder for nyere BMS program. Noen som vet?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

#72
Dette over handler noe om ladekarakterisktikk som går galt pga andre parametre.
Jeg skulle ta enn gjennomgang av B116 vedlikeholdslading funksjon men så gikk det galt.

El Rayo: Temperaturen var i orden og ikke mer enn 26 grader til slutt. Tror de var spenningen som kuttet ned effekten.
I verkstedsboka fra juni 2004 står der  at bilen settes til 100% overlading overnatt antageelig med overladingsdelen.

Hens: du skriver en annet sted at :

Laderens terskelspenninger ca 150 volt, og deretter gir den 15-17% etterlading.
Altså må terskelspenningen nås når batteriet er 80-85 % oppladet.

Jeg oppleve selv at overlading på redusert effekt skjer ved 95%. Når man sette bilen til vedlikeholdslading begynner overladings telleren fra circa 95%.

Elektrolux: jeg ladet ikke bilen ferdig så jeg kunne ikke bekrefte at bilen fikk mot 49Ah og ikke 42Ah som er sluttpunktet for lading med B116. Bilen fikk 7.5 liter og alt ser greit ut. Tilbake til emnet?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ilmarw

#73
Det opprinnelige emnet er blitt splittet etter ønske fra trådstarter. Innleggene som ble splittet er lagt i denne tråden.

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Sitat fra: Ken på mandag 23. februar 2009, klokken 09:56
Elektrolux: jeg ladet ikke bilen ferdig så jeg kunne ikke bekrefte at bilen fikk mot 49Ah og ikke 42Ah som er sluttpunktet for lading med B116. Bilen fikk 7.5 liter og alt ser greit ut. Tilbake til emnet?

Hei Ken.

Du har rett. Mer nøyaktig analysering av Initiering av nytt batteri oppladingen, viser at det gikk inn 42 Ahr med overlading, og ikke 49 Ahr som jeg grovregnet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA