Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i Stavanger?

Startet av SveinH, lørdag 31. august 2013, klokken 10:55

« forrige - neste »

SveinH

Nå kan jeg stolt meddele at 2CV'n min er blitt moderne. Fikk utlevert EL-skilter i dag! Ny batteripakke , ny lader og ny BMS, resten er brukte Think-deler.
En kjempestor takk til Caspar og Øyvind for all støtte og hjelp!
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

elektrolux

Veldig bra!

Bilder forventes.

Skal gjøre det samme på en Citroen C1. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Gratulerer så mye!  :D

Og som elektrolux sier: Pictures, or it didn't happen!  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SveinH

Hehe; her følger forhåpentligvis noen bilder. Det første er noe av ledningsklysa etter demontasje fra Think'n. Bilde av bil med skilt følger, men tro meg; på Drammen trafikkstasjon gikk det veldig greit, egentlig ingen innvendinger. Men jeg har bare to seter nå som de skarpe av dere har skjønt av bildene.
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

elektrolux

Interessant at du har beholdt original girkasse. Er det grunnet innvendige bremser?

Tenker faktisk å gjøre dette på ene Citroen C1, men da hadde jeg i utgangspunktet tenkt på å bruke en annen motor. Kanskje jeg likevel skal bruke Think motoren  ::) Med original styring begrenses effekten til ca 30 kW, men da beholdes den geniale regenereringen, Med Fiat program kan dette økes til ca 60 kW, og med gir og clutch kan en jo sette bilen i fri om en ønsker å renne.

Synd at du ofret bakseteplassen. Burde vært lett å sette battericellene andre plasser. 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

SveinH

2CV'n egner seg godt til ombygging nettopp pga av girkasse/differnsial/drivaksler/bremser som beholdes akkurat som før. Kløtsjen kan også beholdes men foreløbig savner jeg ikke den. I praksis blir det å bruke fjerde gir. Da klarer jeg greit 100 km/t på flat mark, selv om resten av bilen ikke liker seg. Rister fælt.
Det er nok av plass til batteriet andre steder men problemet er vekten. Jeg er helt oppunder grensen selv med to-seter. Batterikasse med innhold ca. 130 kg, og Thinkens controller/vekselretter er veldig tung.
Og til de tvilende; her kommer bildebeviset  :)
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

Caspar

Da har denne tråden endelig havnet der den hører hjemme, nemlig under "Avansert, konvertering til elektrisk" Svein var på studietur i garasjen min for ca. 2 år siden fordi han snuste på å bygge om 2CVen til el. Jeg hadde gjort klart en komplett Thinkinnmat utover garasjegulvet til han og når han fikk øye på den så forsøkte han å trekke seg. Øyvind med den andre EL 2CVen og jeg gjorde vårt beste for å overtale han, og resultatet ble at han lempet hele Thinkinnmaten inn i bilen sim og kjørte hjem.
Det Svein har gjort er jo mer komplisert enn Minien min fordi han har brukt orginal 2CV girkasse og har derved fått noen utfordringer vedr. girlås etc. Det er svært få hjemmekonverteringer i Norge og når den i tillegg blir godkjent på første forsøk på Trafikkstasjonen så er dette imponerende. Det er derved bare å melde seg på i denne tråden og gi Svein den kredden han fortjener  ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Litt i tvil om rett framgangsmåte for konvertering:

Skal en bygge og så framstille bygget med tilhørende dokumentasjon, eller skal en tegne og forklare, dokumentere og søke, for så å finne ut at en burde bygget litt annerledes og så søkt om dette....

Mange ganger må de opprinnelige ideene endres underveis, og da er det lettere om en ikke er bundet til å holde på en dårlig løsning som er godkjent.

Det er nå i alle fall slik jeg jobber. Bygg en løsning. test det ut, og juster til en har den optimale løsningen. Når alt er klart ønsker jeg å framstille dette for godkjenning, men har hittil aldri turd.

Så en bil jeg bygget for nesten 25 år siden til salgs på finn.no i fjor. Fremdeles med mine løsninger og komponenter. En av få Triumph Spitfire 1100 cc med 2500cc PI motor. ;) Nydelig bil, som så like ung ut som da jeg solgte den for en generasjon siden. Ellers er vel ingen av mine kjøretøy originale slik de ble levert fra fabrikk. Fabrikkbygg er geniale utgangspunkt, men det er noe spesielt med å eie noe som er forbedret etter egne ønsker.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

SveinH

Vil takke Caspar for positiv omtale, men må legge til at uten han hadde nok ikke dette gått bra. Så han skal ha like mye kredd. Når han snakker om at 2CV'n er mer komplisert enn Mini'n så drar han det langt. Han nevner f.eks. ikke noe om plassen. Motorromet i 2CV'n er jo digert (alt er relativt).
Reultatet mitt er blitt en bruksbil, (jeg freser att og fram Drammen-Lysaker om dagen) mens Mini'n er et smykke som de sa i Vi Menn. (ikke mange sukkerbiter der).
Så hvis noen har noe lignende i tankene så er det beste rådet fra meg; bli venner med Caspar og Øyvind.
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

RBN

Veldig bra, gratulerer med vellykket konvertering og registrering! :) Det er fint å se flere elbil-konverteringer i landet. Har selv et prosjekt i tankene om å konvertere en 73-modell vw boble, når tiden strekker til og planene faller på plass.

Ladefabrikken

Gratulerer med 2EL V2  ;D Nå er vi tre konvertert elbiler i Norge så nå kan vi ha et treff til sommeren 8)
Jeg må bare finne tid til å fikse girkassa på 2EL V1

RBN: Bobbla er ekstremt enkel bil å konvertere, man får helt ferdige kit kjøpt i USA. http://rebirthauto.com/shop/ev-conversion-kits/rebirth-auto-classic-vw-performancemileage-kit/

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA