Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurderer bestilling av S

Startet av PAS, søndag 01. september 2013, klokken 00:52

« forrige - neste »

PAS

Er det noen som vet hvor det er best å plassere bomringbrikke? ( vet det er gratis, men for å spare arbeid er det OK å få registrert brikken som el bil brikke). Tok brikken fra fossilbilen og holdt den mot ruten da vi passerte i går, men ingen tegn til at den ble registrert,
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

glaserud

I nosecone har vel vært det heteste tipset, men vet ikke om noen har testet.

I frontruta må du vel ha den oppe ved siden av speilet, hvor det er et felt hvor radiosignalene slipper gjennom.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ebbrey

Bak nose-cone er vel det jeg skal gå for. Kanskje i noe vanntett?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Spinner

Sitat fra: PAS på lørdag 24. august 2013, klokken 09:48Tok brikken fra fossilbilen og holdt den mot ruten da vi passerte i går, men ingen tegn til at den ble registrert,
Det er en bryter i hullet under brikken som må være presset inn for at den skal virke, så hvis du tok den ut av holderen var brikken av :)

fredag

Sitat fra: PAS på lørdag 24. august 2013, klokken 09:48
Er det noen som vet hvor det er best å plassere bomringbrikke? ( vet det er gratis, men for å spare arbeid er det OK å få registrert brikken som el bil brikke).

Det er ikke gratis uten brikke registrert på bilen. (Eller at du stopper på manuell de steder der det er betjent bomstasjon, viser frem vognkortet og krever elbil-pris for passering.)

Da jeg fikk min første elbil trodde jeg at Fjellinjen ville se på EL-skiltet at det var en elbil, og ikke fakturere passering, men det gjør de.

Når jeg henter min Model S skal jeg rett bort til Esso for å hente brikke til min bil, så jeg slipper mer styr med Fjellinjen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA