Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: GPS Navigasjon og ryggekamera inkl i den billigste utg uten Tech Pakke?

Startet av Andrewas, søndag 01. september 2013, klokken 18:57

« forrige - neste »

Andrewas

I dag stod meldingen der - "There is a new version of your Tesla Model S software. Schedule installation, install now or close window to postpone".

Akkurat der og da var det ikke tid for å vente 45 minutter (som oppgraderingen er oppgitt å ta) - derfor lukket jeg vinduet.

Da kom det et nytt symbol - en liten gul "vekkerklokke" på statuslinjen øverst på hovedskjermen.

Nå er tiden kommet - jeg har trykket "install now" og ting skjer i bilen. Merket at bl.a. viften stoppet da prosessen var kommet i gang. Tok endel bilder. Poster disse her straks via tapatalk klienen på telefonen.

Mens jeg venter på hvilke erfaringer dere evt. har med denne oppgraderingen så skal jeg lese på andre Teslaforumer om det finnes noen releasenotes.

PS: Selve oppgraderingsmeldingen inneholder hverken forklaring til hva som er nytt, en link eller et versjonsnummer.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Her er bilder - først versjonsnr FØR oppgradering:

Så selve meldingen:

Underveis:

Så er det i gang:

Straks etter stoppet vifta, bilen liksom "døde" litt. Men hovedskjermen viste enda denne meldingen. Skjermen over rattet "restartet" via den vanlige tesla logoen. Så kom denne meldingen - antar den varer til oppgraderingen er ferdig:


På tide å komme seg ut i tilfelle døråpnemekanismen disables eller noe.

Nå står den og oppdaterer seg selv og jeg oppdaterer dere.

Poster nytt versjonsnr så snart oppgraderingen er ferdig.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Ok. Så er det ferdig.

Når jeg kom tilbake vistes skjerm m releasenotes. Skuffende - her var ingenting nytt. Antageligvis en veldig minor bug fix.

Fått nytt versjonsnr. 5.0 (1.35.102)

Er det noen her som har v5.5? Virker som biler i Europa skulle ha 5.5? Er det korrekt??

Jeg har v5.0.xxx. Men ser ikke at jeg mangler noe som helst i forhold til andre som legger ut skjermbilder på TMC??

Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Cirion

V5.0 (1.35.102) er det som ble levert med bilen min...
Kansje de ikke rakk å oppgradere din før de leverte den.

V5.5 som jeg filmet i demobilene, testes vel ut der først.

Gleder meg til det kommer oppgraderinger. En ting jeg savner allerede, er SMS integrasjon.
Bilen sier hverken i fra om SMS eller har mulighet til å lese/skrive SMS.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

glaserud

Som er like greit, siden man ikke burde drive med slikt mens man kjører? ;)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

thoberre

Jeg gjorde samme oppgradering i går. Det gikk på samme måte, men jeg lot den holde på selv natt til lørdag. I mitt tilfelle så var visstnok også oppgraderingen nødvendig for å korrigere noe småproblemer med lading.

MEN - ladingen hadde stoppet opp når oppgraderingen skjedde, har andre samme erfaring? Det er forsåvidt greit, men er lurt å vite om.

I tillegg varslet bilen om lite batteri på 12V dagen etter, noen andre som har sett det?
--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Nuvolari

Er det fremdeles slik at vinduet åpner seg når sw oppgraderes? Mener jeg leste noe om at man skal kunne komme seg inn i bilen dersom den ikke lar seg åpne etter en sw oppgradering. Jeg som ikke har en garasje har en utfordring med å la vinduet stå oppe en natt mtp på regn.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA